Siis eikö linjoja 20B ja 21 voisi yhdistää niin että ajettaisiin 20 min välein linjaa 21A Kamppi M - Vattuniemi - Lauttasaari M - Katajaharju ja 20 min välein suunnitelman mukaisia linjoja 20 ja 21? Tuo näyttäisi typerältä, jos katsoo linjan karttaa tietämättä kontekstia, mutta sen jälkeen olisi vaihdoton yhteys Katajaharjun ja Vattuniemen välillä pienemmillä kustannuksilla.
Tämä näyttäisi kustannustehokkaimmalta ratkaisulta. Tällöin ei tarvittaisi linjoja 20B ja 22 ollenkaan. Mikä siinä muuten on, että mielummin perustetaan 20B:n kaltaisia tynkälinjoja, joille kertyy huomattavasti turhaa päätteillä seisomisaikaa suhteessa linjasivulla käytettyyn aikaan ja joilla tarjonta ei kohdistu kysyntään (esim. linjalla 22 liikennöinti läpi koko päivän, vaikka linjan käyttäjät pääosin koululaisia), kuin että yhdistettäisiin tynkälinjat kuvaamallasi tavalla osaksi pidempiä linjoja, jolloin myös tarjontaa voidaan kohdistaa paremmin kysyntäpiikkeihin.
Ainoa huono puoli tuossa ehdotuksessa on linjan 21A epätäsmälliset saapumisajat Vattuniemeen Kampin suunnasta, joten Vattuniemessä voisi olla ajantasauspiste metroaseman ja Katajaharjun suuntaan.