339-DF
Tunnistettu jäsen
- Liittynyt
- 8 Elokuu 2005
- Viestit
- 8,529
Palautetta ei tahdo jaksaa antaa, mutta nyt meni hermo ja tämä viesti lähti HSL:lle. Tuosta kauas jalkakäytävästä jättämisestä olen ennenkin marissut täällä foorumilla ja viikon sisällä 58:n kuski on tehnyt tuon kahdesti tuossa kohtaa. Kohdat 2 ja 3 ovat tietysti ihan arkipäivää, mutta ei silti pitäisi olla ja tässä yhteydessä tekee nyt mieli narista niistäkin, kun menee "samaan hintaan".
---
Matkustin bussilla 58 Munkkiniemen aukion pysäkiltä 1400 Pasilan asemalle. Bussi saapui ajallaan Munkkiniemen aukion pysäkille n. klo 17.40.
1) Kuljettaja jätti bussin noin 1,5 metrin päähän jalkakäytävän reunasta. Näin on käynyt samalla pysäkillä ja samalla linjalla ennenkin, muttei toki joka kerta. Pysäkillä ei rakenteellisesti mikään pakota tällaiseen ratkaisuun, sillä suuri osa kuljettajista ajaa jalkakäytävän reunaan.
2) Lähtiessään pysäkiltä 1380 Tukholmankatu kuljettaja ajoi huolimattomasti siten, että oikea etupyörä nousi jalkakäytävän reunakiven päälle ja koko auto horjahti.
3) Saapuessaan pysäkille 2076 Reijolankatu kuljettaja jarrutti niin äkillisesti, että istuessani meinasin lyödä pääni edessä olevan penkin selkänojaan.
4) Pasilan aseman pysäkille 2100 saavuttiin noin 4 min etuajassa. Edellä oli linjan 22 bussi ja sen edessä henkilöautoja. Sen vuoksi bussi jäi kohtuullisen kauas pysäkkiä osoittavasta merkistä. Kun pysäkillä odottanut naismatkustaja juoksi kohti kaukana pysäkkimerkin takana olevan bussin avointa etuovea, sulki kuljettaja oven käytännössä suoraan matkustajan nenän edestä. Tässä vaiheessa jonon ensimmäisenä olleet henkilöautot olivat liikennevalojen vaihduttua vihreiksi poistuneet ja linjan 22 auto lähti liikkeelle. Kun valot kuitenkin uudelleen vaihtuivat punaisiksi, jäi linjan 22 auto valoihin seisomaan ja perässä ollut linjan 58 auto jäi sen taakse, pysähtyen nyt juuri pysäkkimerkin ja -katoksen kohdalle. Vaikka bussi seisoi tässä kohtaa, ei kuljettaja enää avannut ovia.
Pyydän vastausta teiltä kohtien 1 ja 4 osalta ja haluan tietää, mihin toimenpiteisiin HSL liikenteen tilaajana on ryhtynyt, jotta kohdissa 1 ja 4 kuvattu toiminta ei toistu.
---
Matkustin bussilla 58 Munkkiniemen aukion pysäkiltä 1400 Pasilan asemalle. Bussi saapui ajallaan Munkkiniemen aukion pysäkille n. klo 17.40.
1) Kuljettaja jätti bussin noin 1,5 metrin päähän jalkakäytävän reunasta. Näin on käynyt samalla pysäkillä ja samalla linjalla ennenkin, muttei toki joka kerta. Pysäkillä ei rakenteellisesti mikään pakota tällaiseen ratkaisuun, sillä suuri osa kuljettajista ajaa jalkakäytävän reunaan.
2) Lähtiessään pysäkiltä 1380 Tukholmankatu kuljettaja ajoi huolimattomasti siten, että oikea etupyörä nousi jalkakäytävän reunakiven päälle ja koko auto horjahti.
3) Saapuessaan pysäkille 2076 Reijolankatu kuljettaja jarrutti niin äkillisesti, että istuessani meinasin lyödä pääni edessä olevan penkin selkänojaan.
4) Pasilan aseman pysäkille 2100 saavuttiin noin 4 min etuajassa. Edellä oli linjan 22 bussi ja sen edessä henkilöautoja. Sen vuoksi bussi jäi kohtuullisen kauas pysäkkiä osoittavasta merkistä. Kun pysäkillä odottanut naismatkustaja juoksi kohti kaukana pysäkkimerkin takana olevan bussin avointa etuovea, sulki kuljettaja oven käytännössä suoraan matkustajan nenän edestä. Tässä vaiheessa jonon ensimmäisenä olleet henkilöautot olivat liikennevalojen vaihduttua vihreiksi poistuneet ja linjan 22 auto lähti liikkeelle. Kun valot kuitenkin uudelleen vaihtuivat punaisiksi, jäi linjan 22 auto valoihin seisomaan ja perässä ollut linjan 58 auto jäi sen taakse, pysähtyen nyt juuri pysäkkimerkin ja -katoksen kohdalle. Vaikka bussi seisoi tässä kohtaa, ei kuljettaja enää avannut ovia.
Pyydän vastausta teiltä kohtien 1 ja 4 osalta ja haluan tietää, mihin toimenpiteisiin HSL liikenteen tilaajana on ryhtynyt, jotta kohdissa 1 ja 4 kuvattu toiminta ei toistu.
Viimeksi muokannut moderaattori: