- Liittynyt
- 3 Heinäkuu 2005
- Viestit
- 184
Täälläpä onkin monenlaista ehdotelmaa luettavana Itse pitäytyisin nykyisessä numeroinnissa joka siis viittaa linjuripuolella postinumerointiin ja seutuliikenteessä pääväyliin ja näin helpottaa suunnistamista ja muistia. Kymmenluvut varaisin tosin vain Helsingin käyttöön, kaikki muut käyttäkööt satalukuja oli linja sitten kunta-tai vyöhykerajat ylittävä tai ei. Raitiolinjoille varaisin ihan optimistisestikin jo numerot 1-15, numerot 2 ja 5 myös uskallettava ottaa käyttöön. Metrossa voitaisiin tosiaan käyttää yhdistelmää M1 jne, se ei sekaannu muitten kanssa kuitenkaan. Vantaankosken radan junatunnus on toki perinteinen, mutta kehäradan valmistuttua tunnuksen voi hyvin vaihtaa, en tosin suomenmielisenä pidä ajatuksesta A=airport, kyllä meidän täytyy nuo tunnukset omasta kielestämme tai edes toisesta kotimaisesta johtaa.