Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom.: This feature may not be available in some browsers.
Linjasto 2040 -suunnitelman mukaan Topeliuksenkadulle ei ole tarkoitus jäädä bussiliikennettä, kun raitiotie on saatu käyttöön. Rakennustyöt alkavat jo ensi vuonna ainakin Runeberginkadulla, joten olisi ainakin järkevää siirtää nuo mainitsemasi linjat Mannerheimintielle jo silloin.Tosin bussit 63, 212, 213, 280, 285 ja 400 jäävät edelleen kulkemaan Runeberginkadun ja Topeliuksenkadun kautta (viimeksi mainitulla lisäksi päätepysäkkinä Kamppi Elielinaukion sijasta). Onko ne tarkoitus vielä jossain vaiheessa siirtää takaisin Mannerheimintielle?
Muutama kuukausi nyt liki päivittäistä työmatkasporailua Manskulla takana, ja olen edelleen samoilla linjoilla kuin edellisessä viestissäni.
Ajoaika Oopperalta Lasipalatsille on hyvinkin tasaisesti 3:20 – 3:40, ja valoihin ei pysähdytä kertaakaan. Ainoastaan ajoittain (aika harvoin, ehkä kerran viidestä) vaunu jää Töölönlahdenkadun valoihin (varmaan jos pysäkkiaika Hesperian puistossa tai Kansallismuseolla ollut normaalia pidempi), ja tätä olisi hyvä saada vielä hiottua, esim. valokierron järjestystä muuttamalla, mutta muuten suoritus on aika täydellinen.
...
Katselin taannoisesta Raitioliikenteen kehittämisohjelmasta, että keskinopeus ko. välillä on syksyllä 2016 ollut 15,8 km/h. Nykyisillä ajoilla keskinopeudeksi tulee n. 21-24 km/h, joten nopeutuminen on ollut aika huimaa. Vaikka väli on lyhyt, n. 1,3 km, tulee silti nopeutusta reilusti yli minuutti. Myös silloin, kun Töölölahdenkadun valoihin on jääty, on keskinopeudeksi tullut n. 19 km/h, mutta toki tuo hajonta olisi hyvä saada minimiin.
...