Maanalaiset käytävät

Cirruksesta ei tullut korkea eikä siitä tullut maamerkiltä vaadittavan arkkitehtuurisen tason mukainen.

Nimenomaan tuota hain. Sen sijaan siitä tuli ympäristöön sopimaton varoittava esimerkki siitä, mitä tapahtuu jos niinkin näkyvän rakennuksen toteutus menee pieleen - joskin tulee muistaa, että alkuperäisessä suunnitelmassa talo vielä näytti ihan hyvältä. Ongelmana Cirruksen kanssa oli se, että kaupunki antoi rakennusliikkeille liian vapaat kädet toteutuksen suhteen.
 
Vs: Suuria metroasemia maailmalla

Rautatientorilta Forumiin, sitten 2. kerrokseen missä on ravintola Hullu Kukko, sitten sitä kohti ja jossain vaiheessa ilmestyy myös Kamppi-kyltti.

Kamppi-kylttejä tiheämmin on matkan varrella Simonkenttä-kylttejä. Osassa paikosta on toki molemmat kyltit, mutta varmimmin löytää kun seurailee opastusta Simonkentän suuntaan ja sitten hotellin alakerrasta Kamppi-kylttejä.
 
Rautatien torin metroasemalta Forumiin mennessä on matkanvarrella Kamppi kyltti, mutta sitten kun pääsee lähemmäs Forumia, ei olekaan opasteita. Forumin vartia neuvoi 10.1. minua menemään juuri 2. kerrokseen, suutarin kohdalta Simon kenttä kylttejen mukaan ja lopulta pääsin Kamppiin.
 
Rautatien torin metroasemalta Forumiin mennessä on matkanvarrella Kamppi kyltti, mutta sitten kun pääsee lähemmäs Forumia, ei olekaan opasteita. Forumin vartia neuvoi 10.1. minua menemään juuri 2. kerrokseen, suutarin kohdalta Simon kenttä kylttejen mukaan ja lopulta pääsin Kamppiin.

Tuo yhteys ei taida olla käytössä illalla Forumin sulkeuduttua?
 
Vielä muutama vuosi sitten pääsi Akateemisesta kirjakaupasta lähtien maan alla kulkien Frederikinkadulle asti - siis jopa ohi nykyisen Kampin keskuksen. :lol:
 
Vielä muutama vuosi sitten pääsi Akateemisesta kirjakaupasta lähtien maan alla kulkien Frederikinkadulle asti - siis jopa ohi nykyisen Kampin keskuksen. :lol:

Mitäs naureskelemista tuossa muka on, sama yhteys on tietääkseni edelleen olemassa. Akateeminen taisi tosin vähän joutua väistämään isompaansa, mutta muuten.

forump_www_ikartta.jpg
 
Fredalta ei ole kai koskaan päässyt sisään parkkihalliin ilman lipun numerokoodia, toiseen suuntaan kyllä.

Nyt siinä välissä on Europarkin P-City jonka ovissa joutuu käyttämään koodia vaikka haluaisi Forumista ulos Fredalle.
 
Nyt siinä välissä on Europarkin P-City jonka ovissa joutuu käyttämään koodia vaikka haluaisi Forumista ulos Fredalle.

Hypoteettisesti tulee mieleen, että mitenköhän onnistuisi jos nappaisi portista lipukkeen vaikkei ole autoa ajamassa sisään, ja sitten käyttäisi sitä koodia kulkemiseen? Tietysti järjestelmä laskisi, että auto on sisällä ja se jäisi raksuttamaan hirveää summaa, kun kukaan ei koskaan maksaisi sitä ulos. Mutta toisaalta teknisesti ottaen se ei olisi huijaamista tai petos ainakaan pysäköinnin suhteen, kun mitään autoa kerran siellä ei olisi parkissa viemässä tilaa. Ainoa asia mitä siinä oikeudettomasti huijattaisiin on se lipuke + ovikoodi eli mahdollisuus läpikulkuun jalan.

Luulen että tuollaisesta kyllä tulisi sanomista viimeistään turvakameran kuvien perusteella, koska parkkitalon operaattori ei varmana kauheasti arvostaisi tällaista toimintaa. Mutta teknisesti ottaen en tiedä olisiko se minkään pykälän vastaista, koska siinä on käytetty tarjolle annettuja laitteita (lähes) oikein eikä ole huijattu oikeudetonta etuutta eli yritetty pysäköidä maksamatta.

Onneksi ei kosketa itseä, kun ei ole asiaa Helsingin parkkitaloihin. Mutta herättääpähän ajatuksia: kaikissa järjestelmissä on aina omat heikot lenkkinsä, ja P-talon operaattori voisi vähän miettiä kannattaisiko ovet sittenkin jättää auki, jos sillä välttäisi tällaiset temput.
 
Mitenköhän onnistuisi jos nappaisi portista lipukkeen vaikkei ole autoa ajamassa sisään.

Olen käsittänyt että laite tunnistaa yleensä puomin luona olevan auton jolloin jalkamies ei välttämättä edes saa lippua.

Jotkut puomijärjestelmäthän sisältävät myös kameran joka kuvaa rekisterinumeron. Tällöin ei kuukaudeksi pysäköityä autoa saa tunnin maksulla ulos ellei ruuvaa kilpiä samalla.

Olikohan tällä foorumilla viime vuonna puhetta autoilijoista jotka olisivat käyttäneet seisovan aamuruuhkan aikaan Stockan uutta parkkihallia oikotienä Ruoholahdenkadulta Mannerheimintielle minimiparkkimaksun hinnalla.
 
No niitä tunnistimia voi tyypistä riippuen huijata. Pajavasaralla kun sopivasti iskee, niin esimerkiksi nopeusvalvontakameran induktiosilmukka tulkitsee sen ylinopeutta ajavaksi autoksi.. Jotkut silmukat taas reagoivat jo polkupyöriin, esim Turussa eräät liikennevalot, jotka antavat kulkutien bussille Turkuhallin ja messukeskuksen lähettyvillä.
 
Takaisin
Ylös