Onnibus - Uusi pikavuoroyritys

Odottakaa pojat hetki, ei kestä kauaa kun Paunu heittää kehään Tampere -Helsinki 9 €, vuoron jokainen paikka !
Toivottavasti noin käykin, sehän kilpailun idea on. Yleensä kilpailun avautuessa vanhat toimijat jäävät markkinoille vahvalla markkina-asemalla, mutta sitä varten heidän on tehtävä toiminnastaan ja tuotteestaan aidosti kilpailukykyinen.
 
Salomaa on hyvä että ottaa nyt yhteyttä sekä Onnibus:iin että kuluttajaviranomaisiin. Mikäli sinulla on 100% todisteet ja olet täysin varma, siihen saakka saat viettää aikaasi suodatus listallani. :mad: Minua ei kiinnosta lukea viestejäsi.



Mistä pitää olla 100 % todisteet ? Oheinen matkustajaesimerkki on suoraan yhtiön verkkosivuilta.
 
Odottakaa pojat hetki, ei kestä kauaa kun Paunu heittää kehään Tampere -Helsinki 9 €, vuoron jokainen paikka !
Näinhän se pelaa markkinoinnin logiikka. Mutta purkakaahan taas tunteitanne ja syyttäkää minua jostakin.

Antaa tulla vain, sitähän tässä on odotettukin! Onnibussilla saa silti sen tiketin halvemmalla jos sen ostaa ajoissa etukäteen.

---------- Viesti lisätty kello 20:49 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu kello 20:33 ----------

Ja siinähän ne Turun ja Tampereen/Hämeelinnan autot ovat

EDIT: Aikasemmassa viestissäni mainitsin että Onnibus tarvitsee kohta toisen auton joka vuorolle. Nyt huomasinkin facebookista että kyllähän se 16:30 vuoro Tampereelta Helsinkiin ajettiin tuplana.
 
Odottakaa pojat hetki, ei kestä kauaa kun Paunu heittää kehään Tampere -Helsinki 9 €, vuoron jokainen paikka !
Näinhän se pelaa markkinoinnin logiikka. Mutta purkakaahan taas tunteitanne ja syyttäkää minua jostakin.

Tätä odotellessa. Onhan tuo nykyinen Paunulaisen hinta aivan törkeä. Samalla rahallahan sitä heittää vaikka edestakaisen reissun lentsikalla Riikaan tai Botskilla Leningradiin.
 
Antaa tulla vain, sitähän tässä on odotettukin! Onnibussilla saa silti sen tiketin halvemmalla jos sen ostaa ajoissa etukäteen.

Matkahuollon sivuston mukaan aikuisten meno Tampereelle 26,30 ja opiskelija/lapsi/nuoriso/varusmies 13,20. Uusi kyyti on kieltämättä halpaa. Teoriassa Paunu voi myydä vaunun täyteen, jolloin myynti on yli 1300 € maksimissaan. Uudella yhtiöllä noin 450 €.

Jotakin tapahtuu siis Pikavuoroalalla lähitulevaisuudesa, siitä olemme yhtä mieltä. Lienee.
 
Jotakin tapahtuu siis Pikavuoroalalla lähitulevaisuudesa, siitä olemme yhtä mieltä. Lienee.

Tapahtuu tapahtuu, ja kilpailu on hyvästä, siitä olemme ilmeisesti samaa mieltä. Jos Paunu heittää Helsinki - Tampere hinnaksi 9euroa niin sitten sitä kilpailua on havaittavissa. Sitten kun hinnat on niin minimissään kun voi vain olla niin kisataankin asiakaspalvelusta, johon sisältää tietysti kuljettajan käytös, kaluston kunto jne. Onnibussilla ei ainakaan asiakaspalvelussa ole ongelmia lainkaan, sen huomaa jo pelkästään kyydissä ollessaan tai jos haluaa kotisohvalla pysyä niin kunhan lukee heidän facebook-sivuillaan. Siellä pelkkiä kehuja matkustajilta.

Ps. Jos täällä ei ole vielä kerrottu niin Onnibus muistaa myös SLHS:n jäseniä. SLHS:n jäsenet saavat lipun kuljettajalta pätkälipun hintaan, eli esimerkiksi Helsinki - Tampere/Turku: 10e kuljettajalta. Tätähän ei missään erikseen lue Onnibussin sivuilla. Facebook-sivuillaan vain vastasivat toisen käyttäjän kysymykseen. Tietysti se etukäteen ostettu lippu tulee silti halvemmaksi.
 
Tässä välissä joku Tamperelainen voisi kertoa, kuinka paljon on matkaa Hervannasta tai Koilliskeskuksesta Tampereen keskustaan?

Ja jatkoyhteys kestää ja maksaa , mitä ?
 
En ole tamperelainen, mutta netistä selviää aika helposti, että Koilliskeskuksesta pääsee paikallisbussilla keskustaan noin 15-20 minuutissa ja kertalippu maksaa 2,50 €. Toki paikallisilla voi olla myös esimerkiksi kausikortti, jolloin ei maksa mitään. Ja sitä paitsi osasyy Onnibusin reittiin on juuri se, etteivät läheskään kaikki oikeasti halua keskustaan. Pelkästään Hervannassa on yli 20 000 asukasta (ja alueella muuten ainakin toinen ja kolmas mokoma), jotka muilla yhteyksillä joutuisivat vastaavasti matkustamaan jatkoyhteydellä keskustasta päästäkseen kotiin.
 
Viimeksi muokattu:
Sattui nimittäin niin, että olin jo lähes ostamassa liput kahdelle (3,00 + 5,90), mutta keskustelun edetessä huomasinkin että linja ei mene Tampereen keskustaan. Se on hyvä homma tosiaan että Hervantalaiset saavat suoran yhteyden Helsinkiin.

No arkkitehtuurin ystäville tarjoutuu nyt tilaisuus tutustua Metsoon. Mutta mietin yhteyttä myös päiväpistäytymisen kannalta. Lähteekö paikallisbussi heti Onnibussin saapumisen jälkeen.
 
St Peter Linen sivuston mukaan Shuttle -bussi lisätään risteilyhintaan. Se on ollut monessa ilmoituksessa 20 euroa. Näin on ollut kokoajan kun olen seurannut tämän laivayhtiön sivustoa.

Anteeksi OT, mutta tuo Shuttlen hinta lisätään useimmiten, mutta ei suinkaan aina. Tämä riippuu siis tarjouksesta.

Mutta en ymmärrä kyllä, miten tuo Onnibusin markkinointi olisi jotenkin harjaanjohtava? Jos siis sanotaan poikkeuksetta, että kyseessä on ALKAEN-hinta. Katsopas vaikka, niin eipä Finnairin tarjoushinnoista löydy tietoa, paljonko paikkoja on, ja millä lähdöillä niitä tarkalleen ottaen on saatavana. Sama koskee myös esimerkiksi VR:n ennakkomyyntiä, kotimaassa operoivia muitakin lentoyhtiöitä. Eipä ole näkynyt näistäkään "isoa uutista", että laitonta olisi.

Itse olen kerran käyttänyt Onnia ja tulen varmasti ottamaan kyseisen yhtiön huomioon kun seuraavaksi matkustan kaupunkiin, jonne heillä on tarjolla haluamani reitti. Ja valintani on varmasti Onni, mikäli muut jatkavat nykyhinnoittelua tai Onni on muutenkin halvin. Oikeasti, minusta Onnibus on parasta, mitä Suomen pitkän matkan joukkoliikenteelle on aikoihin tapahtunut. Ravistellaan vanhentuneita rakenteita ja raikasta ajattelua koskien juuri esimerkiksi nettimyyntiä.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
No arkkitehtuurin ystäville tarjoutuu nyt tilaisuus tutustua Metsoon. Mutta mietin yhteyttä myös päiväpistäytymisen kannalta. Lähteekö paikallisbussi heti Onnibussin saapumisen jälkeen.

Hervannasta menee autoja kaupunkin käytännössä koko ajan. 30 kulkee kymmenen minuutin vuorovälillä ja Hervantakeskuksen kulmilta menee useita muitakin linjoja kaupunkiin. Eli ei siinä ongelmaa. Päivälippua varmaan kannattaa harkita, jos on päiväseltään käymässä. Samalla rahalla voi kulkea muuallekin bussilla.

Suurin piirtein bussiliikenteen palvelutaso on sama kuin pääkaupuniseudulla. Mutta lippuja saa vain kuljettajalta, mitään automaatteja ei ole. Tai sitten voi hankkia matkakortin, jolle voi ladata arvoa R-kioskeilta. Sen kortin saa Frenkellin palvelupisteestä virka-aikaan :) Kertalippu on rahalla ostettaessa 2,5 euroa. Kannattanee vilkaista TKL:n nettisivuja , sillä joka kaupungilla on omat pikku kommervenkkinsä.

---------- Viesti lisätty kello 23:10 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu kello 22:59 ----------

Nyt kun pikkaisen katsoin noita päivälippuja, elikkä matkailijalippuja (hyvin vanha perinne Tampereella muuten), niin johtuen viimeaikaisista muutoksista kaukoliikenteen tarjonnassa, tulisi matkailijalipuille tulisi löytää myyntipiste myös Hervannassa. Taikka kaikkein mieluiten saada ne myyntiin kaikkiin R-kioskeihin.
 
Suurin piirtein bussiliikenteen palvelutaso on sama kuin pääkaupuniseudulla. Mutta lippuja saa vain kuljettajalta, mitään automaatteja ei ole. Tai sitten voi hankkia matkakortin, jolle voi ladata arvoa R-kioskeilta. Sen kortin saa Frenkellin palvelupisteestä virka-aikaan :) Kertalippu on rahalla ostettaessa 2,5 euroa. Kannattanee vilkaista TKL:n nettisivuja , sillä joka kaupungilla on omat pikku kommervenkkinsä.

---------- Viesti lisätty kello 23:10 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu kello 22:59 ----------

Nyt kun pikkaisen katsoin noita päivälippuja, elikkä matkailijalippuja (hyvin vanha perinne Tampereella muuten), niin johtuen viimeaikaisista muutoksista kaukoliikenteen tarjonnassa, tulisi matkailijalipuille tulisi löytää myyntipiste myös Hervannassa. Taikka kaikkein mieluiten saada ne myyntiin kaikkiin R-kioskeihin.



Niin ja lisätään siis että sitä vuorokausilippua (matkailijalippu) ei kuitenkaan saa kuljettalta, vaan myyntipisteitä TKL:n sivujen mukaan ovat seuraavat:

  • joukkoliikenteen asiakaspalvelu
  • rautatieaseman R-kioski
  • Juvenes Kioski Centre, Keskustori
  • Elintarvikekioski, Keskustori
  • Matkahuolto Oy, linja-autoasema

Mutta tosiaan, kun Tampereen kaupunki on nyt lisännyt Onnibus -kilvet Onnibussin pysäkeillekkin, mikseivät voisi palvella Onnibussin matkustajia ja johonkin siinä olevaan lähikioskiin solmii TKL:n matkailijalippujen myyntipisteen.
 
Viimeksi muokattu:
Takaisin
Ylös