Mellunmäestä lähtenyt juna (en muista kellonaikaa) kuulutti Kontulaa vasta puolisen kilometriä Kontulan jälkeen Myllypuroon päin ja vastaavasti Myllypuroa vähän ennen Itäkeskusta. Jäin kyydistä Itäkeskuksessa klo 13.50. Siellä kuljettajalla tuntui olevan kova kiire sulkea ovia. Takimmaisesta vaunusta (126) oli tulossa ulos kahdet lastenvaunut, joiden välissä kuski yritti sulkea ovet. Vihdoin kolmannen piippauksen jälkeen juna pääsi jatkamaan matkaansa. Mikähän kiire kuljettajalla mahtoi olla? Mellunmäen laiturinäytöissä oli ollut 2 minuuttia lähtöön, mutta juna lähti heti kun kuljettaja oli vaihtanut ajopäätä ja päässyt ohjaamoon.
Paluumatkalla totesin (n. klo 14.20), että Iiriksen näkövammaisia varten tarkoitettu laiturikuulutus (”seuraava juna Mellunmäkeen/Vuosaareen”) oli pitkästä aikaa käytössä. En muista kuulleeni tätä kuulutusta Länsimetron aloituksen jälkeen. Se oli vain vähän jäljessä: ”Seuraava juna Vuosaareen”, mutta kyseisestä junasta näkyivät enää perävalot. Astuin seuraavan Mellunmäkeen menevän junan kyytiin, joten en kuullut, mitä laiturilla sen jälkeen kuulutettiin.
Paluumatkalla totesin (n. klo 14.20), että Iiriksen näkövammaisia varten tarkoitettu laiturikuulutus (”seuraava juna Mellunmäkeen/Vuosaareen”) oli pitkästä aikaa käytössä. En muista kuulleeni tätä kuulutusta Länsimetron aloituksen jälkeen. Se oli vain vähän jäljessä: ”Seuraava juna Vuosaareen”, mutta kyseisestä junasta näkyivät enää perävalot. Astuin seuraavan Mellunmäkeen menevän junan kyytiin, joten en kuullut, mitä laiturilla sen jälkeen kuulutettiin.