Paikallisliikenne Kouvolan seudulla

Onkos kenelläkään tietoa, kuka ajaa paikkuria Kouvolassa elokuusta eteenpäin, kun tuo edellinen tynkäkausi on päättymässä?
Näitä ajaa Savonlinja seuraavan vuoden. Sitä en tiedä onko kyseessä optio vai uusi kilpailutus vuodeksi. Linjastouudistus on tulossa talviliikenteen alusta 2025, joten siihen mennessä pitäisi olla kaikki linjat kilpailutettuna ja uudet liikennöitsijät selvillä. Laitoin kyselyä Kouvolan joukkoliikenteeseen, että onko kilpailutus jo tehty, vai onko se vasta tulossa.

Muutoinkin Kouvolassa ollaan jonkinlaisessa välivaiheessa, sillä yhtenäinen kaluston värityskin on tulossa syksystä 2025 alkaen. Nyt katukuvassa näkyy Savonlinjalla valkoista, Savonlinjan väristä ja HSL:n sinistä. Kymen Charterlinella ajaa HSL:n runkolinjavärityksellä oleva teli-Scala ja ainakin kolmella erilaisella värityksellä löytyy äskettäin hankitut VDL Citeat. Kokonaisuuden kruunaa palvelulinjaa ajava Järvenpään teipeillä oleva Mersu. Valitettavasti tarkempia numeroja ja rekistereitä en ole saanut ylös auton ratista.
 
Näitä ajaa Savonlinja seuraavan vuoden. Sitä en tiedä onko kyseessä optio vai uusi kilpailutus vuodeksi. Linjastouudistus on tulossa talviliikenteen alusta 2025, joten siihen mennessä pitäisi olla kaikki linjat kilpailutettuna ja uudet liikennöitsijät selvillä. Laitoin kyselyä Kouvolan joukkoliikenteeseen, että onko kilpailutus jo tehty, vai onko se vasta tulossa.

Muutoinkin Kouvolassa ollaan jonkinlaisessa välivaiheessa, sillä yhtenäinen kaluston värityskin on tulossa syksystä 2025 alkaen. Nyt katukuvassa näkyy Savonlinjalla valkoista, Savonlinjan väristä ja HSL:n sinistä. Kymen Charterlinella ajaa HSL:n runkolinjavärityksellä oleva teli-Scala ja ainakin kolmella erilaisella värityksellä löytyy äskettäin hankitut VDL Citeat. Kokonaisuuden kruunaa palvelulinjaa ajava Järvenpään teipeillä oleva Mersu. Valitettavasti tarkempia numeroja ja rekistereitä en ole saanut ylös auton ratista.
Noita Kymen charterlinen teli-scaloja on kolme oranssia mutta mistähän ne VDL:ät on tulleet ja montako niitä on ?
 
Noita Kymen charterlinen teli-scaloja on kolme oranssia mutta mistähän ne VDL:ät on tulleet ja montako niitä on ?
Olisikohan mahdollisesti noita jotain vanhempia (2014) yksilöitä Jyväskylästä kenties? Lahdestakin kun menneet nuo 3 Scalaa sinne, niin ilmeisesti konsernissa käytänteet muuttuneet?..
 
Oisko ne näitä VM:n kuvaamia?

Eivät varmaankaan.

Yksi löytyy jo Bussidatasta, vm. 2019 Citea, alunperin Nietobus Espanjasta, rek.nro 6713 LMS. Nyt Kymen Charterline nro 47 FRZ-754.

Yksi niistä oli kokovalkoinen ilman kylkinumeroita tai firman tarroja. Linjalla 20 ja 22 Kuusankoskella.

Kolmas oli tankilla Veturin Nesteellä, sillä oli jotakin Ruotsin tai muun maan tilaajaväritystä muistuttavaa, mutta pääväri valkoinen.
 
Takaisin
Ylös