Itse olen sitä mieltä että jokaisen joka jollain alalla haluaa toimia, täytyy itse pitää huolta ettei omilla toimillaan hanki itselleen vaikeuksia.
Nimenomaan juuri näin. Asiakkaan haukkuminen ym.epäasiallinen toiminta ei saa kuulua (joukko-)liikenteen ammattilaisenkaan työnkuvaan.
Zige94:n kertoma tapaus on jo melkoisen törkeä ja sellaisiin sitä toivoisi voitavan puuttua työnantajan toimesta. Ei tietenkään ilman todisteita sittenkään.
Onko solvaavan henkilön ylilyönnin syy ollut vaikkapa nykyään niin trendikäs burn-out tai joku muu ongelma, emme voi tietää. Eikä asiakkaan tarvitsekaan sitä miettiä, törkiä temppu kuitenkin.
Sinänsä asiakaspalvelutehtävissä niin joukkoliikenteessä kuin muuallakin palautetulva on monesti sitä luokkaa, että luulen useimman asiakaspalvelutyössä pitempään toimineen saaneen asiakkaalta uhkauksen "valitan pomollesi / tunnen pomosi, joten sä saat potkut..hahhaa"