Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom.: This feature may not be available in some browsers.
Jaa, sanooko se "Fiskhamnen" "Fiskehamnen"in sijaan?Kalasataman ruotsinkielinen kuulutuskaan ei ole täysin sama kuin muussa kalustossa.
Kyllähän se niin sanoo.Jaa, sanooko se "Fiskhamnen" "Fiskehamnen"in sijaan?
Samalla Nokkien näkyminen alkoi rajoittua arkipäiviin (M - P), joskin poikkeuksiakin on havaittu - kuten viime viikonloppuna. Itse asiassa se tämän keskustelun pointti olikin - ei se että Nokka-sarjan vaunupareja on kytketty yhteen koko junan käsittäväksi Nokkajunaksi.
Itse asiassa en kokenut täysin asiallisen ja rakentavassa hengessä kirjoittamasi kommentin koettelevan havaintojen arvokkuuksia tai ei-arvokkuuksia, vaan nousi esille pieni huoli siitä, että asia [Nokat eivät kovin paljon liiku muina kuin arkipäivinä] ehkä vain ymmärretään lukijoiden piirissä väärin. Olen suhtautunut ja suhtaudun tälläkin hetkellä kaikkiin tänne lähettämiisi kirjoituksiisi yksinomaan positiivisuudella ja kunnioittavalla kannalla.En tarkoittanut kommentillani väheksyä mitenkään havaintojen arvokkuutta, vaan kirjoitin sen muisteluna menneistä ajoista. Pahoitteluni, jos viesti ymmärrettiin väärin.
Aiemmin automaattijunaletkassa kulkenut vaunupari 143-144 on taas liikenteessä normaalien sarjajunien kanssa. Sille on ilmeisesti tehty joku 'de-automaattivarustelu'. Tällainen toimenpide tulee varmaan muillekin Siemensin käsittelyn käyneille yksiköille?
Pitää vielä kysyä, että onko nokkiksen kohtalosta nyt varmaa tietoa?
Kehtaan nostaa kirjoitustani, sillä vaikka hyvää keskustelua saatiin aikaiseksi, niin vastausta en saanut. Eli onko kenelläkään metroaktiivilla vastausta näihin kysymyksiin? :smile:
Jep, ohjelmointilaitteet tulivat elinkaarensa päähän jo vuosia sitten ja laitettiin "kierrätykseen". Tiedostojen siirto hoidettiin lerpuilla ja myöhemmin jopa korpuilla kertoi telemestarimme KBSiemensin varustelemat junat palautettaneen ennalleen ennen länsimetron alkua.
Nokkajunien kohtalosta en tiedä, mutta ainakin kuulutuslaite (sekä linjakilvet?) niihin täytyisi uusia myös ennen länsimetroa. Nykyistä kuulutuslaitetta ei oikein ole mahdollista päivittää.
Metrojunankuljettajakurssi II/2016:n ajoharjoittelua junatunnuksella "O44".Ja sitten havainto: nokkis pyyhälsi juuri Rautatientorin ohi tyhjänä ja pimeänä. Oliko ulkoilutuksen tarkoituksena koulutusajo vai jotain muuta?
Eli tämä vuosia sitten aloitettu ketju herää jälleen henkiin(kö)?SRS:n metroajelulla kuultiin HKL-Metroliikenteen edustajilta hieman haikeita uutisia: tämä "Nokkajunaksi" nimitetty esisarja, M101-M106, on jäämässä eläkkeelle lähiaikoina. Viimeistään silloin kuin liikennöinti Länsimetron osuudella alkaa. Nyt on siis viimeisiä hetkiä aikaa kuvata ja videoida tuota ainutlaatuista, helsinkiläistä metrojunaa.
SRS:n metroajelulla kuultiin HKL-Metroliikenteen edustajilta hieman haikeita uutisia: tämä "Nokkajunaksi" nimitetty esisarja, M101-M106, on jäämässä eläkkeelle lähiaikoina. Viimeistään silloin kuin liikennöinti Länsimetron osuudella alkaa. Nyt on siis viimeisiä hetkiä aikaa kuvata ja videoida tuota ainutlaatuista, helsinkiläistä metrojunaa.