- Liittynyt
- 7 Maaliskuu 2009
- Viestit
- 1,492
Näytti tosiaankin, näin tällaisia "tuplavuoroja" ainakin neljä, muutama tallentui videollekinEli hyvin mahdollista ettei oikeasti ajettu tupla-autoilla vaan vain näytti siltä.
Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom.: This feature may not be available in some browsers.
Näytti tosiaankin, näin tällaisia "tuplavuoroja" ainakin neljä, muutama tallentui videollekinEli hyvin mahdollista ettei oikeasti ajettu tupla-autoilla vaan vain näytti siltä.
Ainakaan siinä 99M:n lähdössä jossa olin (22.00 R-torilta) eivät matkustajat päässeet kulkemaan kaikista ovista vaan ainoastaan etuovesta ja kaikkien oli ostettava/leimattava lippu. Toisena erona metroon kuljettaja huomautti pariin otteeseen oluen juomisesta bussissa.
Ihmisille voisi tulla sellainen kuva että ilman metroakin tultaisiin toimeen?
Ainakaan siinä 99M:n lähdössä jossa olin (22.00 R-torilta) eivät matkustajat päässeet kulkemaan kaikista ovista vaan ainoastaan etuovesta ja kaikkien oli ostettava/leimattava lippu. Toisena erona metroon kuljettaja huomautti pariin otteeseen oluen juomisesta bussissa.
Kuten Miskakin sanoi, ei näillä metroa korvaavilla bussilinjoilla, 99M ja 99V, ollut käytössä avorahastusta, vaan ihan normaali bussirahastus, jolloin bussiin nouseminen, siitä poistuminen sekä rahastuskäytännöt toimivat normaalin tapaan. Ainoana poikkeuksena oli se, että myös tekstiviestiliput kelpasivat näillä linjoilla.Ainakaan siinä 99M:n lähdössä jossa olin (22.00 R-torilta) eivät matkustajat päässeet kulkemaan kaikista ovista vaan ainoastaan etuovesta ja kaikkien oli ostettava/leimattava lippu.
Bussinkuljettajan tehtäviin kuuluu myös järjestyksen ylläpito bussissa, johon kuuluu mm. puuttuminen häiritsevään juopotteluun.Jufo sanoi:Toisena erona metroon kuljettaja huomautti pariin otteeseen oluen juomisesta bussissa.
Jos tarkoitat Sörnäisten rantatiellä olevaa pysäkkiä nimeltään Suvilahti (2519), niin se oli tosiaankin käytettävien "bussi-metroasemien" listalla eli korvasi Sörnäisten metroasemaa.Kaiken huippu oli, kun 99V:n kuski ei suostunut pysähtymään keskustan suuntaan ajaessa heti Itäväylän jälkeen olevalla pysäkillä, koska hänen mielestään 99V ei pysähdy siinä, vaan vasta seuraavalla pysäkillä.
Olin ensimmäisellä Rautatientorilta lähteneellä 99M:llä kello 20.30 ja siellä PL-kuski kertoi, että määräys on pysähtyä joka pysäkillä vaikkei kukaan painaisi pysäytysnappia. Myös joka ovesta sai nousta kyytiin, koska - kuskin sanojen mukaan - "tää on vähän ku metro". Oikea asenne PL:llä:
Osaako kukaan sanoa kuinka kuormitettuja nämä 99-linjat olivat La-illan ja Su-aamun osalta, ajettiinko tuulilasikuormissa vai oliko väljempää?
Osaako kukaan sanoa kuinka kuormitettuja nämä 99-linjat olivat La-illan ja Su-aamun osalta, ajettiinko tuulilasikuormissa vai oliko väljempää?
Metro ei liikennöi lauantai-illasta 25.9. noin klo 20 alkaen sunnuntaihin 26.9. noin klo 11 asti metron automatisointiin liittyvien turvalaitteiden uusimisen vuoksi.
Kertoisiko joku ystävällinen sielu, että mitä nyt oikeasti tehtiin ja saatiin aikaiseksi. Tähän astihan suurin kiinnostus on täällä ollut pelkästään työmaan aiheuttaman bussiliikenteen onnistumisen raportoinnissa: hyvä asia sekin.
Oliko liikenne täysin poikki tuon 15 tuntia joka paikassa, ei liikkunut Tka:tkaan? Olivatko ainoat töitä tehneet joissain relehuoneissa ahkeroineita asentajia? Eli pelkkää piuhan vetoa... Olisiko jo jollain osuudella valmius ajaa automaattisesti?