HS:n artikkeli tänään oli oikein mielenkiintoista luettavaa. Ilmeisesti virastojen tahto ysin jatkamiseksi on ihan aitoa. Kuitenkin ihmettelen ajatusta limitetyistä raiteista Korkeavuorenkadulla. Mikonkadulla tuo vielä toimii, kun kadulla ei ole mitään muuta liikennettä. Mutta jos Korkeavuorenkadulle jää myös autoliikenne, on se sitten yhden- tai kahdensuuntainen, niin miten autot ja ratikat voivat kohdata? Tukkoiselta vaikuttaa.
Jos ratikan pitää kulkea kahteen suuntaan juuri Korkeavuorenkatua, niin en näe kovin monia toimivia vaihtoehtoja. Yksinkertaisin olisi Fredan tapainen järjestely, jossa pysäköinti sallitaan kadun toisessa reunassa ja raitiovaunu kulkee kahteen suuntaan toisessa reunassa. Autoliikennekin voinee olla 2-suuntaista, toisin kuin Fredalla.
Menetettyjen p-paikkojen vastapainoksi linjasto suunniteltaisiin niin, että Kirran silmukasta voitaisiin luopua. Kun rata ja päätepysäkkilaituri puretaan, saadaan niiden tilalle Tarkk'ampujankadulle reilusti vinopysäköintipaikkoja. Samoin Kasarmikadulle saadaan kadunvarsipaikkoja puretun radan paikalle. Eivätköhän nämä korvaa Korkeavuodenkadun paikat aivan hyvin.