OnniExpress

Luulis että 1 auto per firma, aiheuttaahan se aika paljon sekaannusta jos on samana päivänä useita erivärisiä/ teippauksilla olevia autoja kyltin kanssa ajamassa samaa reittiä.

Vai nähäiskö esim TloXpress tai jokin muu kuvitteellinen nimi, ja OE jäis Keskimatkojen ja ZeiZein ja mitä siitä Mennään Bussilla linjastosta jäljellä on, yhteiseksi tuotemerkiksi...
 
Eräs tuttavani kertoi että on havainnut ettei Rintelli ole poistanut Onniexpress teippejä bussien kyljistä vaan että autot huristelee teippien kanssa, jossain lehtiartikkelissä Rauno Rintelli kuitenki mainitsi että autoista on teipit poistettu ja viimeinen on vielä vahauksessa..
 
En ainakaan itse ole nähnyt yhtään Rindellin autoa Onni teipeillä joulukuun alun jälkeen. Tourismo ja setra ainakin ovat olleet ilman teippejä.
 
Kyllä taas menee puurot ja vellit sekaisin, kun matkustajat sotkevat Åbergin Linjan ja Åbusin linjan. Eikö näillä markkinamiehillä riitä mielikuvitus keksimään riittävän erilaisia nimiä. Odotan mielenkiinnolla markkinaoikeuden ratkaisua.
 
Kyllä taas menee puurot ja vellit sekaisin, kun matkustajat sotkevat Åbergin Linjan ja Åbusin linjan. Eikö näillä markkinamiehillä riitä mielikuvitus keksimään riittävän erilaisia nimiä. Odotan mielenkiinnolla markkinaoikeuden ratkaisua.

Eiköhän ne puurot ja vellit ois menny sekasin sitte jo vuosikymmeniä sitten, kun olemassa oli mm. P. Koivisto, P. Koivisto ja Koiviston Auto.

Ei kai sentään sama alkukirjain ole este nimeä valittaessa?
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vai nähäiskö esim TloXpress tai jokin muu kuvitteellinen nimi, ja OE jäis Keskimatkojen ja ZeiZein ja mitä siitä Mennään Bussilla linjastosta jäljellä on, yhteiseksi tuotemerkiksi...

Ei se tainnut ihan kuvitteellinen nimi olla sittenkään, onhan åbus.fi lisäksi myös tloexpress.fi ja föliexpress.fi -osoitteet olemassa

domain: tloexpress.fi
descr: Turun Linja-autoilijain Osakeyhtiö
descr: 01421202
address: Hallinto
address: Maariankatu 10
address: 20100
address: Turku
phone: +358400522222
status: Granted
created: 9.12.2014
modified: 9.12.2014
expires: 9.12.2017
nserver: ns1-swe.global.sonera.se [Ok]
nserver: ns2-fin.global.sonera.fi [Ok]
nserver: ns2-usa.global.sonera.net [Ok]
nserver: ns1-fin.global.sonera.fi [Ok]
dnssec: no

domain: föliexpress.fi
domain: xn--fliexpress-ecb.fi
descr: Turun Linja-autoilijain Osakeyhtiö
descr: 01421202
address: Hallinto
address: Maariankatu 10
address: 20100
address: Turku
phone: +358400522222
status: Granted
created: 9.12.2014
modified: 9.12.2014
expires: 9.12.2017
nserver: ns1-swe.global.sonera.se [Ok]
nserver: ns2-fin.global.sonera.fi [Ok]
nserver: ns2-usa.global.sonera.net [Ok]
nserver: ns1-fin.global.sonera.fi [Ok]
dnssec: no
 
Koko Onniexpress meni aivan pelleilyksi kun Rindell lähti pois. Sen jälkeen homma on näyttänyt aivan amatöörien nyrkkipajaharrastukselta kun milloin mitäkin tulee, menee, kokeillaan, veivataan ja taas uudestaan kokeillaan. Tämä vain kertoo Onnibussin kovuudesta markkinoilla ja muilla on edessä vielä pitkä matka. Åbussille sopii toivoa onnea, toivottavasti markkinointi onnistuu ja ihmiset löytävät tiensä kyytiin.
 
Koko Onniexpress meni aivan pelleilyksi kun Rindell lähti pois. Sen jälkeen homma on näyttänyt aivan amatöörien nyrkkipajaharrastukselta kun milloin mitäkin tulee, menee, kokeillaan, veivataan ja taas uudestaan kokeillaan. Tämä vain kertoo Onnibussin kovuudesta markkinoilla ja muilla on edessä vielä pitkä matka. Åbussille sopii toivoa onnea, toivottavasti markkinointi onnistuu ja ihmiset löytävät tiensä kyytiin.

Ainut vakavasti otettava liikennöitsijä Onniexpressissa lienee enää Keskimatkat. Muiden toiminta henkilöautoilla ajettavine "pikavuoroineen" ei kyllä enää edes naurata.
 
Minusta tämä OnniExpress on alusta lähtien mennyt pahasti pieleen. Vaikka kuinka olisi (jonkun mielestä?) Onnibus toiminut näitä yrittäjiä kohtaan väärin ja OnniExpress nimi rekisteröity jollekin heistä, niin minusta näiden olisi kannattanut ottaa samantien joku omaperäinen nimi. Nythän nimi kopioi kahta alalla tunnettua liikemerkkiä. Sen olisi ehdottomasti ollut hyvä olla kokonaan suomenkielinen nimi: SuomiLinjat, LeijonaLinjat, PikaLinjat jne. Tähän kylkeen olisi ehdottomasti vaadittu todella tiukkaa ketjukonseptia, joka käsittäisi kaluston (visuaalisessa mielessä, palveluiltaan), markkinoinnin, myynnin (verkossa), työehtojen ja -turvallisuuden tarkan noudattamisen sekä tuotteistuksen (kuten lomapaketit). Lisäksi ketjussa pitäisi olla vahva sopimuspohja, koska nyt tuntuu siltä, että siihen tullaan ja siitä lähdetään miten huvittaa.

Yleensä en kovin pidä ketjuajattelusta, mutta liikenteessä se toimii hyvin, kuten laivayhtiöt, lentoyhtiöt ja Onnibus ovat näyttäneet toteen. Myös Pohjolan Liikenne on alkanut tarkemmin noudattamaan kirkastamaansa konseptia.

Nykymenolla Åbusin myötä ennustan, että lumen sulatessa vappuun mennessä OnniExpress on pala maamme bussialan historiaa ja Keskimatkat on joko Åbusin partneri tai Matkahuollon viitan alla. Mennään Bussilla Oy:n Turku-Tampere on joko lopetettu tai sekin kytköksissä Åbusiin. Zei Zei Line jatkaa eloaan ainakin tovin yhtä villinä ja vapaana kun aiemminkin, joskin olematon markkinointi ja huonokuntoinen kalusto vie siellä tuon linjan osalta lapun luukulle.

Ennusteeni on synkkä, enkä toden totta toivo kenellekään huonoa kilpailumenestystä, päin vastoin. Mutta nyt tanssiaskeleet eivät vain mielestäni näytä menestykseen illan haussa. Olen mielelläni toki väärässä...
 
Viimeksi muokattu:
Takaisin
Ylös