339-DF
Tunnistettu jäsen
- Liittynyt
- 8 Elokuu 2005
- Viestit
- 8,590
On jotenkin surullista lukea, miten HKL:n suunnittelujohtajan tehtävistä viime vuonna eläkkeelle jäänyt Seppo Vepsäläinen edelleen tekee työtä samassa yksikössä, nyt konsultin nimikkeen ja oman toiminimen alla, ja jatkaa pakkomielteenomaisesti metron piirtelyä. Viimeisin idea oli Laajasalon köysiradan siirto maan alle "minimetroksi", joka edellyttäisi matkustajilta vaihtoa molemmissa päissä. Ilmeisesti kovassa kiireessä tehdyssä, netissä jaossa olevassa paperissa on muutama perustavaa laatua oleva virhe ja ilmeisesti pari tahatonta tai tahallista unohdustakin. Silti Laajasalon-metroa, miniäkään, ei saatu edes paperilla ratikkaa paremmaksi.
Tämän pohjustuksen jälkeen olisi nyt mielenkiintoista keskustella siitä, mihin metroa oikeastaan voisi Helsingin seudulla jatkaa vai voiko jatkaa yhtään mihinkään?
Itse näkisin, että Vuosaaressa linjaa voisi jatkaa aseman verran eteenpäin satamaan.
Rakentaisin myös Leppäsuolle Kampin kääntöraiteiston päähän aseman. Mechelininkadun ja Perhonkadun kulmassa asema ei olisi liian lähellä Kampin asemaa, kun ollaan kuitenkin tiiviissä kantakaupungissa. Alueella on, ja sinne tulee lisää, kantakaupungin tiivistä kerrostaloasutusta.
Kolmas laajenemissuunta olisi sitten Sipoo siinä vaiheessa, kun Helsinki siellä uusia lähiöitä rakentaa. Massiivinen metromme ei oikein sinne sovi, mutta maanpäällisenä suhteellisen neitseelliseen maastoon rakennettuna sen kustannukset ehkä jäävät siedettäviksi.
Kivikaupungin alueella metro ei oikein tunnu tarpeelliselta. Pisara korvaa Töölön ja Pasilan metron tehokkaasti, Munkkisaaren metroasema on aivan väärässä paikassa jotta siitä olisi kenellekään iloa.
Tämän pohjustuksen jälkeen olisi nyt mielenkiintoista keskustella siitä, mihin metroa oikeastaan voisi Helsingin seudulla jatkaa vai voiko jatkaa yhtään mihinkään?
Itse näkisin, että Vuosaaressa linjaa voisi jatkaa aseman verran eteenpäin satamaan.
Rakentaisin myös Leppäsuolle Kampin kääntöraiteiston päähän aseman. Mechelininkadun ja Perhonkadun kulmassa asema ei olisi liian lähellä Kampin asemaa, kun ollaan kuitenkin tiiviissä kantakaupungissa. Alueella on, ja sinne tulee lisää, kantakaupungin tiivistä kerrostaloasutusta.
Kolmas laajenemissuunta olisi sitten Sipoo siinä vaiheessa, kun Helsinki siellä uusia lähiöitä rakentaa. Massiivinen metromme ei oikein sinne sovi, mutta maanpäällisenä suhteellisen neitseelliseen maastoon rakennettuna sen kustannukset ehkä jäävät siedettäviksi.
Kivikaupungin alueella metro ei oikein tunnu tarpeelliselta. Pisara korvaa Töölön ja Pasilan metron tehokkaasti, Munkkisaaren metroasema on aivan väärässä paikassa jotta siitä olisi kenellekään iloa.