...ustaja saa tulla millä tahansa pysäkillä kyytiin ja jäädä pois, jos linjan kuuluu siinä pysähtyä. Ehdotin hänelle myös yställiseen sävyyn että soittaisi varikolle ja pyytäisi vaihtoautoa tms. Vastaus vain oli "en minä mitään nekrujen puheita kuuntele"...
Voi olla että on hyviäkin, mutta saisi niitä hyviä ja mukavia kuljettajia tulla tänne Malmin seudulle...
Saa nähdä mitä HelB:ltä palautteeseen vastataan. Kyllä harmittaa vieläkin tuo mitä sain BUSSINKULJETTAJALTA, siis kuljettajalta, ei matku...
Aivan oikein tehdä ilmoitus, tuommoiset kuljettajat eivät muuta kuin pilaavat koko alan maineen.
Tämmöiset kuljettajat pelottavat ihmisiä pois joukkoliikenteen käyttäjien joukosta, ja vahvistavat entisestään ihmisten ennakoluuloja bussilla matkustamisesta.
Kilpailutuksen aikana on se ja sama onko millaisia kuljettajjia, koska ihmiset eivät voi valita toista yhtiötä. Kilpailutus takaa myös sen että oli matkustajia tai ei niin sama raha tulee. Silti luulisi että heillä on olisi edes yritystä pitää mainettaan yllä hyvänä liikennöitsijänä.
Rasistisia kuljettajia on ja tulee aina olemaan, mutta he eivät yleensä kauaa ole listoilla, ainakin mitä itse olen huomannut.
Kuljettajan tulee olla aina se johon voi luottaa, pikavuoroilla matkustaa paljon pieniä lapsia ensimmäistä kertaa ja vanhemmat sanovat heille laiturilla että: "jos on mitä tahansa vaivaa, pahoinvointia tms. niin sano kuljettajalla, hän sitten tietää miten toimia"
Lapsi siis nousee bussiin ja luottaa siihen että kuljettaja on mukava "setä" tai "täti", mitäs sitten jos kuljettaja raivoaa vaikka 8 vuotiaalle... :icon_frown: Kuljettaja ei saa koskaan raivota matkustajalle oli hän sitten 8-vuotias, 17- vuotias tai vaikka 60- vuotias.
Eikä se käy selitykseksi että tämä on kuitenkin paikallislinja, kuljettajat ovat saman ammattikunnan edustajia, riippumatta siitä minkälaisia linjoja ajaa, samallailla kaikilla on täysi vastuu matkustajien turvallisuudesta, ja uskoisin että jos 8- vuotias matkustaa yksin paikkurilla niin kuljettaja on ainakin jossakin määrin vastuussa hänestä, ettei esim. juoppo ahdistele.
Vai onko se kuilu niin syvä kauko- ja lähiliikenteen välissä etteivät edes perinteiset säännöt päde lähiliikenteessä. Kuljettaja ei saa ikinä raivota matkustajalle. Varsinkaan ilman syytä! Kuljettajalla on velvollisuus virkapuku päällä harkita todella tarkasti mitä sanoo, koska silloin on kyseessä oman yhtiön ja alan maine. Ja oman yhtiön maineen voi pilata yhdelläkin väärällä sanalla, jos se on tarpeeksi voimakas.
PS. Kerro tänne mitä Helb:iltä vastaavat jos vastaavat, minä kun kuulun niihin onnekkaisiin jotka voivat valita Helb:in ja muiden yhtiöiden välillä, kun matkustan päivässä vain 5- minuuttia Helb:in bussilla ja muuten PL, tai Nobinan autoilla vähintään 30-40 minuuttia. Voin siis helposti jättää Helb:in välistä, tai tehdä saman matka toisen yhtiön kyydissä, ja jatkaa Nobinalla tai PL:llä.