- Liittynyt
- 14 Heinäkuu 2005
- Viestit
- 5,978
Re: Villen järjestelmä
Kerran pääradan lähijunassa kysyi eräs ulkomainen herra "does the metro stop in Malmi?" Yksi suomalainen tyttö vastasi oikeaoppisesti että "No it doesn't go to Malmi". Mä hoksasin tilanteen ja sanoin väliin, että "yes it stops in Malmi", koska kyseinen herra ei yksinkertaisesti ymmärtänyt että Sm4 -juna jonka kyydissä oltiin ei suomalaisten mielestä ole sama asia kuin "metro".
t. Rainer
Helsinki on kasvamassa sen kokoiseksi kaupungiksi että täällä liikkuu vakkarikäyttäjien joukossa paljon satunnaisiakin joukkoliikennekäytttäjiä, joita suunnistamista ja oikean liikennevälinen löytämistä helpottaisi jos kaupallinen integrointi aloitettaiiin esim painamalla samantyylinen yhtenäinen raideliikenteen reittikartta kuin Saksan kaupungeissa, joka olisi liimattuna sisällä kulkuneuvojen seinissä ja asemilla. Reittien kirjain- ja väritunnuksissa ei saisi silloin olla päällekkäisyyksiä kuten nyt on.Antero Alku sanoi:Tämähän on tavallaan tehty jo, kun molemmat ovat YTV-lipulla matkustettavissa. Sillä, että YTV-liikenteessä on junissa kirjaintunnukset - myös M - ja metrossa ei mitään, ei ole merkitystä joukkoliikenteen vaikiokäyttäjälle.
Kerran pääradan lähijunassa kysyi eräs ulkomainen herra "does the metro stop in Malmi?" Yksi suomalainen tyttö vastasi oikeaoppisesti että "No it doesn't go to Malmi". Mä hoksasin tilanteen ja sanoin väliin, että "yes it stops in Malmi", koska kyseinen herra ei yksinkertaisesti ymmärtänyt että Sm4 -juna jonka kyydissä oltiin ei suomalaisten mielestä ole sama asia kuin "metro".
Hätäratkaisuna voitaisiin hitsata yhden porrasaskelman metrovaunun oven alle, niin se toimisi rautateilläkin. Itse suosittelisin kaukoliikenteeltä eristettyjen kaupunkirataosuuksien asemalaitureiden korottamista edes parillakymmenellä sentillä, niin meillä voisi toimia niin metrot kuin esim Tukholman kaltaiset X60-junat sellaisenaan, mutta RHK:n ja VR:n mielestä ajatus tuntuisi tietenkin mahdottomalta.339-DF sanoi:Juuri näin. M200-sajassa on korirakenteessa varaus kattovirroittimelle. Mutta 45 cm askelkorkeus on liikaa.
t. Rainer