- Liittynyt
- 24 Syyskuu 2005
- Viestit
- 2,703
Pääkaupunkiseudun joukkoliikenteessä (YTV ja HKL) opiskelija-alennuksen saa jos täyttää seuraavat vaatimukset
Selvä, kiitos perusteellisesta selvittämisestä
Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom.: This feature may not be available in some browsers.
Pääkaupunkiseudun joukkoliikenteessä (YTV ja HKL) opiskelija-alennuksen saa jos täyttää seuraavat vaatimukset
Mitä mieltä enqvisti olet Suomessa yleisistä mummomallisista käyristä ohjaustangoista? Niitä edelleen on markettien halpapyörissä ja muissa 'kestopyörissä', mutta pyöräkorjaajat kertovat viikottain vaihtavansa niitä (samoin kuten käppyräsarvia) suoriksi tangoiksi.
Luulen vain, että suurin osa "hienoista" pyöristä ostetaan siksi, että halutaan näyttää tehopyöräilijän urheilullista imagoa, mutta oikeasti ei sitä olla. Kun kuvailin sitä perhettä, jossa isällä ja pojilla on jousitetut 32-vaihteiset ja tyttärellä joku sekä äidillä lapsuudesta peritty Tunturi tai Pyrkijä, niin porukassa ne polkevat kumminkin.
Työllisyys ei ole ulkoisvaikutus. Jos minun pitäisi ostaa polkupyörä 600 eurolla, ja vaihtoehtoina olisivat Jääkäri ja tuo Suomen Polkupyörätukun tarjouspyörä, ostaisin ehdottomasti kevyen, monivaihteisen ja levyjarruilla varustetun ulkomaisen. Toisaalta satasen lisäsijoituksella saisi hyvän Rossanon, joka on yhtä kotimainen kuin Helkamakin. Vai uskooko Antero oikeasti, että Helkama Velox laskisi pyöriensä hintoja, jos niitä enemmän ostettaisiin? Minä en usko edes siihen, että Tunturi palauttaisi polkupyörien valmistuksen Suomeen, jos pyörien menekki yllättäen lisääntyisi. Kotimainen pyöräteollisuus on jo lähes menetetty, Suomeen on jäänyt vain kokoonpano.Muut voisivat tyytyä peruspyörään, niin kotimaiset tehtaat pysyisivät pystyssä ja voisivat tarjota tuotteet halvalla.
Ei enempää kuin renkaat kestävät! Maastopyöräilyyn 2-3 baaria, asfaltille enemmän. Kokeilemalla löydät sopivat arvot. Hyvälaatuiset renkaat kestävät halparenkaita paremmin. Huonon renkaan yleensä tunnistaa siitä, että valmistaja ei kehtaa painaa nimeään renkaaseen. Valitettavasti monet kalliitkin renkaat ovat huonoja.Ja millaisilla paineilla muuten kannattaa polkea?
Tämän keskustelun piti kai käsitellä sitä, mitä kukin priorisoi liikkumisessaan, mutta aika nopeasti siirryttiin kritisoimaan sitä, mikä maassa on huonosti ja miten asioiden pitäisi olla Parempi kuitenkin näin. Olisi kyllä mahtavaa, kun pyöräily saataisiin integroitua paremmin joukkoliikenteeseen. Silloin ne tukisivat toisiaan, ja kaikkien olisi parempi elää.
Ei enempää kuin renkaat kestävät! Maastopyöräilyyn 2-3 baaria, asfaltille enemmän. Kokeilemalla löydät sopivat arvot.
Kyllä renkaan pitäisi kestää se paine helpostikin, mikä kyljessä lukee. Painehan määräytyy renkaan koon ja profiilin mukaan; esim. 28 -milliseen 6 baria, 37 -milliseen viisi (en muista ulkoa).
En tunne pyöräteollisuuden tilaa. Mutta pyöräkaupasta minulle on tullut sellainen kuva, että kaukoidästä saa helposti ostetuksi kontillisen "hienoja maastopyöriä" alle satasella kappale. Pyörät ovat kuitenkin täyttä roskaa, koska valmistaja tietää, ettei koskaan joudu vastuuseen laadustaan. Ja tyhmiä ostajia maailmanmarkkinoilla riittää firman omistajien eliniäksi.Työllisyys ei ole ulkoisvaikutus. Jos minun pitäisi ostaa polkupyörä 600 eurolla, ja vaihtoehtoina olisivat Jääkäri ja tuo Suomen Polkupyörätukun tarjouspyörä, ostaisin ehdottomasti kevyen, monivaihteisen ja levyjarruilla varustetun ulkomaisen. Toisaalta satasen lisäsijoituksella saisi hyvän Rossanon, joka on yhtä kotimainen kuin Helkamakin. Vai uskooko Antero oikeasti, että Helkama Velox laskisi pyöriensä hintoja, jos niitä enemmän ostettaisiin?
Käsityksesi pyörämarkkinoista tuntuu oikealta. Mutta muistellaanpa vähän, mitä tänne on kirjoitettu:kaukoidästä saa helposti ostetuksi kontillisen "hienoja maastopyöriä" alle satasella kappale. Pyörät ovat kuitenkin täyttä roskaa
Jos haluaa ostaa kotimaisen pyörän, onko pakko ostaa peruspyörä? Eikö saa laittaa sataa euroa lisää rahaa ja ostaa sillä Rossanoa?Hyvä ja varusteltu pyörä on paikallaan sille, joka sitä tarvitsee oikeasti. Muut voisivat tyytyä peruspyörään, niin kotimaiset tehtaat pysyisivät pystyssä ja voisivat tarjota tuotteet halvalla.
Olen ymmärtänyt, ettei kotimainen pyöräteollisuus kilpaile ulkomaisen tuonnin kanssa varusteiden määrällä vaan laadulla. Toisaalta peruspyörän tuonti kovin kaukaa ei liene kannattavaa, koska rahti maksaa saman kuin monivaihteisella jousitetulla "luxuspyörällä" ja paljon suhteessa pyörän ostohintaan tehtaalta.Jos haluaa ostaa kotimaisen pyörän, onko pakko ostaa peruspyörä? Eikö saa laittaa sataa euroa lisää rahaa ja ostaa sillä Rossanoa?
Toisaalta, pyörävarkaudet ovat ikävä nykyajan ilmiö kaupungeissa. En tiedä miten työmatkapyöräilyn edellytykset (zygän säilytys, kamppeitten vaihto jne.) on hoidettu työpaikoilla keskimäärin, mutta yksi näkökohtahan on että juuri kun on saanut hankittua sen kalliin, nopean, kevyen ja kevyesti liukuvan pyörän, ei sillä voikaan tehdä asiointimatkoja varastamisen pelossa. Tähän pitäisi kehittää kuumeisesti ratkaisuja. Hyvä lukko tietysti auttaa paljon, mutta täysin huolettomana ei voi pyöräänsä jättää mihinkään.