Nobinan väreissä olevat bussit

Luulisin, että HSL vaatii, että vain HSL-alueelle uutena hankittaviin busseihin pitää maalata tilaajavärit.
 
Luulisin, että HSL vaatii, että vain HSL-alueelle uutena hankittaviin busseihin pitää maalata tilaajavärit.

Juuri näin. Jos katsoo alkuperäistä päätöstä http://hsl01.hosting.documenta.fi/cgi/DREQUEST.PHP?page=meetingitem&id=2010240-3, niin vaatimus koskee vain uusia siirtymäajan, joka kestää 9-16 vuotta, jonka jälkeen tilaajaväritys vaaditaan kaikilta busseilta. En kylläkään tiedä onko siirtymäajan lopetusajankohdasta tehty päätöstä, tai jos sellainen aijotaan erikseen tehdä.
 
Juuri näin. Jos katsoo alkuperäistä päätöstä http://hsl01.hosting.documenta.fi/cgi/DREQUEST.PHP?page=meetingitem&id=2010240-3, niin vaatimus koskee vain uusia siirtymäajan, joka kestää 9-16 vuotta, jonka jälkeen tilaajaväritys vaaditaan kaikilta busseilta. En kylläkään tiedä onko siirtymäajan lopetusajankohdasta tehty päätöstä, tai jos sellainen aijotaan erikseen tehdä.

Kyllä sopimuksiin tulevat elokuun 2011 jälkeen rekisteröidyt käytettynäkin hankitut autot tulee olla tilaajavärityksessä. Pohjolan Liikenteellä on tällä hetkellä kaksi uudempaa Scalaa PL:n väreissä Länsimetron liikenteessä, siellähän ei tarvitse tällä hetkellä kaikkia vaatimuksia täyttää.
 
Eikös tässä ollut tilaane siitä, että Nobina ei saanut uusia busseja hankituksi ennen voittamaansa liikenteen aloittamista, joten hankki käytettyjä. Se, miksi niitä käytetään edelleen, kyllä ihmetyttää.
 
Eikös tässä ollut tilaane siitä, että Nobina ei saanut uusia busseja hankituksi ennen voittamaansa liikenteen aloittamista, joten hankki käytettyjä. Se, miksi niitä käytetään edelleen, kyllä ihmetyttää.

Nimenomaan näitä tarjottiin sopimuksessa, ilmeisesti jäivät Norjasta ylimääräiseksi? Monikansallisella yrityksellä on ässä hihassa tällaisessa tilanteessa käytetyn kaluston suhteen: sitä saa periaatteessa viranomaismaksujen hinnalla.
 
Nimenomaan näitä tarjottiin sopimuksessa, ilmeisesti jäivät Norjasta ylimääräiseksi? Monikansallisella yrityksellä on ässä hihassa tällaisessa tilanteessa käytetyn kaluston suhteen: sitä saa periaatteessa viranomaismaksujen hinnalla.
+tulli, 16%, tapauksissa, jossa tulevat EU-alueen (kuten Norja) ulkopuolelta.
 
Millä tavoin Norjan ETA-jäsenyys vaikuttaa tulliasioihin tällaisissa kuvioissa?
 
Takaisin
Ylös