Länsilinjat Oy

4 kpl Volvo 8700:ia on tullut numeroille #22, #36, #83 ja #84. Näistä yksi on teliauto ja loput kaksiakselisia.
 
Auto #92 luopui eilen Osuuspankin mainoksistaan ja alkoi odottelemaan samaa kuosia kuin autolla #90.

Sama kohtalo on edessä myös autolla #91.
 
Ex-Länskät LL 3 VanHool/Volvo ja LL 74 Berkhof/Scania ovat löytäneet uuden kodin Vaasasta. Majailevat nykyään Charter Saarelan tontilla ja ovat ilmeisesti välillä myös tien päällä.
 
Eikö tätä ole kukaan vielä bongannut?
http://koti.mbnet.fi/b10m/tsb3/kortti.php?uid=2072
On se jo pari päivää pyörinyt tilausajossa ja linjalla.

Tässäpä tätä LL #61, eli toistaiseksi yhtiön tuorein hankinta. Tänä vuonna uudistustahti on ollut melkoinen, joten olisikohan tässä nyt sitten kaikki.

Tästä kuvasta tulikin mieleen, että nämä linjakilvet kun ovat vähän kapeat ja yläreuna tekstistä jää tehokkaasti piiloon, voisi olal ehkä ytimekkäintä antaa näille kilville myös mahdollisimman yksinkertaiset kilvitykset, tässäkin voisi toimia "TAMPERE", ettei sitten tarvitse laittaa tuulilasille pientä lappua, kuten kuvassa.

Samainen SKA-861 eli LL #61 on kantanut paria muutakin väritystä yllään Suomessa. Ne löytyvät kiinnostuneille täältä
 
Tästä kuvasta tulikin mieleen, että nämä linjakilvet kun ovat vähän kapeat ja yläreuna tekstistä jää tehokkaasti piiloon, voisi olal ehkä ytimekkäintä antaa näille kilville myös mahdollisimman yksinkertaiset kilvitykset, tässäkin voisi toimia "TAMPERE", ettei sitten tarvitse laittaa tuulilasille pientä lappua, kuten kuvassa.

Kyseinen lisäkyltti on tuulilasilla vain siksi, että linjakilvet ovat tuossa hajonneet eivätkä toimineet. Sen vuoksi lasille oli laitettu oikeaa määränpäätä kuvaa lisäkyltti.
 
Numerolle 42 on tullut Norjasta 70-paikkainen 9700.

Ollut nyt reilun viikon liikenteessä, alla pari kuvaa tältä päivältä.



Linjakilvestä unohtunut näemmä kirjain.
 
Ja nyt on tullut 6 kpl Volvo 8500LE teliautoja. Ilmeisesti tämän vuoden hankinnat eivät ole vielä tässä vaan jotain muutakin tulee.
 
Länsilinjojen entinen 77 Expressbussi Scania Carrus on maanantaina televisiossa Latelan poikien tuunattavana.
 
Länsilinjat voitti Pori Kankaanpää vakiovuoroliikenteen

Länsilinjat siis voitti myös Pori - Kankaanpää vakiovuoroliikenteen ja Kankaanpään seutulliikenteen Huittinen Tampere pikavuoroliikenteen lisäksi. Eipä ole tainnut Länsilinjoilla olla ennen vuoroja Poriin. Mikä on kalusto ikävaatimus tällä linjalla? 15 vuotta?
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vs: Länsilinjat voitti Pori Kankaanpää vakiovuoroliikenteen

Länsilinjat ajoi Poriin Tampereelta Lavian ja valtatien 11 kautta ostettuaan 1960 luvun lopussa Lavialaisen Urho Pitkäjärven linja-autoyrityksen.
Tämä liikenne Poriin asti taisi loppua 1990-luvun alussa ja Laviankin liikenne 2016.
 
Lisäksi vuosina 1989 - 95 Lauttakylän Autolla, jolla oli paljon liikennettä Poriin, oli samat omistajat kuin Länsilinjoilla. Kaluston numerointikin muutettiin yhtenäiseksi, ellen ihan väärin muista.
 
Vs: Länsilinjat voitti Pori Kankaanpää vakiovuoroliikenteen

Länsilinjat ajoi Poriin Tampereelta Lavian ja valtatien 11 kautta ostettuaan 1960 luvun lopussa Lavialaisen Urho Pitkäjärven linja-autoyrityksen.
Tämä liikenne Poriin asti taisi loppua 1990-luvun alussa ja Laviankin liikenne 2016.

Länsilinjojen perinteinen reitti oli myös Tampere - Parkano - Karvia - Kauhajoki, jonka liikenne hiipui 90-luvun aikana siten, että loppuvaiheessa vuoroa ajettiin enää sunnuntaisin. Viimeisinä aikoina Parkano - Karvia ( - Kauhajoki) -liikennettä ajoi käsittääkseni alihankintana parkanolainen Lamminmäki, jolle jäljellä oleva Länsilinjojen aiemmin liikennöimä Parkanon lähialueen liikenne sittemmin on ainakin suurimmalta osaltaan siirtynyt. Lamminmäen ja Länsilinjojen seuraavalla sopimuskaudella operoima Kankaanpään seudun liikenne puolestaan on Artturi Anttila -taustaista.
 
Takaisin
Ylös