Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom.: This feature may not be available in some browsers.
Tuota huvipuiston omaa linjaa(kaan) ei ole Kouvolassa numeroitu. Sellaisella reittioppaalla ei tee yhtään mitään, joka identifioi yhteyden merkinnällä "bussi". Joko reittioppaaseen on lisättävä bussilinjan numeron vaihtoehdoksi reitti tai muu sanallinen selvitys tai sitten on suoritettava linjojen numerointi.
Linjanumeroistakin voidaan tehdä käyttökelvottomia. Esimerkiksi Tampereen seudulla linja 70 voi yhtä hyvin olla vuoro Tampereen Keskustorilta länteen Nokialle tai itään Kangasalle, vaikka periaatteessa linja on pitkä heiluri Nokialta Tampereen kautta Kangasalle. Lisäksi linjan käyttämä reitti Nokian suunnassa pitää tietää etukäteen aikataulusta tarkistamalla, mahdollisia reittejä kun on ainakin 4.Mielestäni kaikki linjat pitäisi numeroida ja numeroita pitäisi myös käyttää busseissa. On paljon helpompi tähystää numeroa 1-999 kuin rimpsua paikannimiä. Aiottaessa matkustaa oudolla reitillä on usein helpompi selvittää linjanumero kuin arvata, mitä linjakilvessä mahtaa lukea.
Hei, nyt julkistettu reittiopas ei ole millään tapaa kilpailija, koska se keskittyy juurikin seutuliikenteeseen. Sen sijaan palvelua kannattaakin tutkia asiakasystävällisenä lähestymistapana, sillä seutuliikenteestä ei ole muita linjakarttoja tarjolla.Matkahuolto on avannut Repa Reittioppaan kilpailijan osoitteessa http://tampere.matkahuolto.info/ . Reittiopas sisältää vain seutulinjat, Tampereen joukkoliikenteen reittiopas vain kaupunkiliikenteen linjat.
Menee jo offtopicin puolelle, mutta itselläni ainakin Nokialaisen kanssa suurin ongelma on riittämätön akkukesto. Moni hyvin yksinkertaiseltakin tuntuva S60-sovellus kyllä imee hetkessä akun tyhjäksi. Monesti virransäästön nimissä tuleekin pidettyä vain välttämättömät (webbiselain, putty ja pari sähköposticlienttiä) päällä.Jos sovellukset kännyköissä oltaisiin hoidettu asiantuntevammin ja vakavammin jo pian kun se oli mahdollista, pitäisimme jo tänään paperisia aikataulukirjoja mummojen erikoispalveluna.
Sen sijaan että asiakkaan tarvitsisi itse ottaa selville eri reittivariaatioiden 70MRV, 71EthR, 61KTLeSoÄ reittikadut
Tosin ilman tummansinisiä Tampereen joukkoliikenteen tilaamia linjoja
Tämä on toki varteenotettava vaihtoehto myöskin, mutta tuleeko kartta sitten liian sekavaksi? Kovin pientä mittakaavaa ei voine käyttää.Saa, ja pitääkin tehdä sellainen linjakartta, missä on ainoastaan seutulinjat, mutta pitäisi olla myös saatavilla sellainen linjakartta jossa on kaikki linjat. Onhan Tampereen kaupunginkin alueella monia sellaisia paikkoja, missä juuri seutuliikenteen osuus on merkittävä.
Tämä on toki varteenotettava vaihtoehto myöskin, mutta tuleeko kartta sitten liian sekavaksi? Kovin pientä mittakaavaa ei voine käyttää.
Tähän on yksinkertainen ratkaisu: kääntöpuolelle eri mittakaavassa eri kuntien keskustaajamat + Tampereen kartta ja toiselle puolelle sitten eri mittakaavassa oleva todellinen seudun kattava teos.