Kun se bussi siellä Itäväylällä menee 40km/h, niin kuljettaja on sen nopeuden siihen tilanteeseen katsonut sopivaksi. Bussin sisällä voi olla matkustajat mukaanlukien vanhukset, pienet lapset ja lastenvaunut selllainen tilanne että kuljettaja kyseisen kuorman ajan valitseen nopeuden 40km/h.
Tässä ei mitään tuomittavaa eikä kielteistä eikä toisaalta aihetta nettikeskustelussa syyttelyyn. Päinvastoin minulle se kertoo että kuljettaja suorittaa työtään vastuuntuntoisesti ja toisaalta siten miten HSL-liikennettä on ohjeistettu hoitamaan.
Me emme täällä nettikeskustelussa voi mitenkään määritellä miten ja millä perusteella kuljettajan tulisi valita ajonopeutensa.
Väärin. Jos kuljettajalla on jokin tilanne, joka vaatii hänen huomionsa, hänen täytyy pysäyttää auto turvalliseen paikkaan. Muu vaarantaa yleisesti liikenneturvallisuutta. Jos bussi ajaa Itäväylällä 40 km/h olosuhteissa, jotka sallivat suurimman sallitun ajonopeuden käytön, on erittäin suuri vaara, että nopeusrajoituksen mukaan ajava henkilö ei havaitse riittävän ajoissa tätä vaaratilannetta vaan aiheutuu onnettomuus. Tätä varten meillä on alinopeuden kieltävää sääntelyä tieliikennelaista (jos et nyt sitä vielä ole tajunnut).
Minulla on ollut ajamassani bussissa häiriköitä ja tappeluita, mutta ne on hoidettu pysähdyksissä eikä alinopeutta ajaen. Seisomakuormat on hoidettu ilman loukkaantumisia ajamalla ennakoiden muttei hidastellen. Kuljettaja ajaa autoa eikä toimi portsarina, vahtimestaria, poliisina ja tuomarina samaan aikaan.
On joutavaa länkytystä sinulta sekoittaa ketjun alkuperäinen aihe, Nobinan kuskien hidastelu, näihin perstuntumalta keskittyihin esimerkkeihisi, joilla ei ole mitään tekemistä vastuullisen ammattikuljettajan työskentelyn kanssa.
Viimeksi muokattu: