Nobinan sähköbussit

Tuskin korvaavat B13 ja B15 mallisia, mutta K9 ja K11 resut tuskin montaa vuotta enää Nobinalla pysyvät. Kuulemani mukaan K11 BYD:t ovat "loppuun kuluneita," mikä kuulostaa kyllä realistiselta, huomioon ottaen merkin tunnetun heikon laadun. BYD bussit usein toimivat, mutta parannettavaa laadussa löytyy lähes jokaisesta yksilöstä, erityisesti vanhemmista malleista. Heikohkon laadun lisäksi monissa BYD sarjoissa on kuulemma uusittu kokonaan vetoakselien navat ja/tai jarrujärjestelmä.
Kun K11 nivelet tuli niin yrityksen johto retosteli kuinka näillä on tarkoitus ajaa ainakin 20 vuotta.
 
Kun K11 nivelet tuli niin yrityksen johto retosteli kuinka näillä on tarkoitus ajaa ainakin 20 vuotta.
Edelleen varsin koomista ja välillä vaikuttaa, että johtoportaan hattaralandia tuosta tuloksesta on edelleen voimissaan😅
"Bussit vastaavat pohjoismaisia laatuvaatimuksia luotettavasta, turvallisesta ja vastuullisesta julkisen liikenteen kalustosta. Lisäksi ne ovat hiljaisia, siistejä ja huolella valmistettuja." -Nobina 9.8.2021
Näinhän se on mennyt eikös... Hiljaisia (kröhöm...), huolella valmistettuja🧐
 
Viimeksi muokattu:
Kun K11 nivelet tuli niin yrityksen johto retosteli kuinka näillä on tarkoitus ajaa ainakin 20 vuotta.
No kyllähän ne sen 20-vuotta kestävät, jos he niitä korjailevat sen ajan ja eliniän loppupuolella pitävät sitten mahdollisimman paljon varikolla. 😁
Näinhän se on mennyt eikös... Hiljaisia (kröhöm...), huolella valmistettuja🧐
Huolella valmistettu hajoamaan käsiin ;) Äänimaailma näissä kyllä raastaa korvia, mutta tuskin se nykysukupolvia kauheammin haittanee, kun he muutenkin hiippailevat kuulokkeet korvissa.
 
Viimeksi muokattu:
Nobina 1268 viime vuonna. Videota kuvatessani totesin mielessäni että ai niin, vielähän kyseisellä autolla ajetaan 17 vuotta. 😁

 
  • Tykkää
Reaktiot: 8.6
Nobina 1268 viime vuonna. Videota kuvatessani totesin mielessäni että ai niin, vielähän kyseisellä autolla ajetaan 17 vuotta. 😁

Jeps, tuo olikin tuossa aiemmin linkkaamanani. Tuossa puolentoista minuutin kohdilla alkaa olla kyllä melkoisen rujo äänimaailma😅. Näihin aiemmin mainittuihin kuulokkeet korvissa hiippaileviin kuuluvana voin todeta, että eipä kuulokkeiden vastamelutoimintokaan noissa rotiskoissa matkustaessa pelasta kuulosta juuri mitään.

Tulipa muuten muistona mieleen, että en ole tainnut tuossa autossa talvella matkustamisen jälkeen olla joutunut bussissa palelemaan, kyseessä siis niin pakastimeen verrattavissa oleva yksilö kun vain voi olla…
 
Viimeksi muokattu:
BYD valmisti aikaisemmin mm. akkuja Nokian matkapuhelimiin. Olisiko siinä yksi syy miksi niitä tuli?
Akut taitaa noissa BYD busseissa olla parempia kuin muissa sähköbusseissa.
 
BYD valmisti aikaisemmin mm. akkuja Nokian matkapuhelimiin. Olisiko siinä yksi syy miksi niitä tuli?
Akut taitaa noissa BYD busseissa olla parempia kuin muissa sähköbusseissa.
Näin olen käsittänyt, että BYD olisi akkuteknologiassa suunnilleen maailman parhaita, ja alunperin nimenomaan akkujen valmistaja joka alkoi sittemmin valmistaa autoja. Viime vuosina BYD:n henkilöautot ovat olleet Euroopassa suosittuja, mielenkiintoista nähdä, ovatko ne yhtä huonolaatuisia.
 
Näihin aiemmin mainittuihin kuulokkeet korvissa hiippaileviin kuuluvana voin todeta, että eipä kuulokkeiden vastamelutoimintokaan noissa rotiskoissa matkustaessa pelasta kuulosta juuri mitään.
No joo, sen verran korvia vihlova äänimaailma niissä, että tuskin edes kuulonsuojaimet auttavat. 😁
Eilen kuulemma oli BYD K11 linjalla 510 rullailemassa moottoritiellä, osanottoni matkustajille :ROFLMAO:
Mutta tosiaan minulla on jotenkuten vankka luottamus näihin B-sarjan resuihin, ne saattavat jopa kestää puolet Nobinan kehumasta eliniästä. Tosin nekin ovat melko surkeita romuja, mutta äänimaailma ja kunto niissä vaikuttaa pääosin kohtalaiselta - uudemmissa ainakin siis, vm. 2021 resut ovat tosin jo valmiita paaliin.
 
Eiköhän syy noihin nivel-Bydien huonoon kuntoon ole myös kuljettajien ajotapa, Sillon ku nuo otettiin käyttöön niin useimmat ajo niillä ihan rallia eli mutkat vedettiin suoriksi niin että kipinät lenteli ja pohja laahasi maata vasten ja hidastetöyssyistä ajettiin täysillä.
Tuo videolla kuuluva ääni ihan selvä että laakerit vaihdon tarpeessa.
 
Myönnän itse matkustavani sen verran harvoin bussilla, että en ole itse BYDin kyydissä ollut kertaakaan. Onpa erikoinen äänimaailma. Liikkuvassa Yutongissa tai sähkö-Volvossakin olen yleensä kuljettajan penkillä, eikä ainakaan sinne asti kantaudu tuollainen melu. Onkohan Yutong ja Volvo foorumilaisten kokemusten mukaan yleisesti hiljaisempia matkustamossa?
 
Takaisin
Ylös