M.V. Wikström myyty Pohjolan Liikenteelle

kuukanko

Moderaattori
Tunnistettu jäsen
Liittynyt
24 Kesäkuu 2005
Viestit
7,538
Jos saavat PL:n kanssa sopimuksen aikaan Veikkolan linjoista ... Wikström kaivaa omaa hautaansa pistämällä vastaan.

Wikströmillä taidettiin huomata, että kilpailutus on väistämättä edessä. Kuulemma firman osakekanta on tänään myyty Pohjolan Liikenteelle.
 
Wikströmillä taidettiin huomata, että kilpailutus on väistämättä edessä. Kuulemma firman osakekanta on tänään myyty Pohjolan Liikenteelle.

Ohoh, tämä oli yllättävä uutinen, positiivisesti! Mahtanee YTV:n U-linjasopimusten kanssa käydä hyvin tämän jälkeen Kirkkonummella.
 
Ohoh, tämä oli yllättävä uutinen, positiivisesti! Mahtanee YTV:n U-linjasopimusten kanssa käydä hyvin tämän jälkeen Kirkkonummella.
Eli kuinkakohan nopeasti YTV:n liput alkavat kelvata myös etelä Kirkkonummen bussiliikenteessä
 
Voisi kuvitella, että PL tekee saman tempun Wikströmin kanssa kun Koskisen aikanaan. Nyt on sinäänsä mielenkiintoinen kysymys, että tuleeko ihan uusia seutulinjoja tai U-linjoja Kirkkonummen suuntaan. Noin periaatteessahan ne pitäisi olla täysverisiä seutulinjoja, kun Kirkkonummihan on nykysin Ytv-aluetta. Mutta varmaan ensikiksi lähdetään siitä, että matkakortti alkaa käymään.
 
Voisi kuvitella, että PL tekee saman tempun Wikströmin kanssa kun Koskisen aikanaan. Nyt on sinäänsä mielenkiintoinen kysymys, että tuleeko ihan uusia seutulinjoja tai U-linjoja Kirkkonummen suuntaan. Noin periaatteessahan ne pitäisi olla täysverisiä seutulinjoja, kun Kirkkonummihan on nykysin Ytv-aluetta. Mutta varmaan ensikiksi lähdetään siitä, että matkakortti alkaa käymään.
Sehän on täysin Pölh.. eikun Pohjolan Liikenteen päätettävissä, sopiiko se sopimukset matkakorttien käytöstä YTV:n kanssa vielä kun perinteiset liikenneluvat ovat voimassa. Ja jos YTV suostuu maksamaan siitä PL:n haluaman hinnan.
Olihan tuo myynti odotettu. Luultavasti YTV haluaisi Keravan tapaan ainakin osan vuoroista ajettavaksi matalalattiakalustolla (jota Margaretalla ei ole) kilpailutustilanteessa. Näin ollen Margareta olisi joutunut vaihtamaan lähes koko kalustonsa pärjätäkseen kilpailussa.
Hyytymän merkit ovat olleet ilmassa jo pitkään, kalustoa ei ole enää muutamaan vuoteen juurikaan uusittu.
 
Hyytymän merkit ovat olleet ilmassa jo pitkään, kalustoa ei ole enää muutamaan vuoteen juurikaan uusittu.

YTV uutisoi aivan äskettäin, että Kirkkonummen ja Keravan junaliikenteessä matkustajamäärät ovat kasvaneet seutulipun myötä roimasti. Moni on varmasti vaihtanut MVW:n bussin junaan, kun samaan hintaan on saanut käyttöoikeuden koko YTV-alueen joukkoliikenteeseen. Voisi hyvinkin olettaa, että Kirkkonummen voimakkaasta väestönkasvusta huolimatta MVW:n runkoreitillä matkustajamäärä on laskenut.
 
Voisi hyvinkin olettaa, että Kirkkonummen voimakkaasta väestönkasvusta huolimatta MVW:n runkoreitillä matkustajamäärä on laskenut.

Kyllä näin varmaan on, sillä bussien nopeus on hidastunut Kampin uuden terminaalin myötä ja moni valitsee mielellään junan sen nopeuden, mukavuuden ja YTV-lipun saamisen myötä. Birgitta Wikström taisi ottaa järjen käteen ja ottaa rahat firmasta vielä, kun siitä jotain on saatavissa.

Nyt voisi ajatella, että Pohjolan Liikenne olisi halukas YTV:n suunnittelijoiden kanssa remontoimaan linjaston siihen kuntoon, että se palvelisi mahdollisimman hyvin syöttöliikennettä junalle. YTV voisi antaa Pohjolan Liikenteelle jonkun porkkanan siitä hyvästä, koska Pohjolan Liikenteen tulothan laskisivat mikäli busseille tehtäisiin vain lyhyitä syöttömatkoja junalle.

Liikenneyhteydet paranevat huomattavasti välillä Kirkkonummi-Veikkola siltä kannalta, että pian näissä vuoroissa käy toivon mukaan YTV-lippu.
 
Viimeksi muokattu:
Nyt voisi ajatella, että Pohjolan Liikenne olisi halukas YTV:n suunnittelijoiden kanssa remontoimaan linjaston siihen kuntoon, että se palvelisi mahdollisimman hyvin syöttöliikennettä junalle. YTV voisi antaa Pohjolan Liikenteelle jonkun porkkanan siitä hyvästä, koska Pohjolan Liikenteen tulothan laskisivat mikäli busseille tehtäisiin vain lyhyitä syöttömatkoja junalle.

Toivottavasti näin kävisi. Kirkkonummen liikenteestä voisi saada hyvän ja monipuolisen paketin, kunhan se ensiksi suunnitellaan kunnolla. Liityntälinjat Kirkkonummen rautatieasemalle ja Masalaan voisivat olla aika hyvä idea. Samalla kuitenkin pitää suora yhteys myös Helsinkiin. Matkan varrella on kuitenkin paljon esimerkiksi työpaikkoja. Jos hinnoista saataisiin sopivat, niin voisivat ihmiset hyvinkin ottaa bussin, kun pääsisi suoraan ja kilpailukykyisellä hinnalta Piispansillasta Kantvikiin.
 
Jos hinnoista saataisiin sopivat, niin voisivat ihmiset hyvinkin ottaa bussin, kun pääsisi suoraan ja kilpailukykyisellä hinnalta Piispansillasta Kantvikiin.

Voitaisiin kokeilla myös uusia linjoja. Radan vartta seuraileva bussilinja Kirkkonummen keskustasta Kauklahteen tai Espoon keskukseen voisi olla hyvä ratkaisu. Samalla voitaisiin vähän käytettyjä seisakkeita lakkauttaa, jotta junien nopeuksia saataisiin kohotettua. Tosin kai se olisi parempi jatkaa sitä kaupunkirataa, jotta voitaisiin ottaa radan varren maa hyötykäyttöön.
 
Voitaisiin kokeilla myös uusia linjoja. Radan vartta seuraileva bussilinja Kirkkonummen keskustasta Kauklahteen tai Espoon keskukseen voisi olla hyvä ratkaisu. Samalla voitaisiin vähän käytettyjä seisakkeita lakkauttaa, jotta junien nopeuksia saataisiin kohotettua. Tosin kai se olisi parempi jatkaa sitä kaupunkirataa, jotta voitaisiin ottaa radan varren maa hyötykäyttöön.
Jos en täysin väärin muista, vielä jokunen vuosi sitten oli M.V.Wikströmin vuoro Kirkkonummelta Jorvin sairaalaan.
 
Jos en täysin väärin muista, vielä jokunen vuosi sitten oli M.V.Wikströmin vuoro Kirkkonummelta Jorvin sairaalaan.


Taisi olla -80 luvun puolivälissä kun kulki sellainen linja, tai ehkä se alkoi silloin. En tosin usko että se kovin pitkään olisi ollut pystyssä.

Olenkin ihmetellyt että miksi Kehä III länsipässä ei mene yhtään bussilinjaa Kehää pitkin, silloin kun asuin Kauklahdessa olisin sellaista tarvinnut... mutta enpä enää... :)
 
Suomessa ei kohta paljon muuta ole kuin Tommolan talo ja Pohjolan Liikenne. Kumpikin on nyt käynyt ostoksilla sen verran tiuhaan. Ans kattoo koska PL lähtee kaupan tekoon Saloon, Hossiankadulle.. ;)
 
Suomessa ei kohta paljon muuta ole kuin Tommolan talo ja Pohjolan Liikenne. Kumpikin on nyt käynyt ostoksilla sen verran tiuhaan. Ans kattoo koska PL lähtee kaupan tekoon Saloon, Hossiankadulle.. ;)

Huolestuttavan ikävää kehitystä, mutta Suomea on silti paljolti muuallakin kuin
SINUN elämänpiirissäsi... Pohjolan Liikenne ei ole tunkeutumassa Manseen ja Turkkusestakin lähti korvat luimussa kotiin.

Ei sillä etteikö olisi tännekin tervetullut kokeilemaan....
 
Bussiyhteydelle Kirkkonummelta Länsiväylän kautta Helsinkiin on varmasti kysyntää tulevaisuudessakin. Kaikki eivät matkusta Rantaradan varrelle.
Toivottavasti Pohjolan Liikenne ja YTV suunnittelevat nyt linjaston mahdollisimman hyvin asikkaaita palvelevaksi, ja täten saavat joukkoliikenteen matkustajamäärät nousuun.
 
Huolestuttavan ikävää kehitystä, mutta Suomea on silti paljolti muuallakin kuin
SINUN elämänpiirissäsi... Pohjolan Liikenne ei ole tunkeutumassa Manseen ja Turkkusestakin lähti korvat luimussa kotiin.

Onhan se PL aika kova tekijä etelä-suomessa, ja myöskin muualla suomessa. Samoin on myös Koiviston auto. Usein käy mutta ei AINA niin, että kun firma on iso, niin laatu myös siinä hieman huononee. Ei sillä, etteikö olisi olemassa myös hieman huonompia pieniä firmoja. En minäkään oikein jaksa uskoa, että se PL sinne Tampereen toreille tulee mustaa makkaraa syömään. Paunu jo kuitenkin aika iso tekijä.
 
Takaisin
Ylös