OnniExpress

Onniexpress/Rindell on hakenut lykkäystä Hki-Kotkalle, jonka oli määrä alkaa 1.10. Ely-keskus on myöntänyt vuoden miettimisaikaa.

"Liian kovaa kilpailua sielläpäin tällä hetkellä", sanoo tj Rauno Rindell Borgåbladet-lehdelle.

Reitille oli kaavailtu päivittäisvuoroja 4 x M-P ja 2 x L,S.
 
Onniexpress/Rindell on hakenut lykkäystä Hki-Kotkalle, jonka oli määrä alkaa 1.10. Ely-keskus on myöntänyt vuoden miettimisaikaa.

"Liian kovaa kilpailua sielläpäin tällä hetkellä", sanoo tj Rauno Rindell Borgåbladet-lehdelle.

Reitille oli kaavailtu päivittäisvuoroja 4 x M-P ja 2 x L,S.

Hmmm.... samat tahot jotka hiljattain valittivat kilpailun puuttumisesta, valittavatkin nyt liiallisesta kilpailusta 😃
 
"Liian kovaa kilpailua sielläpäin tällä hetkellä", sanoo tj Rauno Rindell Borgåbladet-lehdelle.

Tuskin tuo Hki-Kotka-väli olisi mikään rahasampo ollutkaan koska siellä tosiaan on jo nyt melkoisesti kilpailua. PL, ESLL ja OB tarjoavat kaikki melkoisen määrän vuoroja alle 10e hintaan.
Suomi on loppujen lopuksi sen verran pieni ja harvaanasuttu maa ettei täältä kovin paljon löydy sellaisia yhteysvälejä joille mahtuisi äärettömästi toimijoita. Lähinnä sellainen onnistuu vain suurimpien kaupunkien välillä. Kotka ja Porvoo nyt ei ole niin suuria cityjä että niistä riittäisi matkustajia kovin monelle toimijalle.

---------- Viestit yhdistetty klo 7:18 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 7:12 ----------

Hmmm.... samat tahot jotka hiljattain valittivat kilpailun puuttumisesta, valittavatkin nyt liiallisesta kilpailusta 😃

Mun mielestä tuossa on fiksusti tehty tilannearvio jo ennenkuin liikennettä on ehditty aloittaa. Parempihan se on olla aloittamatta lainkaan kuin huomata kuukauden kuluttua että metsään meni ja sitten liikenne lopetetaan kannattamattomana.
 
Mun mielestä tuossa on fiksusti tehty tilannearvio jo ennenkuin liikennettä on ehditty aloittaa. Parempihan se on olla aloittamatta lainkaan kuin huomata kuukauden kuluttua että metsään meni ja sitten liikenne lopetetaan kannattamattomana.
Visiosi jälkimmäisenä mainitulle toimintamallille on jo olemassa varsin kuvaava nimitys: "täysknorring" :D
 
Suomi on loppujen lopuksi sen verran pieni ja harvaanasuttu maa ettei täältä kovin paljon löydy sellaisia yhteysvälejä joille mahtuisi äärettömästi toimijoita. Lähinnä sellainen onnistuu vain suurimpien kaupunkien välillä. Kotka ja Porvoo nyt ei ole niin suuria cityjä että niistä riittäisi matkustajia kovin monelle toimijalle.
Totta. Taisin todeta saman asian tällä tai naapurifoorumilla jo jokin aikaa sitten.
OnniExpressin suhteen minulla on visio, jossa on tasan 2 vaihtoehtoa: 1) se loppuu kokonaan jossain lähitulevaisuudessa tai 2) se jää täysin Rindellin hoiviin, ehkä niinkin että OnniExpress -nimi jää vallan pois ja ko. firmalle jää ainoastaan Hki-Turku välin vuorot/vuoroja. En tiedä kumpi on todennäköisempi vaihtoehto, mutta mihinkään muuhun en jaksa uskoa.
 
Keskimatkat hakee 11.1.2015 alkaen uutta vuoroparia sunnuntaisin Pori - Tampere - Helsinki. Lähtö Porista Tikkulan ABC:ltä 14.30 ja paluu Helsingistä Katajanokan terminaalista 19.50.

Reitti menisi Nokian linja-autoaseman kautta. Tampereella käytäisiin rautatieasemalla ja linja-autoasemalla, mutta ei kierrettäisi Hervannan kautta. Hämeenlinnaan haetaan pysähdystä Eureeninkadun pikavuoropysäkille. Aikanaanhan Hämeenlinna ei myöntänyt Onnibusille lupaa pysähtyä pelkästään Eureeninkadulla, vaan edellytti, että vuorojen on käytävä linja-autoasemalla, jos niille halutaan pysähdys Hämeenlinnan keskustassa.
 
Näemmä hakee samalla pysähdystä paluusuunnassa olemattomalle pysäkille :)
 
Onnibus osaa ottaa mediatilan aivan eri tavalla haltuun kuin kilpailijat. Eiköhän tälläkin ole haettu lähinnä ilmaista mainosta. Hatunnosto onnibussille.
 
Uudenmaan ELY:n sivuilla on Mikko Rindell Oy:n hakemus sen reittiliikenteen lopettamisesta. Hakemuksen mukaan 1.12. alkaen TLO hoitaa alihankintana Raisio/Turku - Helsinki -linjaa siihen asti, että saa reitille oman luvan. Savonlinja hoitaa samalla systeemillä reitit Raisio/Turku - Helsinki - Mikkeli - Kuopio - (Tahko) ja Helsinki - Jyväskylä - Kuopio - (Siilinjärvi). Molemmat yhtiöt ovat OnniExpress-järjestelmässä. Pori - Turku -reitti loppuu OnniExpressiltä.

Kun kerran nuo Savonlinjan vuorot ovat OnniExpressissä, niin mielenkiintoista on sitten, siirtyykö myös Savonlinjan ExpressBus-vuorot OnniExpressiin. Se tekisi OnniExpressistä kerralla merkittävän tekijän suomalaisilla pikavuoromarkkinoilla.
 
Takaisin
Ylös