Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom.: This feature may not be available in some browsers.
Nykyisellä yhdyskuntarakenteella ei varmasti kannattaisi. Radan varsi on lähes autio, asutus ja työpaikat on rakennettu maantien varteen. Rautatieasema on sivussa kaupungin keskustasta, minne matkustajat olisivat menossa.lamarjam sanoi:Kannattaisiko Lahti-Heinola välillä lähiliikenne? Pitäisikö se hoitaa kiskobusseilla vai sähköistää osuus, eli sähkömoottorijunilla?
Antero Alku sanoi:Rata voi olla mahdollisuus rakentaa asutusta ja työpaikkoja hyvän joukkoliikenneyhteyden varteen.
Miten tuo Lahti-Kouvola -väli on nyt järjestetty, ajetaanko suoria vuoroja Helsingistä Kouvolaan vai vain vuoroja Hki-Lahti ja Lahti-Kouvola? Onko Lahti-Kouvola -välillä linjatunnus... Mitä kalustoa siellä käytetään ja kuinka tiheästi liikennöidään?
Alunperin kirjoittanut YLE Kymenlaakso
Kouvola haluaa pääkaupunkiseudun lähiliikennealueeseen
julkaistu tänään klo 06:17, päivitetty tänään klo 09:33
Kouvola haluaa mukaan pääkaupunkiseudun lähiliikennealueeseen. Uudistus tekisi junaliikenteestä edullisempaa Kouvola-Lahti-välillä ja lisäisi reitille vuoroja.
Kouvola haluaa mukaan pääkaupunkiseudun lähiliikennealueeseen. Kaupungin virkamiehet aloittavat edunvalvontatyön Kouvolan ja Lahden välisen reitin saamiseksi mukaan pääkaupungin lähiliikenteeseen.
Uudistus tekisi junaliikenteestä edullisempaa Kouvola-Lahti-välillä, lisäisi reitille vuoroja ja mahdollistaisi myös Kouvola-Kotka-välin kehittämisen, kertoo joukkoliikennetoimikunnan puheenjohtaja Antti Koivisto.
Hänen mukaansa liittyminen olisi mahdollista jos liikenneministeriö ostaisi liikenteen Kouvola-Lahti-välillä. Koiviston mukaan hankkeella on hyvät mahdollisuudet onnistua, koska pääkaupunkiseudun lähiliikennealue ulottuu jo nyt Lahteen.
YLE Kymenlaakso
Helsingin ja Kouvolan välisistä taajamajunista suurin osa ajetaan suoraan Helsingistä joko Riihimäen tai Mäntsälän kautta. Osalla vuoroista lähtöasema on Riihimäki, jolloin Helsingistä saapuvilla on junanvaihto joko Riihimäellä tai Lahdessa.
Lahti-Kouvola -välillä linjatunnusta ei virallisesti käytetä, mutta R- tai Z-junia ovat lähes kaikki. Kalustona ovat Sm2-4 ja Eil-vaunut. Ruuhkatunteina on jopa tunnin vuorovälejä, ja muulloin vuorot ajetaan muutaman tunnin välein.
Heinolan matkustajaliikenne lakkautettiin jo vuonna 1969. Kun radan varteen ei ole 40 vuoteen rakennettu mitään niin ei junaliikenteelle ole edellytyksiä. Typerää olisi ollutkin 1970-luvulla kaavoittaa radan varteen mitään koska edelleenkään radalla ei kulje henkilöjunia.Nykyisellä yhdyskuntarakenteella ei varmasti kannattaisi. Radan varsi on lähes autio, asutus ja työpaikat on rakennettu maantien varteen. Rautatieasema on sivussa kaupungin keskustasta, minne matkustajat olisivat menossa.
VR Osakeyhtiöllä ei ole hybridivaunuja.Välttämättä Heinolan rataa ei olisi sähköistettävä, sillä nykyään on olemassa hybridivaunuja.
Z-junien ostaminen on vähän kyseenalaista verorahojen käyttöä koska radan vieressä on moottoritie ja autottomat voivat mennä joko itsekannattavalla bussilla tai Intercitylla.Samaan aiheeseen liittyen on toinen YLE:n uutinen:
Ei enempää Z-junia
Sopimuksesta käy ilmi että Helsinki - Lahti Z-junien junakilometrit ovat 1 390 686 jkm/v ja nettotappio VR Oy:n mukaan 7 622 000 e/v.
VR Osakeyhtiöllä ei ole hybridivaunuja.
Typerää olisi ollutkin 1970-luvulla kaavoittaa radan varteen mitään koska edelleenkään radalla ei kulje henkilöjunia.
Z-junien ostaminen on vähän kyseenalaista verorahojen käyttöä koska radan vieressä on moottoritie ja autottomat voivat mennä joko itsekannattavalla bussilla tai Intercitylla.
Z-junien ostaminen on vähän kyseenalaista verorahojen käyttöä koska radan vieressä on moottoritie ja autottomat voivat mennä joko itsekannattavalla bussilla tai Intercitylla.
Näihin kommentoisin seuraavasti:Heinolan matkustajaliikenne lakkautettiin jo vuonna 1969. Kun radan varteen ei ole 40 vuoteen rakennettu mitään niin ei junaliikenteelle ole edellytyksiä. Typerää olisi ollutkin 1970-luvulla kaavoittaa radan varteen mitään koska edelleenkään radalla ei kulje henkilöjunia.
VR Osakeyhtiöllä ei ole hybridivaunuja.