- Liittynyt
- 24 Syyskuu 2005
- Viestit
- 2,703
Pitää kuitenkin muistaa, että usein jos meinaa pysyä aikataulussa on ajettava ylinopeutta. Tai myös mahdollisesti toimittava jotenkin muuten kyseenalaisesti, (kuten ajaa sakkorenkailla) jos ei halua saada kenkää.
Jutustelin kerran Helsingin lähistöllä kulkeneen maaseudun vakiovuoron kuljettajan kanssa. Aikataulut ovat kuulemma samat kuin 1980-luvun alussa. Työnantaja säästää tällä tavoin, kun kuljettajille ei makseta ylimääräisestä työajasta, vaikka ruuhkat ovat lisänneet matka-aikaa kaupungin päässä. 60:n teillä on paahdettava talviliukkaillakin 80:n nopeutta. Jos näin ei tee ja matkustajat alkavat valittaa myöhästymisistä, niin työnantaja ottaa puheeksi, että jos ei aikataulun mukaan ajaminen onnistu, niin olisiko joku muu linja parempi. Ja nyt puhutaan siis liikenteestä, jota ei ole kilpailutettu, joten tämä ei siitä voi johtua.