Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom.: This feature may not be available in some browsers.
Minä toivon, että raitioliikenneyksikön johtajaksi saadaan sellainen kaveri joka osaa puolustaa sekä perustella.
Kirjoitin aikaisemmin RV-yksikön potentiaalista. Sen voi heittää kyllä hukkaan, jos ei johtaja osaa saada porukkaansa mukaan sen potentiaalin ottamiseen.
Mitenkä olisi A.A. eli Antero Alku uudeksi Raitioliikenneyksikön johtajaksi
Kiitos tuesta, mutta minun poliittiset ansioni eivät riitä. Ministeri on nimenomaan poliittisen uraputken porras.Olisin toivonut, että uuden hallituksen nimenä olisi ollut Antero Alku liikenneministerinä, siinä olisivat valinneet hyvin, mutta eivätpäs valinneet.
Onnea ja menestystä tehtävään!Joukkoliikennelautakunta 25.06.2007 sanoi:Joukkoliikennelautakunta valitsi yksimielisesti HKL-Raitioliikenteen yksikön johtajan virkaan DI Pekka Sirviön 1.9.2007 alkaen. Sirviö toimii nyt Customer Directorina Alstom Transport -yhtiössä, jossa hän vastaa Alstomin asiakassuhteista ja projekteista Suomessa. Hänellä on hyvä tuntemus raideliikennealalta, sillä hän on työskennellyt yli 10 vuotta raideliikennekaluston valmistajien palveluksessa.
HKL-Raitioliikenteestä henkii vielä vanhan ajan "laitosmeininki", jossa monet asiat tehdään niin kuin ne on aina tehty, vaikka kehitys olisikin muualla mennyt eteenpäin. Nyt eläkkeelle jäävä raitioliikennejohtaja on tunnettu vanhoillisena ja jos tilalle tulee joku tuollainen "nuori ja nälkäinen", voi edessä olla suuret muutokset toimintatavoissa.
Jos toimintatavat ovat toimivia, miksi niitä pitäisi muuttaa ihan vaan muuttamisen ilosta, kuten nykyisin usein tehdään. Bussipuolella vuorokausihuollon ulkoistamisella on saatu vain haittaa aikaan ja lopputulos näyttää juosten kustulta.Valittu raitioliikennejohtaja on ainakin nyt talon ulkopuolelta ja yksityiseltä sektorilta. Minä ainakin toivon, että sen ansiosta vanhoja asenteita voidaan muuttaa ja sitä kautta myös toimintatavat tehostuvat, jos ei tarvitsisi tehdä aina vaan kuten ennenkin. Toki jotkut muutokset voivat kestää, koska jo vuorokausihuollon ulkoistamisyritys osoitti, että työntekijäporras ei halua muutoksia.
Jos toimintatavat ovat toimivia, miksi niitä pitäisi muuttaa ihan vaan muuttamisen ilosta, kuten nykyisin usein tehdään.
Eipä kyllä sekään kovin järkevää ollut aikanaan, että oli bussien kilvittäjätkin (siis henkilöitä, jotka veivasivat bussiet manuaaliset rättikilvet kohdalleen seuraavaa päivää varten) erikseen, kun kuljettaja ei sitä voinut/osannut tehdä. Toiminta oli hyvin jäykkää ja kaavoihin kangistunutta ja ihmiset, jotka uskalsivat esittää joitain mahdollisia uudistuksia vaiennettiin hyvin nopeasti. Näin siis bussipuolella. Toki on myönnettävä, ettei vuorokausihuollon taso nykyään ole paikoitelleen päätä huimaava ja eniten ainakin allekirjoittanutta harmittaa noiden "tankkarifirmojen" työntekijöiden huolimattamuus ja välinpitämättömyys. Varikkoalueilla ajetaan "tuhatta ja sataa" ja reivitellään kalustoa niin, että se varmasti hajoaa (ehkäpä sitä juuri yritetään). Ei ole yksi ja kaksi kertaa kun olen meinannut jäädä pesuun/tankkaukseen menevän bussin alle niillä bussivarikoilla, jolla olen työskennellyt (ihan liikennöitsijästä riippumatta), kun ajetaan reippasti yli rajoitusten (yleensä 20km/h varikkoalueilla). Sitten pellit solmussa ja kulmat rutussa pitäisi lähteä näillä työkaluilla asiakaspalveluun. Tuossa vrk-huolto-toiminnassa näkyy monesti sellainen hälläväliä-asenne. Liikennöitsijän pitäisi tarkemmin valvoa tuollaisen alihankkijan toimintaa ja puuttua tarvittaessa asiaan.Jos toimintatavat ovat toimivia, miksi niitä pitäisi muuttaa ihan vaan muuttamisen ilosta, kuten nykyisin usein tehdään. Bussipuolella vuorokausihuollon ulkoistamisella on saatu vain haittaa aikaan ja lopputulos näyttää juosten kustulta.