- Liittynyt
- 24 Tammikuu 2007
- Viestit
- 279
Muutama huomio suunnitelman raitiotieosuudesta:
Mitä tulee varikon kustannuksiin:
Miten varikko voi maksaa saman verran riippumatta koosta? Kustannukset samat kuin Turussa vaikka vaunujen määrä murto-osa. Toki jotkut kustannukset kiinteitä, mutta jo varikon raidepituuden pieneminen merkitsee jotain.
No alla toki kaikesta vapauttava lause:
MITÄ? Nämä ovat merkittävästi yli 100.000 asukkaan kaupunkeja kun Saksasta ja Itävallasta löytyy ainakin parisenkymmentä pienempää jossa raitiotie. Ja muista Euroopan maista toinen mokoma. Heidelberg ei edes ole oikeastaan täysin itsenäinen järjestelmä vaan osa Mannheimin ja Ludwigshafenin suurempaa kokonaisuutta ja metropolialuetta. Syntyy aikalailla väärä kuva jos sanotaan kuten yllä.Päijät-hämeen joukkoliikennesuunnitelma sanoi:Pienimpiä raitioliikennekaupunkeja Euroopassa ovat Heidelberg ja Innsbruck.
Mitä tulee varikon kustannuksiin:
Miten varikko voi maksaa saman verran riippumatta koosta? Kustannukset samat kuin Turussa vaikka vaunujen määrä murto-osa. Toki jotkut kustannukset kiinteitä, mutta jo varikon raidepituuden pieneminen merkitsee jotain.
No alla toki kaikesta vapauttava lause:
Päijät-hämeen joukkoliikennesuunnitelma sanoi:Investointikustannukset on seuraavassa arvioitu Turun selvityksen pohjalta, eikä
niiden soveltuvuutta Lahteen ole lainkaan arvioitu.