Länsilinjat Oy

Vs: Länsilinjat voitti Pori Kankaanpää vakiovuoroliikenteen

Länsilinjojen perinteinen reitti oli myös Tampere - Parkano - Karvia - Kauhajoki, jonka liikenne hiipui 90-luvun aikana siten, että loppuvaiheessa vuoroa ajettiin enää sunnuntaisin. Viimeisinä aikoina Parkano - Karvia ( - Kauhajoki) -liikennettä ajoi käsittääkseni alihankintana parkanolainen Lamminmäki, jolle jäljellä oleva Länsilinjojen aiemmin liikennöimä Parkanon lähialueen liikenne sittemmin on ainakin suurimmalta osaltaan siirtynyt. Lamminmäen ja Länsilinjojen seuraavalla sopimuskaudella operoima Kankaanpään seudun liikenne puolestaan on Artturi Anttila -taustaista.
Ja näitäkin pääsee jokainen fiilistelemään osoitteesta http://www.slamu.fi/aikataulut.php
Noihin 1980-luvun alun aikatauluihin nähden ainakin liikennekenttä on kovasti virtaviivaistunut.

Pitkästä aikaa uusia ”rönsyjä” tulee, jännä nähdä aletaanko esim Jämijärvi–Kankaanpää -vuoroa ajaa suorana Ikaalisista alkaen.
Koska myös liikenne lisääntyy Huittisissa tuon Äetsän linjan voiton myötä, voidaan nähdää vaikka mitä. Ymmärtääkseni tuo Kankaanpään -paketti vaati viidennen auton vain ja ainoastaan yhden vuoron takia, joten senhän voisi vaikka siirtää linjana suoraan Porista Huittisiin.
Pitkästä aikaa odotan syksyä enemmän kuin kesää, ihan vaan nähdäkseni, mitä innovaatioita vielä löytyy, kun kouluvuoden aikataulut alkavat.
 
Vs: Länsilinjat voitti Pori Kankaanpää vakiovuoroliikenteen

Pitkästä aikaa uusia ”rönsyjä” tulee, jännä nähdä aletaanko esim Jämijärvi–Kankaanpää -vuoroa ajaa suorana Ikaalisista alkaen.

Ei ollenkaan mahdoton ajatus. Ja itse asiassa tuo vuoro lienee jäljellä oleva osuus Anttilan pitkäaikaisesta Ikaalinen - Kankaanpää - Pori -vuorosta.
 
Pori - Kankaanpään ja Kankaanpään seudun kalustoa ja aikatauluja olen tässä miettinyt ja kysymys onkin aiotaanko edelleen ajaa isommilla linja-autoilla kuten Satakunnan Liikenne on tehnyt? Entäs karsitaanko pahemmin vuoroja vai tuleeko jokunen vuoro lisää? Ja vaatiiko ELY Keskus 15 vuoden maksimi-ikää kalustolta? Aika vanhoja autoja Satakunnan Liikenteellä ollut jo kyseisillä reiteillä eikä sisäilmakaan noissa vanhemmissa Scania Carruksissa ole enään mikään kovin hyvä. Eikä noista vanhoista autoista löydy turvavöitäkään eli ei kovin hyviä autoja vuoroille joissa kulkee koululaisia.
 
Pori - Kankaanpään ja Kankaanpään seudun kalustoa ja aikatauluja olen tässä miettinyt ja kysymys onkin aiotaanko edelleen ajaa isommilla linja-autoilla kuten Satakunnan Liikenne on tehnyt? Entäs karsitaanko pahemmin vuoroja vai tuleeko jokunen vuoro lisää?
Kohdeluettelon mukaan aikataulurakenne muuten vastaa nykytilannetta, mutta uutena tulee 9:15 Pori–Kankaanpää ja 11:30 Kankaanpää–Pori
 
Kohdeluettelon mukaan aikataulurakenne muuten vastaa nykytilannetta, mutta uutena tulee 9:15 Pori–Kankaanpää ja 11:30 Kankaanpää–Pori

Onkos VARELY:n tarjouskilpailuasiakirjaa jossain joista löytyy tuo kohdeluettelo ja kalustovaatimukset? En satu löytämään ELY:n omilta sivuilta muuta kuin tuon ratkaisun tarjouskilpailusta.
 
Bussikirjastossa näkyy että Länsilinjoille on tullut 2 9700 UG Volvoa ja yksi NG 9700 Volvo. Kenties vaunuja Pori - Kankaanpää reitille? Vaiko pikavuoro autoiksi? Aika tuoretta kalustoa.
 
Bussikirjastossa näkyy että Länsilinjoille on tullut 2 9700 UG Volvoa ja yksi NG 9700 Volvo. Kenties vaunuja Pori - Kankaanpää reitille? Vaiko pikavuoro autoiksi? Aika tuoretta kalustoa.

Eivät ole kuitenkaan ihan tuliteriä, vaan ovatten entisiä Alltoursin autoja Virosta.

#155 BVN-955 B13R/9700H NG vm. 2013 (ex. 060BJG)
#156 BVN-956 B11R/9700H UG vm. 2015 (ex. 515BNB)
#157 BVN-957 B11R/9700H UG vm. 2015 (ex. 040BNB)
 
Kenties vaunuja Pori - Kankaanpää reitille? Vaiko pikavuoro autoiksi? Aika tuoretta kalustoa.
#157 oli tällä viikolla jo EB-väreissä. Huittisten linja kun alkoi, niin autojahan ei tuolloin hankittu lisää, vaan otettiin käytännössä tilausajoista ja vara-autoista. Kieltämättä tämä näkyy Ikaalisten reitillä niin, että pari hukattavaa autoa on siellä aktiiviajossa. Tuskin autohankinnat tähänkään vielä jäi, vähän sellaista kutinaa, että jotain tuolta Pohjolan Liikenteen kaukoliikennekalustosta tulee, jotka ovat kömpelöitä Lohjan suunnan liikenteeseen.
 
Eivät ole kuitenkaan ihan tuliteriä, vaan ovatten entisiä Alltoursin autoja Virosta.

#155 BVN-955 B13R/9700H NG vm. 2013 (ex. 060BJG)
#156 BVN-956 B11R/9700H UG vm. 2015 (ex. 515BNB)
#157 BVN-957 B11R/9700H UG vm. 2015 (ex. 040BNB)

Googlesta löytyi kuvia autoista. Ovatkin todella siistejä pelejä, eli melkein tuliteriä. Jää nähtäväksi minnepäin nämä autot menee.

---------- Viestit yhdistetty klo 20:56 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 20:44 ----------

#157 oli tällä viikolla jo EB-väreissä. Huittisten linja kun alkoi, niin autojahan ei tuolloin hankittu lisää, vaan otettiin käytännössä tilausajoista ja vara-autoista. Kieltämättä tämä näkyy Ikaalisten reitillä niin, että pari hukattavaa autoa on siellä aktiiviajossa. Tuskin autohankinnat tähänkään vielä jäi, vähän sellaista kutinaa, että jotain tuolta Pohjolan Liikenteen kaukoliikennekalustosta tulee, jotka ovat kömpelöitä Lohjan suunnan liikenteeseen.
Aivan, ilmeisesti nuo kaksi muutakin menossa EB liikenteeseen. Samanlainen kutina että autoja hommataan lisää, nyt kun liikennettä lisääntyy kesällä. Toivottavasti fiksun oloista ja modernia kalustoa on tulossa myös seutulinjoille.
 
Viimeksi muokattu:
Bussidatassa kuva autosta #156 valkoisilla Länkkärin teippauksilla numeroineen ja WiFi teippauksella. Ei ole Charter teippausta eikä ExpressBus maaleissa tämä niin mietin olisiko tämä mahdollisesti tulossa Porin ja Kankaanpään suuntaan ajoon. Upean näköinen tämä Volvo.
 
Pori - Kankaanpää reitillä tullaan käyttämään EB kalustoa, tämä varmistui tänään kun kyselin Länsilinjojen asiakaspalvelusta asiaa. Mainiota!
 
Tänään näin EB:t numerot 35 ja 72.
Tuo 72 on Länskällä vara-autona Porin ja Kankaanpään välillä. Loput autot on Volvoja. Ainakin toistaiseksi tuolla Eaglella ajettu väliaikaisesti, ilmeisesti tuo auto jäänee vara-auton rooliin jossain kohtaa mitä olen saanut ymmärtää. Volvo B13R #37 käväisi myös pikaisesti Porissa mutta lähti takaisin Tampereelle.
 
Viimeksi muokattu:
Takaisin
Ylös