- Liittynyt
- 14 Syyskuu 2006
- Viestit
- 66
Minun tietojeni mukaan ovien paikkojen ero on tällä hetkellä juuri se kymmenen sentin luokkaa ja meille lautakunnassa kerrottu, että hoituu kuten arvelittekin: ovea leveämmillä laituriovilla.
Ja laituriovet ovat nyt sitten satavarmasti tulossa, se kävi selväksi tuossa hankepäätöstä tehtäessä. Kun kuluja karsittiin, jopa laiturin yläpuoliset seinätkin jätettiin pois, mutta ovet jäivät, joka kertonee sitoutumisen tasosta Kuulema länsimetroa ei tule ilman niitä ja että Helsingin puolellekin niitä lisäillään ainakin uusien asemien myötä (ja ehkä pahimpien "hyppyasemien" osalta, voisin kuvitella).
Näin ollen uusien metrovaunujen ehdoton edellytys on, että ovet saadaan suunnilleen samoihin kohtiin. Jos ei onnistu, ei osteta.
p.s. päätöksenteon virtauksesta sen verran, että itse kokouksessa suorastaan yllätyin laituriovien samaa ehdotonta kannatusta virkamiehistössä, sillä vielä kaksi vuotta sitten tuntui, että lähinnä osa lautakunnasta olisi niitä halunnut, mutta virkamiehistö ei. Niin se maailma muuttuu ja tiedon lisääntyessä mielipiteet sen mukana.
Ja laituriovet ovat nyt sitten satavarmasti tulossa, se kävi selväksi tuossa hankepäätöstä tehtäessä. Kun kuluja karsittiin, jopa laiturin yläpuoliset seinätkin jätettiin pois, mutta ovet jäivät, joka kertonee sitoutumisen tasosta Kuulema länsimetroa ei tule ilman niitä ja että Helsingin puolellekin niitä lisäillään ainakin uusien asemien myötä (ja ehkä pahimpien "hyppyasemien" osalta, voisin kuvitella).
Näin ollen uusien metrovaunujen ehdoton edellytys on, että ovet saadaan suunnilleen samoihin kohtiin. Jos ei onnistu, ei osteta.
p.s. päätöksenteon virtauksesta sen verran, että itse kokouksessa suorastaan yllätyin laituriovien samaa ehdotonta kannatusta virkamiehistössä, sillä vielä kaksi vuotta sitten tuntui, että lähinnä osa lautakunnasta olisi niitä halunnut, mutta virkamiehistö ei. Niin se maailma muuttuu ja tiedon lisääntyessä mielipiteet sen mukana.