Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom.: This feature may not be available in some browsers.
Tällaista yle:llä:
Onnibus Oy:n toimitusjohtaja Pekka Möttö.
Mötön mukaan halvemmat tariffit perustuvat autojen täyttöasteeseen. Liiketoiminnan on kuitenkin oltava kannattavaa.
- Hinnoittelu tapahtuu kysyntäperusteisesti. Jokaisella vuorolla on ainakin yksi kolmen euron paikka ja hiljaisilla vuoroilla enemmän. Näin on kaikilla reiteillä, toteaa Möttö.
Siis ainakin yksi kolmen euron paikka.
Voidaanko olla siinä tilanteessa, että kuluttaja ei tiedä lippu ostaessaan, minkä hintaisen paikan saa. Eli kun ostaa lipun, niin kone ilmoittaa: "tämän vuoron 3 euron paikat myyty". Silläin kyseessä on jonkinlainen harhauttaminen.
Mistä luin että bussista ostettuna lippu olisi 20 euroa?Ja bussista ostetulle lipullekin Onnibusilla on vakiotaksa.
Et ole sitten lentolippuja ostanut viimeiseen kymmeneen vuoteen? Ei missään sanota, että kuluttajille pitäisi tarjota vakiotaksa. Mainonnassa pitää toki mainita "alk.". Tärkeää on, että ostopäätöksen yhteydessä hinta on selkeästi esillä. Ja bussista ostetulle lipullekin Onnibusilla on vakiotaksa.
Miksi? junallakin pääsee nopeammin ja halvemmin.Lentolipun ostan sieltä mistä saan varmuudella laadukkaan palvelun ja takuun. Enkä kertaakaan ole pettynyt. Kun bussissa on yksi 3 euron paikka, niin loput ovat täysin eri hintaluokasta. Ymmärrän idean, kuluttaja saadaan selaamaan nettisivuja. Kyllähän sekin romuttaa bussimatkustamisen helppoutta, kun kuljettajalta ostettu lippu on oleellisesti kalliimpi.
Lähden lauantaina Lahteen Koiviston autolla. Lippu netissä matkahuollon kautta 11,70. Ei tule mieleen edes ottaa epävarmempaa vaihtoehtoa.
Mistä luin että bussista ostettuna lippu olisi 20 euroa?
Lähden lauantaina Lahteen Koiviston autolla. Lippu netissä matkahuollon kautta 11,70. Ei tule mieleen edes ottaa epävarmempaa vaihtoehtoa.
Lentolipun ostan sieltä mistä saan varmuudella laadukkaan palvelun ja takuun. Enkä kertaakaan ole pettynyt. Kun bussissa on yksi 3 euron paikka, niin loput ovat täysin eri hintaluokasta. Ymmärrän idean, kuluttaja saadaan selaamaan nettisivuja. Kyllähän sekin romuttaa bussimatkustamisen helppoutta, kun kuljettajalta ostettu lippu on oleellisesti kalliimpi.
Lähden lauantaina Lahteen Koiviston autolla. Lippu netissä matkahuollon kautta 11,70. Ei tule mieleen edes ottaa epävarmempaa vaihtoehtoa.
Eiköhän ne kaikki vuorot ajeta matkustajien tarpeisiin eikä Ryanairin. Vai meinaatko, että Onnibussilla ja Ryanairilla olisi joku sopimus syöttöliikenteestä?Ensiksi on syytätodeta se että vuoro on Ryanairin tarpeisiin.
Jos kerran tämä käytön helppous on bussin suosion syy, niin miksi sitten teet asiat vaikeimman kautta ja ostat lipun verkosta? Myös Onnibussin busseihin voi mennä, ostaa lipun ja etsiä mahdollisen vapan paikan. Veikkaan, ettei tähänkään kahta minuuttia kauempaa saa tuhlattua aikaa.Syy käyttää bussia on monasti käytön helppous, mennään linja-auton ovelle, ostetaan kuskilta lippu ja mennään vapalle paikalle istumaan. Lipunostotapahtuma + paikanetsiminen voiolla yhteejnsä 2 minuuttia.
Kävin katsomassa sivuja. Eri yhteysväleille on ilmoitettu kaksi vakiohintaa: halvin mahdollinen hinta ja kuljettajalta ostetun lipun hinta. Tämän lisäksi jokaiselle vuorolle on ilmoitettu halvimman vapaan paikan hinta. Halvimmat liput myydään ensin, ja aika monelle vuorolle ne on jo myyty.Omnibusin sivuilla on useita eri hintoja samalle yhteysvälille.
Kun ostat tänään lipun 3.7. tai myöhemmän lähtevään vuoroon, saat sen kolmella eurolla. Ole nopea, ennen kuin joku muu ostaa 3 € piletin!Voidaanko olla siinä tilanteessa, että kuluttaja ei tiedä lippu ostaessaan, minkä hintaisen paikan saa. Eli kun ostaa lipun, niin kone ilmoittaa: "tämän vuoron 3 euron paikat myyty". Silläin kyseessä on jonkinlainen harhauttaminen.
---------- Viesti lisätty kello 15:20 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu kello 15:10 ----------
www.omnibus.fi kertoo että liput Helsingistä Tamperelle maksavat pääsääntöisesti 9.90 eurosta ylöspäin.