Linjasto2021

Nysse on julkaissut vuosikertomuksensa vuodelle 2021: https://www.nysse.fi/julkaisut.html

Sisältää mm. matkustajamäärätilastot erikseen kevät- ja kesäkausille 2021, sekä uuden linjaston mukaiselle syyskaudelle 9.8.21-31.12.21. Ratikalla 3 on ollut syyskaudella kaikista linjoista eniten matkustajia (2,7 milj.), toiseksi eniten ollut linjalla 8 (1,4 milj) ja kolmanneksi eniten ratikalla 1 (960 000).

Itse laskeskelin jo joidenkin helposti laskettavien linjojen keskimääräisiä vuorokohtaisia matkustajamääriä. Täällä aiemmin esillä olleella linjalla 34 on ollut syyskaudella reilut 20 000 matkustajaa, joka on noin 4 matkustajaa per vuoro. Linjalla 30 ollut keskimäärin noin 15 matkustajaa per vuoro ja vaihtolinjalla 41 n. 5 matkustajaa per vuoro.

Mielenkiintoinen huomio on myös se, että Pispalanharju-Keskustori välillä kevätkaudella liikennöinyt linja 115 on saanut lähes saman verran matkustajia kuin syyskaudella Pispalanharju-Järvensivu -välillä liikennöinyt 27. Molemmilla matkustajamäärä ollut n. 9 000. Jos nyt karkeasti arvioidaan, että noin puolet matkustajista 27:aan on tullut Järvensivulta, niin voisi arvioida, että Pispalanharjun matkustajamäärä on siis puolittunut linjastouudistuksen myötä.

Edit: Laskinpa vielä vaihtolinja 16:n keskiarvon, n. 5 matkustajaa per vuoro on ollut siellä syyskaudella, jos laskuni meni oikein. 16 on näköjään ollut vaihtolinjoista vähiten käytetty, linjalla 41 tarkka lukema oli 5,3 matkustajaa per vuoro, joten jopa se on ollut hieman suositumpi kuin 16.
 
Viimeksi muokattu:
Nysse on julkaissut vuosikertomuksensa vuodelle 2021: https://www.nysse.fi/julkaisut.html

Sisältää mm. matkustajamäärätilastot erikseen kevät- ja kesäkausille 2021, sekä uuden linjaston mukaiselle syyskaudelle 9.8.21-31.12.21. Ratikalla 3 on ollut syyskaudella kaikista linjoista eniten matkustajia (2,7 milj.), toiseksi eniten ollut linjalla 8 (1,4 milj) ja kolmanneksi eniten ratikalla 1 (960 000).

Itse laskeskelin jo joidenkin helposti laskettavien linjojen keskimääräisiä vuorokohtaisia matkustajamääriä. Täällä aiemmin esillä olleella linjalla 34 on ollut syyskaudella reilut 20 000 matkustajaa, joka on noin 4 matkustajaa per vuoro. Linjalla 30 ollut keskimäärin noin 15 matkustajaa per vuoro ja vaihtolinjalla 41 n. 5 matkustajaa per vuoro.

Mielenkiintoinen huomio on myös se, että Pispalanharju-Keskustori välillä kevätkaudella liikennöinyt linja 115 on saanut lähes saman verran matkustajia kuin syyskaudella Pispalanharju-Järvensivu -välillä liikennöinyt 27. Molemmilla matkustajamäärä ollut n. 9 000. Jos nyt karkeasti arvioidaan, että noin puolet matkustajista 27:aan on tullut Järvensivulta, niin voisi arvioida, että Pispalanharjun matkustajamäärä on siis puolittunut linjastouudistuksen myötä.
Tuo 34:n heikko suosio ei yllätä.

Ennen kulkenut vanhemmille saunaan 1B/1C ja takaisin 1C/1B, mutta kun ei viikonloppuisin 34:sta kulje, niin ei tule käytettyä julkista liikennettä siihen.

Perjantai-illan jälkeen saa monta tuntia odottaa tuomiopäivää ennen kuin seuraava 34 kurvaa pysäkin ohi tyhjänä aina maanantaiaamuun asti.

Se hyvä tuossa, että kunto on noussut, kun joutunut niin paljon enemmän kävelemään.

Linja 12 eli entinen 1B sekin onnistuttiin pilaamaan, kun ei pysähdy enää Lidlin pihalla vaan vie kauemmaksi kauppakeskittymään.

Seuraavaksi luetaan kun palvelumaksut nousevat, vaikka palvelu ei ole ollut hyvä aikoihin.

Sitten kun ratikka vielä rakennetaan Pirkkalaan, niin menee sekin palvelu vaihtoihin ja vähentyneisiin pysäkkeihin.
 
Laskin itsekin linjat 7, 8 ja 15:

9.8.2021 - 31.12.2021
Arkipäivä/lkm = 104, la = 20, pyhä = 21

Vuoroja 7: 21280 (Vuoroja/arkipv = 163, la = 124, pyhä = 88)
Vuoroja 8: 29992 (Vuoroja/arkipv = 226, la = 190, pyhä = 128)
Vuoroja 15: 12320 (Vuoroja/arkipv = 96, la = 58, pyhä = 56)

Nousuja/vuoro 7: 37,1
Nousuja/vuoro 8: 48,6
Nousuja/vuoro 15: 31,1

Yhdeksi vuoroksi lasketaan koko linjasivu esim. Haukiluomasta Kyöstiin.

Tulokset linjassa sen kanssa mitä olisin mutulla arvoinut.
 
Nysse järjestää kyselyn, jossa halutaan selvittää asiakkaiden ajatuksia joukkoliikenteen kehittämiseen liittyen: bit.ly/3vwqRZe. Vastausaikaa 24.4. asti.

Kyselyn yksi päätavoite näyttää olevan, että halutaan selvittää matkustajien ajatuksia pakkovaihtoihin/liityntäliikenteeseen liittyen. Tuntuu kuitenkin, että kyselylläkin yritetään puffata ratikkaa, sillä on mielestäni harhaanjohtavaa esittää linjastovaihtoehdot niin, että ilman ratikkaa bussiyhteyskin on hidas tai harvaan kulkeva. Kun kyselyssä puhutaan vaihtamisesta ratikkaan, korostetaan kuinka helppo ja mutkaton vaihto olisi, mutta kun puhutaan bussiyhteyksistä niin korostetaan, kuinka mutkitteleva matka on tai kuinka kauan bussia joutuu odottamaan.
 
Nysse järjestää kyselyn, jossa halutaan selvittää asiakkaiden ajatuksia joukkoliikenteen kehittämiseen liittyen: bit.ly/3vwqRZe. Vastausaikaa 24.4. asti.

Kyselyn yksi päätavoite näyttää olevan, että halutaan selvittää matkustajien ajatuksia pakkovaihtoihin/liityntäliikenteeseen liittyen. Tuntuu kuitenkin, että kyselylläkin yritetään puffata ratikkaa, sillä on mielestäni harhaanjohtavaa esittää linjastovaihtoehdot niin, että ilman ratikkaa bussiyhteyskin on hidas tai harvaan kulkeva. Kun kyselyssä puhutaan vaihtamisesta ratikkaan, korostetaan kuinka helppo ja mutkaton vaihto olisi, mutta kun puhutaan bussiyhteyksistä niin korostetaan, kuinka mutkitteleva matka on tai kuinka kauan bussia joutuu odottamaan.

Totta. Törkeää, harhaanjohtavaa johdattelua ja kysymystenasettelua. Toivottavasti moni vastaa "oikein", tai ainakin siten että totuus tulee manipuloinnista huolimatta kuulluksi.
 
Totta. Törkeää, harhaanjohtavaa johdattelua ja kysymystenasettelua. Toivottavasti moni vastaa "oikein", tai ainakin siten että totuus tulee manipuloinnista huolimatta kuulluksi.
No hyvä, että edes jotakin kyselyä on. Kehua ei nimittäin voi liikaa linjaa 12.

Ennen pääsi kotiovelta suoraan Lidliin linjalla 1B, ja kotiin pääsi ja kotoa pääsi vaikka myös "väärään suuntaan" linjalla 1C. Se oli ihanaa aikaa.

Tuon jälkeen oikeastaan tapahtui se kun aloin vähentää Nyssen ja erityisesti linjan 12 käyttöä.

1A oli ennen muinoin Pikavuoro Kotiin, eli jäi turhat lenkit asuinalueiden kautta pois!

En muuten edes tiennyt tuosta köyselystä, no tulipa täytettyä, vielä onneksi ehtii. No painoa laski nyt tämän takia muutama kilo taas eli ei voi ainakaan liikaa kritisoida :lol:

Tosin en usko että koskaan palaan entiseen Nysse-käyttöön, jolloin käytin Väinö Paunu Oy:n autoja jopa joka päivä linjalla 1.

Olen tällä hetkellä työelämän ulkopuolella ja kesäksi alkoi kiinnostus heräämään polkupyörään, joten aion kesällä polkea enemmän.

Huhtikuusta 2021 olen onnistunut pitämään henkilökohtaisen Väinö Paunu Oy:n käyttöasteen yli 80 prosentissa siitäkin huolimatta, että he ajavat enää vain n. 28 prosenttia vuoroista linjalla 8 (keskiarvo)

Arvoakin menee nyt aika vähän, kun pääsen lainaamaan tuttavan kausikorttia, silloin käytän vähän vapaammin busseja. Alla oleva tilanne tänään 19.4.22.

Eli oon aika hyvin suosinut Väinö Paunua minun mielestäni ja loppuun asti mennään siinä :) Kesäkuussa sitten hiljaa sammuttavat varikkonsa valot...

Olen aina sanonut, että voitte viedä minulta paunulaiset, mutta ette ikinä vie minua paunulaisista. Siihen pystyy vain kyseisen osakeyhtiön konkurssi. Onhan noita sitten kutosella ja ainakin Turkuun :)

LIIKENNÖITSIJÖITTÄIN PROSENTTIJÄRJESTYKSESSÄ HUHTIKUUSTA 2021

Tampereen seudun joukkoliikenne / Väinö Paunu Oy 323 matkaa (81,35 % (tavoite: 80-85 %))
Tampereen seudun joukkoliikenne / Länsilinjat Oy 26 matkaa (6,55 %)
Tampereen seudun joukkoliikenne / Pirkanmaan Tilausliikenne Oy 24 matkaa (6,05 %)
Tampereen seudun joukkoliikenne / Tampereen Kaupunkiliikenne Liikelaitos 10 matkaa (2,52 %)
Tampereen seudun joukkoliikenne / Vekka Liikenne Oy 2 matkaa (0,50 %)
ExpressBus / Väinö Paunu Oy 8 matkaa (2,02 %)
ExpressBus / OnniBus.com Oy 4 matkaa (1,01 %)

Yhteensä 397 bussimatkaa vaihdolla tai ilman, käytetty raha 184,70 euroa.

Tuttavan kausikortilla matkustan ilmaiseksi silloin kun hän ei sitä itse tarvitse.
 
Viimeksi muokattu:
Öö, onko Tampereella siis käytössä haltijakohtainen kausikortti?
Minun mielestä kausikortteja voi lainata, olen kysynyt myös kuljettajalta.

Sellaisia ei voi lainata, jotka ovat etuuksilla, esim. eläkeläiskortilla ei saa matkustaa eläkeläisaikaan jos ei ole eläkelänen.

Niin voi toki tehdä, että menee ennen eläkeläisaikaa ja palaa sen jälkeen lainakortilla. Samoin työsuhdelippuja ei saa lainata.

Muina aikoina matkustus onnistuu.

Olen käyttänyt tuttavan kausikorttia noin jo vuosia ongelmitta ja säästänyt tuhansia euroja. Nyt matka maksaa 2,10 euroa, joten kun tuollaisia tekee 30 lainakortilla kuukaudessa, niin on 63 euroa säästöä :)

Kun huomioidaan lisäksi yömatkat verrattuna omaan arvokorttiini, niin säästöä tulee vieläkin enemmän.

Matkakortin lainaaminen

Matkakorttia voi lainata, jos kortilla ei ole henkilökohtaista lippua ja kortin ikäryhmä on lainaajalle sopiva.

  • 7-16-vuotiaan lapsen kortin voi lainata vain toisen lapsen käyttöön.
  • 17-24-vuotiaan nuoren kortin voi lainata toisen nuoren tai lapsen käyttöön.
  • 25 vuotta täyttäneen aikuisen kortin voi lainata kenen tahansa käyttöön.
  • 65 vuotta täyttäneen seniorin kortin saa lainata kenen tahansa käyttöön seniorien alennusajan ulkopuolella. Alennusaikana, päivittäin kello 9-14 kortin saa lainata vain toiselle 65 vuotta täyttäneelle.
https://www.nysse.fi/liput-ja-hinnat/matkakortti.html

Eli tuolla lainakortilla voinut esim. itse testata linjasto 2021 toimivuutta, joka ei kyllä kaikilta osin toimi hyvin, mutta on ainakin yritetty.

Esim. Vatialaan meno on muuttunut vaihdolliseksi, mutta se on sentään suhteellisen kivuton operaatio ajantasauspysäkkien vuoksi. Paljon vähemmän kuitenkin siellä enää käyn verrattuna täysin vaihdottomaan ykkösbussiin.

---------- Viestit yhdistetty klo 22:52 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 21:43 ----------

Öö, onko Tampereella siis käytössä haltijakohtainen kausikortti?
Sitten vielä se tärkein unohtui.

Ainakin Väinö Paunu Oy:n kuljettajat saavat bussikortin halutessaan Nysseen (vuosikortti) verojen hinnalla.

Yksi luottokuski tosin sanoi, että kun hän 9 tuntia päivässä niitä busseja ajaa, niin vapaa-ajalla eivät silmät busseja katso :lol: Samoin autolla hän ei tee vapaa-ajalla kuin pakolliset.

Sen verran täynnä sitä ajamista, sehän on tarkkaa ja väsyttävää työtä kuitenkin.

Sitä korttia ei luonnollisestikaan voi lainata edes perheenjäsenelle, paitsi jos hän on töissä bussikuskina.

Kuljettajan mukaan Väinö Paunu Oy ei tarjoa työntekijöilleen mitään muuta etua, kuten kulttuuri- ja sporttipassia, vaikka se olisi mielestäni jopa parempi kuin bussietu.

Ei ne kuljettajat kuitenkaan töihin bussilla pääse, jos on esim. ensimmäinen lähtö, ja eivät taida muutenkaan jaksaa vielä työmatkoja busseissa istua. Miltei kaikilla on auto.

Kuulemma aika harva ilman autoa tässä työssä pärjää, vaatisi aika lailla varikon vieressä asumista.
 
Viimeksi muokattu:
Linja 7

Lähes jokainen linjan 7 auto ajaa Linnainmaan päätepysäkiltä (Prisma) Citymarketin taakse parkkialueelle/terminaalille odottamaan seuraavaa lähtöä. Reitti sieltä jatkuu Piettasenkadulle ja Mäentakusenkadun pysäkin ohi pysäkille Linnainmaa D joka on linjan lähtöpaikka Kalkkuun kohti ajaessa.

Mielestäni olisi oivallista käyttää reitin varrelle käyttämättä jääviä pysäkkejä Linnainmaa C (Citymarketin edessä) & Mäentakusenkatu (Sports Center Linnainmaa) sekä perustaa päätepysäkki Linnainmaan Citymarketin taakse. Näkisin tämän olevan käytännöllinen ratkaisu, toki vaatisi jotain järjestelyjä Citymarketin tielle kun siellä voi olla joskus lastausrekka yms tiellä. Sekä kuski ei välttämättä pääse hakemaan kaupasta eväitä jos pysäkki perustetaan, sillä autoa on hyvä olla vahtimassa matkustajien varalta.

Itse olen kuskilta kysynyt, että voiko heittää Citymarketiin asti, joskus onnistaa.

Sekä kuulisin mielelläni syitä, miksei tälläistä reittiä voida järjestää.

Alla havainnekuva, merkkasin käytettävät pysäkit vaaleanpunaisella ympyrällä.

Linja7uudetpysakit.jpg

Sitten toinen asia linjan 7 reitiltä:

Hakametsässä on 2 pysäkkiä aivan vierekkäin, 70-100m kävelymatkaa näiden välissä, ei kovinkaan käytännöllistä aikataulullisesti.

linja7hakametsa.jpg
 
Linja 7

Lähes jokainen linjan 7 auto ajaa Linnainmaan päätepysäkiltä (Prisma) Citymarketin taakse parkkialueelle/terminaalille odottamaan seuraavaa lähtöä. Reitti sieltä jatkuu Piettasenkadulle ja Mäentakusenkadun pysäkin ohi pysäkille Linnainmaa D joka on linjan lähtöpaikka Kalkkuun kohti ajaessa.

Mielestäni olisi oivallista käyttää reitin varrelle käyttämättä jääviä pysäkkejä Linnainmaa C (Citymarketin edessä) & Mäentakusenkatu (Sports Center Linnainmaa) sekä perustaa päätepysäkki Linnainmaan Citymarketin taakse. Näkisin tämän olevan käytännöllinen ratkaisu, toki vaatisi jotain järjestelyjä Citymarketin tielle kun siellä voi olla joskus lastausrekka yms tiellä. Sekä kuski ei välttämättä pääse hakemaan kaupasta eväitä jos pysäkki perustetaan, sillä autoa on hyvä olla vahtimassa matkustajien varalta.

Itse olen kuskilta kysynyt, että voiko heittää Citymarketiin asti, joskus onnistaa.

Sekä kuulisin mielelläni syitä, miksei tälläistä reittiä voida järjestää.

Olen luottokuskilta kuullut, että eivät voi ottaa matkustajia kyytiin/kuljettaa heitä, kun auto on siirtoajossa.

Luottokuski on Väinö Paunu Oy:llä töissä, kuulemma vakuutukset eivät ole voimassa silloin, jos jotakin matkustajalle sattuu esim. mahdollisessa yhteentörmäyksessä.

Silti samainen luottokuski on kuljettanut minua pysäkkiä pidempään siirtoajossa esim. linjalla 1C lenkkimaaston pysäkille ja linjalla 1B/1 Suupantoria seuraavaa K-kauppaa kohti.

Sirpa, kans paunulainen luottkuski, sanoo aina kasissa että voit mennä varikolle kanssani, kun näyttää olevan tielläsi kotiin. Silloin kun vuoro päättää. Puoli kilometriä vähemmän käveltävää.

Paunu tosin vetäytyy kesäkuussa, joten siihen loppuu kuljetus, mutta anyway kiitoksia Sirpalle siitä.

Siis en tiedä itsekään onko se kuinka sallittavaa kuljettaa ihmisiä siirtoajossa, mutta selvästi jotkut paunulaisetkin kuljettajat tekevät sitä. Mielestäni kasi voisi muutenkin lopetella Turkkirataan.

Linjalla 7 olisi varmaan myös hyvä jos jatkaisi vähän pidemmälle Linnainmaalla.

Valitettavasti noita linjoja eivät tunnu joukkoliikenteen käyttäjät suunnittelevan, niin tulos on siinä.
 
Viimeksi muokattu:
Nyssen sivuille oli tullut kattavaa tietoa ratikan korvaavasta liikenteestä. Täällä kun oli mietitty liikenteen kilpailuttamista ja autojen määrää, niin selitykset löytyvät täältä:

https://www.nysse.fi/poikkeustilanteet.html

Tämä on kaikessa hiljaisuudessa muuttunut jossakin vaiheessa, luultavasti kesäaikatauluihin siirtymisen yhteydessä (ja siis silloin, kun linja 5 siirtyi TKL:ltä PL:lle). Linja 5R on poistunut, ja sen sijaan linjaa 3R on jatkettu Hervantaan (Lintuhyttiin) asti, tosin niin, että siitä odotetaan tyypillisessä poikkeustapauksessa liikennöitävän vain osuutta Hakametsä–Hervanta tai Pyynikintori–Hakametsä tapauksesta riippuen ja koko matkaltaan vain, jos raitioliikenne ei pysty hoitamaan linjan kumpaakaan puolikasta. Linjan 3R osuuden Hakametsä–Hervanta perustamisessa on sama 2 tunnin viive kuin muilla poikkeuslinjoilla, mutta osuus Pyynikintori–Hakametsä ja linjan koko mitta Pyynikintori–Hervanta on merkitty käytettäviksi vain pitkäaikaisissa häiriötilanteissa, kuten ennen. Ilmeisesti lyhyempiä häiriötilanteita varten on edelleen 7R ja linjan 1 häiriötilanteita varten 18R.

Hervannassa Korvaava bussi -päreet ovat vastaavasti siirtyneet Hervannan valtaväylän varrelta Insinöörinkadun bussipysäkeille. Insinöörinkadun eteläpäähän on Etelä-Hervannan ja Hervannan kampuksen ratikkapysäkkien yhteyteen lisätty takaisin bussipysäkit, jotka kerkesivät muutaman kuukauden olemaan pois näiltä paikoilta.
 
Tuli testattua tuota linjaa 12 kauppa-asiointiin. Käsittämättömän surkeaa palvelua Nysseltä!

Olen nuorekas, 31, palomieskunnossa oleva nuori. Silti voin sanoa, että linjalla 12 kauppa-asioiden hoito on tehty vaikeaksi Nyssen toimesta. Ei mikään ihme, että linja 12 ei menesty.

Ennen kun oli 1A, 1B ja 1C pääsi kaupoille juuri sieltä mistä halusi, jäähallilta, kotipysäkiltä, Suupantorilta... aina kulki autoja. Kauppa-asioihin meni jopa alle 45 min.

Nykyään samaan voi varata miltei yli tunnin, kun autoja ei kuljekaan enää "kuin liukuhihnalta". Suupantorille tai -torilta tuovat nekin kävellen 30 min päälle linjalla 11.

Linjalla 12 haasteita on siinä kävelyssä, 10 min sen kilometrin verran sinne ja takaisin 14 min painojen kera. Siitä kiitän Nysseä, että kun on ruokia kantanut noin, niin lähti muutama kilo painoa... ette terveyskeskuksessa näe!

Samoin autojen välissä on se 30 min, eli jos pitää postissa käydä samalla, niin se tuo helposti sen että autoa täytyy jäädä odottamaan 20 min. Samoin jos pyyhältää etuajassa Citymarketilla.
Näidenkin 20 minuutin aikana tekisi mieluusti jotain muutakin kuin odottaisi sitä ainoaa "kyläbussia", kun ennen niitä kulki kolmesta suunnasta kotiin!
Ehkä meitä pirkkalalaisia on totuteltu liian hyvään?

Eli helposti kaksi tuntia saa kulumaan niin yksinkertaiseen asiaan kuin kaupassa käyntiin kun Paunun ajoilla 1B:nä siihen meni 60-80 min.

Ne autot, joita tulee liukuhihnalta linjalla 8, menevät kaikki Soljaan, vaikka Soljassa eivät asu kaikki pirkkalalaiset.

Ongelma ei ole edes tämä, vaan se, että linja 12 jättää aiemman 1B:n sijasta CITYMARKETilla, joka on kylän kallein kauppa ja siitä on 1,1 kilometriä jalkaisin Lidliin.

Nykyään muistelen vain sitä, kun nousin Paunun autoon #148 kotipysäkiltä linjalla 1B ja tulin ulos suoraan Lidlin eteen.. helppoa! Nykyään ajatetaan Kurikat ja Partolat läpi kauas Lidlistä.

Kun teet ruokaostoksia vain 1-2 krt kk, niin sulla on tosi isot kantamukset, reppu, iso kylmalaukku ja kassi. Yritäpä kantaa nuo 1,1 km takaisinpäin... että pääset 12 linjalle. Se vie sentään kotiovelle.

Linjan 11 pysäkki on lähempänä Lidliä, mutta sillä kun menee, niin Suupantorilta 1,5 km kotiin kantamusten kanssa.

Jos minä nyt kuljen nuo hammasta purren ja muutamalla kirosanalla, niin onko mietitty mummoja, monisairaita tai ihmisiä ei palomieskunnossa?

No kerran hyppäsin pyörän selkään ja kauppareissu hoitui silläkin, niin jäi Nysseltä 2,10 euroa saamatta.

Olen muutenkin lisännyt pyöräilyä kesällä, tietynlaisena protestina tälle linjastouudistukselle ja sille, että Paunua ei enää ole kuin unissa.

Todella vaikeaksi on tehty yksi kauppareissu aiempaan nähden, kun 1B, 1A ja 1C oli päivän sana. Pääsi jokaisella "kotiin", 1A lähti 500 metriä kotoota lähitielle.

Nysselle on nyt moni alueen asukas reklamoinut, että linjalla 12 halutaan mennä Lidliin ei Citymarketiin, mutta eihän siellä kuunnella meitä aasiakkaita.
Itse ehdotin jopa pysäkkiä linjalle 12 suunnilleen Bauhausin kohdalle molempiin suuntiin, josta lähtee se oikopolku Lidliin, eivätkä ne siihenkään reagoi. No maastopyörällä pääsee Lidlin pihalle omien aikataulujen herrana :)

Ne voisi ratkaista tuon ongelman niinkin, että osa kaseista menisi Vaittiin, mutta sehän on niin vaikeaa, eikös? 12 voisi siten alkaa vasta Suupalta.
 
Viimeksi muokattu:
Tuli testattua tuota linjaa 12 kauppa-asiointiin. Käsittämättömän surkeaa palvelua Nysseltä!


Ongelma ei ole edes tämä, vaan se, että linja 12 jättää aiemman 1B:n sijasta CITYMARKETilla, joka on kylän kallein kauppa ja siitä on 1,1 kilometriä jalkaisin Lidliin.

Nysselle on nyt moni alueen asukas reklamoinut, että linjalla 12 halutaan mennä Lidliin ei Citymarketiin, mutta eihän siellä kuunnella meitä aasiakkaita.
Linja 12 kulkee jopa 4 Lidlin oven vierestä. Mikä on ongelma? Ratina, Rautatienkatu, Finlayson ja Lielahti. Tai kulki ainakin vielä eilen, jos reittiä ei ole muutettu muuksi eikä ainakaan digipalveluiden mukaan ole. Ja kaikkien näiden Lidlien kohdalla kävelymatka pysäkille on max 200 metriä. Viideskin Lidli löytyisi, jos Hallituskadulla haluaa asioida, sinne joutuu kyllä kävelemään.
 
Linja 12 kulkee jopa 4 Lidlin oven vierestä. Mikä on ongelma? Ratina, Rautatienkatu, Finlayson ja Lielahti. Tai kulki ainakin vielä eilen, jos reittiä ei ole muutettu muuksi eikä ainakaan digipalveluiden mukaan ole. Ja kaikkien näiden Lidlien kohdalla kävelymatka pysäkille on max 200 metriä. Viideskin Lidli löytyisi, jos Hallituskadulla haluaa asioida, sinne joutuu kyllä kävelemään.
Hei.


Sinulta taisi unohtua Pirkkalan Lidl.


En minä niin hullu olisi, että lähtisin täältä Pirkkalasta Ratinan Lidliin, eli 30 min matka, ja 30 min takaisin. Ylimääräiset 15 min, tosin meneehän tuo 10 min kävellessä...


PTL / 12

ptl lidl.jpg


900 metriä Lidlistä


VÄINÖ PAUNU OY / 1B (vastaa linjaa 12 Vaitista alussa)

lidl paunu.JPG


90 metriä Lidlistä


Siinä on ongelma. Puhun siis eräänlaisesta toimitusongelmasta, eli nykyään menee tosi kauaksi Lidliin kotilinja.


Miksi Pirkkalasta pitäisi lähteä Lielahden Lidliin tai Hallituskadulle??


Yhtään lähemmäksi kuin 900-1000m ei linjalla 12 enää paikkakunnan Lidliin pääse. Ennen oli 90 metriä kulkumatkaa.


Ja tätä on nyt ollut siitä asti kun 12 tuli ja 1B meni sen lisäksi että vuorotiheys huono.
 
Linjalta 12 vaihto tiheästi kulkevaan linjaan 8 Suupantorilla? Aika paljon heikompiakin asiointiyhteyksiä on olemassa kuin tuo. Ihan joka paikasta ei voi olla suoraa yhteyttä ovelta ovelle.
 
Takaisin
Ylös