Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom.: This feature may not be available in some browsers.
Käsittääkseni mainonnassa pitää kuluttajalle maksettavaksi tuleva kokonaishinta näyttää sellaisenaan ilman tarvetta laskutoimituksille.
Onko näin? Esimerkiksi automainonnassahan on aina hinta + toimituskulut?
Scaloissa ääni ainakin voimistuu, kun auto kiihdyttää.
Kuvassa näkyvässä bussissa on vain ns. kanavapuhallus, ei jäähdyttävä ilmastointi.Jossain busseissa ei löydy tuota keskellä olevaa "ilmastointilaatikkoa", mutta löytyy muutama tällainen kuten kuvassa näkyy: http://vm1.1g.fi/kuvat/2009/Marraskuu/P1100199.jpg?img=img1440. Mitkä nuo on?
Kuvissa näkyvä systeemi on nimenomaan kuljettajailmastointi.Liittyykö nuo edelliset mitenkään näihin: http://rvleino.kuvat.fi/kuvat/2011/Elokuu/tukl_15.jpg/_full.jpg, http://vm1.1g.fi/kuvat/2009/Heinäkuu/P1060109.jpg/_full.jpg ja http://vm1.1g.fi/kuvat/2014/Helmikuu/IMG_6087.jpg/_full.jpg? Nuo "laaitkot" siis suunnitellaan kuskin puolena yläpuolella? Ilmastointia vai?
Ritilöiden kohdalla sijaitsee suunnilleen puhaltimet, puhaltimet puhaltavat aina päällä ollessaan ilmaa kattokanaviin, jotka ovat juurikin nuo harmaat jutut.http://vm1.1g.fi/kuvat/2014/Kesäkuu/IMG_8056.jpg/_full.jpg tuo kuva ei ole Volvo 8700LE:sta, mutta kuitenkin: Eli keskioven jälkeen nuo neljä suorakulmaisen aukkoa penkkien molemmin puolin on tietääkseni ilmastoinnin (kun ilmastointi on tuon kohdalla katolla)? Silloin kun tuo laite on päällä, niin meneekö ilma myös kattokanavien kautta pitkin koko bussin? Onko kattokanavat nuo harmaat jutut oikealla ja vasemmalla puolella pitkin koko bussia (missä o stop-nappulat kiinni myös).
Puhaltimet sijaitsevat noiden laatikoiden alla. Näiden autojen kohdalla en ole ihan varma onko kanavapuhallus käytössä ilmastoinnin yhteydessä, vai onko alkuperäiset tuulettimet vielä käytössä. Pömpeleitä on kuitenkin ihan riittävästiSalo sanoi:Jossain busseissa ei löydy tuota keskellä olevaa "ilmastointilaatikkoa", mutta löytyy muutama tällainen kuten kuvassa näkyy: http://vm1.1g.fi/kuvat/2009/Marraskuu/P1100199.jpg?img=img1440. Mitkä nuo on?
Näissä kuvissa tuo kuljettajan kohdalla oleva pömpeli on kuljettajantilan ilmastointilaite.Salo sanoi:Liittyykö nuo edelliset mitenkään näihin: http://rvleino.kuvat.fi/kuvat/2011/Elokuu/tukl_15.jpg/_full.jpg, http://vm1.1g.fi/kuvat/2009/Heinäkuu/P1060109.jpg/_full.jpg ja Nuo "laaitkot" siis suunnitellaan kuskin puolena yläpuolella? Ilmastointia vai?
Tässä taas on kattoluukkujen paikalle asennettu jälkikäteen pienitehoiset ilmastointilaitteet. Näitä vastaavia on HSL-alueella Helbin busseissa jonkinverran, mutta ne on asennettu tekemällä reikää kattoon. Nämä ilmastoinnit ei sitten ymmärtääkseni työnnä ilmaa kattokanaviin, vaan toimivat kokonaan omana yksikkönä. Toimiessaan nämä ovat kuitenkin yllättävän tehokkaita.Salo sanoi:
OK.
Yksi kysymys tuohon kattokanavatuuletukseen, eli mikä se "kattokanava" "kattokanavatuuletus" tai "puhallus" millä nimellä nyt sitä kutsutaanki on, ja miltä se näyttää? Mitä eroa siihen on esim. ilmastointiin ja semmosiin tuulettimiin mitkä ovat ovien lähellä?
http://vm1.1g.fi/kuvat/2014/Kesäkuu/IMG_8056.jpg/_full.jpg tuo kuva ei ole Volvo 8700LE:sta, mutta kuitenkin: Eli keskioven jälkeen nuo neljä suorakulmaisen aukkoa penkkien molemmin puolin on tietääkseni ilmastoinnin (kun ilmastointi on tuon kohdalla katolla)? Silloin kun tuo laite on päällä, niin meneekö ilma myös kattokanavien kautta pitkin koko bussin? Onko kattokanavat nuo harmaat jutut oikealla ja vasemmalla puolella pitkin koko bussia (missä o stop-nappulat kiinni myös).
Noista ritilöistä jotka katossa näkyvät (4 kpl) EI puhalleta mitään ilmaa autoon sisään. Niistä imetään auton sisäilmaa ilmastointilaitteelle, joka sitten sitä vielä jäähdyttää ja/tai kuivaa puhaltaen sen ilman edelleen takaisin autoon kattokanavien kautta. Kuumalla hellesäällä käytännössä vain kierrätetään auton sisällä olevaa ilmaa, viileämmällä kelillä käytetään pääsääntöisesti raitista ulkoilmaa. Helteellä ei näiden Suomessa käytettävien ilmastointilaitteiden teho riittäisi alkuunkaan, ellei jo kerran jäähdytettyä sisäilmaa uudelleenkierrätettäisi edelleen jäähdytettäväksi.http://vm1.1g.fi/kuvat/2014/Kesäkuu/IMG_8056.jpg/_full.jpg tuo kuva ei ole Volvo 8700LE:sta, mutta kuitenkin: Eli keskioven jälkeen nuo neljä suorakulmaisen aukkoa penkkien molemmin puolin on tietääkseni ilmastoinnin (kun ilmastointi on tuon kohdalla katolla)? Silloin kun tuo laite on päällä, niin meneekö ilma myös kattokanavien kautta pitkin koko bussin?
Noista ritilöistä jotka katossa näkyvät (4 kpl) EI puhalleta mitään ilmaa autoon sisään. Niistä imetään auton sisäilmaa ilmastointilaitteelle, joka sitten sitä vielä jäähdyttää ja/tai kuivaa puhaltaen sen ilman edelleen takaisin autoon kattokanavien kautta. Kuumalla hellesäällä käytännössä vain kierrätetään auton sisällä olevaa ilmaa, viileämmällä kelillä käytetään pääsääntöisesti raitista ulkoilmaa. Helteellä ei näiden Suomessa käytettävien ilmastointilaitteiden teho riittäisi alkuunkaan, ellei jo kerran jäähdytettyä sisäilmaa uudelleenkierrätettäisi edelleen jäähdytettäväksi.
Kiitos kaikille vastanneille. Tämä tulikin yllätyksenä. Onko tosiaan näin kaikissa autoissa sekä myös esim. Scanian kaukoliikenteen busseissa jossain ulkomailla vai käytetäänkö siellä tehokkaimpia laitteita, että ne puhaltaa eikä ime? Itse ajattelin, että tosiaan sieltä puhalletaan, eteenkin kun jossain kattokuvissa huomannut, että niissä on sellaisia puhaltimia yms.
Pystyykö muuten nuo ilmastointilaitteet lämmittämään vai toteutuuko lämmitys ainoastaan noiden lattiapuhaltimien ja pattereiden kautta (Miten lämmin vesi on lämpimänä piirissä?). Ainakin Scaloissa kerran kuumana päivänä muistaakseni (voi olla että kuulin väärin) lattiapuhallin oli toiminnassa (vissiin puhaltamassa viileää ilmaa?
Miten muuten vanhoissa busseissa, joissa ei ole tuota ilmastointia eikä noita neljää kiertoilmapuhallin-laatikkoa katolla, miten niissä tuuletus/kattokanavatuuletus toteutuu esim. tässä: http://rvleino.kuvat.fi/kuvat/2013/Elokuu/jalo_91.jpg/_full.jpg