Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom.: This feature may not be available in some browsers.
Vai että varoituksen. Pitänee tämä huomioida kun nuo asiakaspalautteet ei oikein ole varoituksen perusteita. Tai sitten tuo on trolli.
Eikä oikein nuo palautteen aiheetkaan.
Sinällään palauteet ei voi koskaan olla varoitukseen johtavia asioita. Muutoinhan tuolla tavalla voisi kuka tahansa aiheuttaa kuljettajalle haittaa/taloudellisen vaaran. Tämä ihan sillä että joku kävelee vaikka pysäkillä olevan bussin ohi ja toteaa "ai, tuossa on se sikamainen kuski joka ei hyväksyny mun vanhentunutta lippua". Tällainen kirjoittaa palautteen jossa esittää kuljettajan toimineen niin ja näin ja noin, jolloin työnantaja lätkäsee aiheesta varoituksen ilman todellista syytä.Emme tiedä taustoja. Voi olla, että PL:n edustaja ei sanalla "varoitus" varsinaisesti tarkoita sitä, mitä työsopimuksen varoituksella tarkoitetaan. Ehkä pitäisi olla huomautus, nuhtelu tms.
Voi myös olla, että ko. kuljettajalla on takana vastaavantyyppistä palautetta ja siitä aiheutuneita keskusteluja ja suullisia huomautuksia vaikka kuinka paljon.
Ja voi olla niinkin, että kuljettaja on puhuteltaessa myöntänyt nuo menettelynsä, jolloin mahdollisesti annettu varoitus ei sinänsä perustu saatuun asiakaspalautteeseen vaan kuljettajan kertomukseen.
Minusta tärkeintä on, että kuljettajalle asti on mennyt perille tieto siitä, että hänen tavassaan hoitaa työtään on parantamisen varaa.
palautteen laatinut on myös rikkonut työntekijän oikeuksia edes kertomalla kuljettajan saaneen varoituksen.
Ei varmasti pidä paikkaansa, etteikö asiakaspalvelun puutteiden perusteella ("on laiminlyönyt työsuhteesta johtuvien velvollisuuksiensa täyttämisen") annettaisi tai voitaisi antaa asiakaspalvelualalla varoituksia.
http://www.tyosuojelu.fi/fi/varoitus
Siinä on kuitenkin sana sanaa vastaan tilanne asiakaspalautteiden osalta.
Onko? Eli onko kuljettaja lähtökohtaisesti aina eri mieltä kuin matkustaja? "Ajoin MPT:llä reunakiven viereen. En ajanut jalkakäytävän päältä Tukholmankadulla. En äkkijarruttanut Reijolankadulla. En toiminut väärin Pasilan aseman pysäkillä."
Minä luulin, että omat virheensä voi myös reilusti myöntää, kun niitä tulee tehtyä. Nähtävästi sellaista vaihtoehtoa ei joidenkin mielestä ole olemassa.
Itse pyrin toiminnassa siihen, joukkoliikenne ja sen palveluntaso olisivat itseoletetusti niin korkeaa tasoa, ettei palautteisiin, puolin ja toisin, olisi aihetta, vaan korkea taso olisi itsestäänselvyys HSL-liikenteessä. Että, sitä voisi kutsua brändiksi. Esikuvana itselläni on jonkun sveitsiläisen kaupungin joukkoliikenne.Otetaan nyt esimerkiksi vristo, jos hänen kyytiin osuisin niin varmasti lähtisi positiivistä palautetta, jos vristo tekee työssään ninkuin täällä on maininnutkin.
Ei varmasti pidä paikkaansa, etteikö asiakaspalvelun puutteiden perusteella ("on laiminlyönyt työsuhteesta johtuvien velvollisuuksiensa täyttämisen") annettaisi tai voitaisi antaa asiakaspalvelualalla varoituksia.
http://www.tyosuojelu.fi/fi/varoitus
...kuka tässä meidän esimiehistä on palautteen laatinut on myös rikkonut työntekijän oikeuksia edes kertomalla kuljettajan saaneen varoituksen.
iltalehti.fi 12.2.2013 sanoi:Kyseinen ovimies on tunnistettu valvontakameran nauhasta ja hänelle on annettu asiasta suullinen varoitus, Virtanen kertoo.
Jotenkin en nyt ihan usko, että Iltalehti ja haastateltu Virtanen antaisivat tällaisia tietoja, jos niiden antaminen "rikkoo työntekijän oikeuksia". Miten mahtaa olla?
Ehkä tässä on kyse virallisen kirjallisen varoituksen ja suullisen varoituksen (joka ei oikeastaan meinaa mitään muuta, kuin että työntekijän kanssa on keskusteltu) erosta.