Ei siellä metroliikenne tainnut olla missään vaiheessa poikki, vaan ajettiin yhtä raidetta pitkin epäsäännöllisillä vuoroväleillä.
Tuskin tuota osuutta ajettiin edes toista raidetta ainakaan silloin kun ihmiset siirtyivät tunnelia pitkin Puotilan asemalle. Eiköhän turvallisuusmääräykset estä liikenteen silloin kun ihmisiä on radalla.
---------- Viestit yhdistetty klo 11:43 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 11:35 ----------
Aiemmin Helbillä ikäänkuin Hkl:n perillisenä oli jatkuva sopimus noista, mutta nyt Hsl:n perustamisesta lähtien(?) tarvittava poikkeusliikenne on kilpailutettu aina erikseen.
Ennalta tiedetty poikkeusliikenne toki kilpailutetaan, mutta tuskin tilanteessa jossa esimerkiksi metroliikenne jollakin osuudella keskeytyisi useiksi tunneiksi. Silloin korvaavia busseja pitäisi varmaan ottaa sieltä mistä niitä on nopeimmin saatavilla. Itä-Helsingissä varmaankin varha(helb) tai viereinen nobinan varikko.