Ykkösen reitistä päätellen ilmeisesti idässä vieläkin pakkosyötetään Taysilla busseista ratikkaan Linnainmaan suunnan reiteiltä. Näemmä Tampereen suunnittelijoiden pitää saada itse tehdä länsimetrot ennenkuin uskovat, ettei tuo tule ainakaan matkustajia lisäämään.
Taaaaai sitten voi vaan odottaa, että suunnitelma julkistetaan ja todeta, että linja 6 ajaa 7,5 min vuorovälillä vaihdotta keskustaan.
Tämänpäiväisessä Metson tilaisuudessa ei paljastunut vielä hirveästi uutta, esillä olleessa keskustan kartassa näkyi vasta runkolinjat 1-10 (paitsi 8) ja se näytti seuraavanlaiselta:
1 Pirkkala-Keskustori-Haukiluoma
2 Rauhaniemi-Tampere-talo-Keskustori-Pyynikintori
3 Pyynikintori-Hervanta (ratikka)
4 Pyynikintori-TAYS (ratikka)
5 Länsi-Hervanta-Vuores-Keskustori (ei Hatanpään koukkausta)
6 Vatiala-TAYS-Koskipuisto-Järvensivu-Lukonmäki-Länsi-Hervanta
7 Linnainmaa-Janka-Yliopisto-Keskustori-Kalkku (linjan 25 ensi kesän reittiä Jankasta Metsolle asti)
9 Annala-Keskustori-Lentävänniemi
10 Kaukajärvi-Keskustori-Tahmela
Hervannan tilaisuudessa on eilen esitelty lisäksi linjat:
38 Hervantakeskus-Hermia-Kaukajärvi-Koilliskeskus-TAYS-rantatunneli-Lentävänniemi
330 Hervantajärvi-Lintuhytti-Hervantakeskus
65 Hermia-Turtola-Hatanpää-Härmälä-Pere-Pirkkala
Huomenna julkistetaan vielä Koillis-Tampereen linjoja.
Luonnos 3 julkaistaan kokonaisuudessaan vasta tammikuun alkupuoliskolla, selvisi myös tänään.