Lauttasaaren linjastosuunnitelma

HSL:n viranhaltijoiden päätöksistä löytyi toimitusjohtajan asiakirja toissapäivältä, jossa linjan 20 numero vapautetaan tulevan runkolinjan käyttöön numeromuutoksilla. http://hsl01.oncloudos.com/vhp/202030236.PDF 20 ja 20B:stä tulee 22 ja 22B, sekä linjastosuunnitelman 22:sta 22K ja 20N:stä 21N.

Lisäksi Koivuniemen metroaseman remontin takia 22B aloittaa liikennöinnin jo kesäkuun alussa. http://hsl01.oncloudos.com/vhp/202030238.PDF
 
HSL:n viranhaltijoiden päätöksistä löytyi toimitusjohtajan asiakirja toissapäivältä, jossa linjan 20 numero vapautetaan tulevan runkolinjan käyttöön numeromuutoksilla. http://hsl01.oncloudos.com/vhp/202030236.PDF 20 ja 20B:stä tulee 22 ja 22B, sekä linjastosuunnitelman 22:sta 22K ja 20N:stä 21N.

Lisäksi Koivuniemen metroaseman remontin takia 22B aloittaa liikennöinnin jo kesäkuun alussa. http://hsl01.oncloudos.com/vhp/202030238.PDF

Välillä tuntuu, että tällainen numeroilla kikkailu on kiusantekoa. 20N:n muuttumisen 21N:ksi kyllä ymmärrän, molemmat linjathan tulevat Keskustaan.
 
Välillä tuntuu, että tällainen numeroilla kikkailu on kiusantekoa. 20N:n muuttumisen 21N:ksi kyllä ymmärrän, molemmat linjathan tulevat Keskustaan.

Onko 25-29 missään käytössä? Kun postinumeroperiaatteesta on näemmä luovuttu jo aikaa sitten, miksi noita ei olisi voitu tarpeen mukaan sitten käyttää Larussa.
 
Välillä tuntuu, että tällainen numeroilla kikkailu on kiusantekoa. 20N:n muuttumisen 21N:ksi kyllä ymmärrän, molemmat linjathan tulevat Keskustaan.

Onko 25-29 missään käytössä? Kun postinumeroperiaatteesta on näemmä luovuttu jo aikaa sitten, miksi noita ei olisi voitu tarpeen mukaan sitten käyttää Larussa.

21N:n kanssa taitaa tulla käymään jopa niin, että se jää ilman perusversiota kun 21:stä tulee runkolinja 20.

Aikomus on ilmeisesti että 20-sarjan alkupää säilyy Lauttasaaren linjoilla. 23 ja 24 kulkee ihan muualla, niin 25 tai isompi ei ilmeisesti sovi kaavaan Kyse ei ole siitä etteikö mahtuisi, kun vaikka ratikkaprojektien jälkeen jäljelle jäävät 10-alkuiset linjat (14, 15, 17) numeroitaisiin 22K:n lisäksi 25-29 välille niin silti olisi tilaa vielä yhdelle.

Onkos muuten K-lisäkirjaimen merkitys muuttunut? Olin ymmärtänyt että K on linjoille, jotka poikkeavat peruslinjan reitiltä, muttei niillä ole eri päätepysäkkiä, vaan sitä varten on T. Nyt näyttäisi kuitenkin olevan länsimetron liityntälinjastossa useita linjoja K:lla jotka päättyvät eri paikkaan kuin peruslinja, samoin kuin tämä uusi 22K.
 
21N:n kanssa taitaa tulla käymään jopa niin, että se jää ilman perusversiota kun 21:stä tulee runkolinja 20.

Aikomus on ilmeisesti että 20-sarjan alkupää säilyy Lauttasaaren linjoilla. 23 ja 24 kulkee ihan muualla, niin 25 tai isompi ei ilmeisesti sovi kaavaan Kyse ei ole siitä etteikö mahtuisi, kun vaikka ratikkaprojektien jälkeen jäljelle jäävät 10-alkuiset linjat (14, 15, 17) numeroitaisiin 22K:n lisäksi 25-29 välille niin silti olisi tilaa vielä yhdelle.

Onkos muuten K-lisäkirjaimen merkitys muuttunut? Olin ymmärtänyt että K on linjoille, jotka poikkeavat peruslinjan reitiltä, muttei niillä ole eri päätepysäkkiä, vaan sitä varten on T. Nyt näyttäisi kuitenkin olevan länsimetron liityntälinjastossa useita linjoja K:lla jotka päättyvät eri paikkaan kuin peruslinja, samoin kuin tämä uusi 22K.

Nykyään on jo ainakin kaksi tapausta joissa on vain N-linja: 87N ja 108N.
 
21N:n kanssa taitaa tulla käymään jopa niin, että se jää ilman perusversiota kun 21:stä tulee runkolinja 20.

Aikomus on ilmeisesti että 20-sarjan alkupää säilyy Lauttasaaren linjoilla. 23 ja 24 kulkee ihan muualla, niin 25 tai isompi ei ilmeisesti sovi kaavaan Kyse ei ole siitä etteikö mahtuisi, kun vaikka ratikkaprojektien jälkeen jäljelle jäävät 10-alkuiset linjat (14, 15, 17) numeroitaisiin 22K:n lisäksi 25-29 välille niin silti olisi tilaa vielä yhdelle.

Onkos muuten K-lisäkirjaimen merkitys muuttunut? Olin ymmärtänyt että K on linjoille, jotka poikkeavat peruslinjan reitiltä, muttei niillä ole eri päätepysäkkiä, vaan sitä varten on T. Nyt näyttäisi kuitenkin olevan länsimetron liityntälinjastossa useita linjoja K:lla jotka päättyvät eri paikkaan kuin peruslinja, samoin kuin tämä uusi 22K.

Eiköhän siinä käy nyt niin, että 39 -> 20 ja 18 -> 20B. En jaksa uskoa, että ruonkolinja 20 tulisi Lauttasaareen. Eiköhän linjaa 21 tulevaisuudessa ajeta aika tyhjänä Kamppiin muutamaa ruuhkalähtöä huomioimatta?
 
Tuskin runkolinja saa B-lisäystä. Eiköhän nykyisestä 18 tule tuo 20. Myyrmäen 39 numeroksi sopii 30.

Siis runkolinjat 20 Eira-Kamppi-Munkkivuori ja 30 Hernesaari-Kamppi-Munkkivuori-Myyrmäki
 
Tuskin runkolinja saa B-lisäystä. Eiköhän nykyisestä 18 tule tuo 20. Myyrmäen 39 numeroksi sopii 30.

Siis runkolinjat 20 Eira-Kamppi-Munkkivuori ja 30 Hernesaari-Kamppi-Munkkivuori-Myyrmäki

Niin varmaankin. Ajattelin, kun molemmat linjat 18 ja 39 lähtevät Eirasta ja ajavat yhteiden osuuden Munkkivuoreen, niin olisi säästynyt "runkolinjanumero" 30.
 
Eiköhän siinä käy nyt niin, että 39 -> 20 ja 18 -> 20B. En jaksa uskoa, että ruonkolinja 20 tulisi Lauttasaareen. Eiköhän linjaa 21 tulevaisuudessa ajeta aika tyhjänä Kamppiin muutamaa ruuhkalähtöä huomioimatta?

Miten luulet, että 21 olisi tyhjä Kampin päässä? Jos olisin vattuniemeläinen niin varmaan mieluummin menisin suoralla bussilla kuin vaihtaisin bussista metroon ja vv. Kyllä siinä vaihtamisessa aikaa tuhraantuu vaikka itse metro olisikin nopeampi.
 
Takaisin
Ylös