Paras liikennöitsijä?

Mikä on paras bussiyhtiö pääkaupunkiseudulla?

  • Connex

    Äänet: 17 14.4%
  • Concordia bus

    Äänet: 9 7.6%
  • Eteläsuomen Linjaliikenne

    Äänet: 5 4.2%
  • Helb

    Äänet: 21 17.8%
  • Tammenludin Liikenne

    Äänet: 4 3.4%
  • Lähilinjat

    Äänet: 5 4.2%
  • WestendinLinja

    Äänet: 11 9.3%
  • Pohjolan Liikenne

    Äänet: 32 27.1%
  • Åbergin Linja

    Äänet: 14 11.9%

  • Äänestäjiä yhteensä
    118
  • Äänestys päättyy: .
Itse olen sitä mieltä että jokaisen joka jollain alalla haluaa toimia, täytyy itse pitää huolta ettei omilla toimillaan hanki itselleen vaikeuksia.

Nimenomaan juuri näin. Asiakkaan haukkuminen ym.epäasiallinen toiminta ei saa kuulua (joukko-)liikenteen ammattilaisenkaan työnkuvaan.
Zige94:n kertoma tapaus on jo melkoisen törkeä ja sellaisiin sitä toivoisi voitavan puuttua työnantajan toimesta. Ei tietenkään ilman todisteita sittenkään.

Onko solvaavan henkilön ylilyönnin syy ollut vaikkapa nykyään niin trendikäs burn-out tai joku muu ongelma, emme voi tietää. Eikä asiakkaan tarvitsekaan sitä miettiä, törkiä temppu kuitenkin.

Sinänsä asiakaspalvelutehtävissä niin joukkoliikenteessä kuin muuallakin palautetulva on monesti sitä luokkaa, että luulen useimman asiakaspalvelutyössä pitempään toimineen saaneen asiakkaalta uhkauksen "valitan pomollesi / tunnen pomosi, joten sä saat potkut..hahhaa"
 
on noita k*sipäitä sattunut minunkin kohdalle. kerran muutama vuosi sitten menin 41:n kyytiin Kampissa ja maksoin kolikoilla niin se naiskuljettaja alkoi huutaa mulle että "perkeleen kakara, miksi sä maksat kolikoilla, nyt noi liikennevalot ehti vaihtua punaisiksi!". Ihan pimeetä touhua. Vaikka olisikin pinna kireällä niin ei sitä pidä asiakkaalle purkaa.
 
Kerran PL:llä kuski kysyi "Miksi tulit bussiin? Ei tästä yleensä ketään tule" Vastasin että koska olen menossa juuri tästä Alppilaan. Kuski sanoi että miksen kävellyt metroasemalle ja mennyt metrolla ja siitä ratikalla. Vastasin "Tietystikin siksi että bussilla pääsen nopeammin." Oli siinäkin turha keskustelu.
 
Tulipa tänään taas todistettua se, mitä HelB:stä ajattelen. Töykeitä kuljettajia.

Pysäkille päästyään kuljettaja avasi ovet ja vähän ajan päästä tuli perässäni ja alkoi räyhäämään minulle ja kiroilemaan päin naamaa tyyliin "miksi jäit tässä pois? ei tässä ikinä jää pois ketään", paljon juttua siltä naiselta lensi suusta, ja kirosanoja ja rasistisia ilmaisuja.

PS. Kerro tänne mitä Helb:iltä vastaavat jos vastaavat, minä kun kuulun niihin onnekkaisiin jotka voivat valita Helb:in ja muiden yhtiöiden välillä, kun matkustan päivässä vain 5- minuuttia Helb:in bussilla ja muuten PL, tai Nobinan autoilla vähintään 30-40 minuuttia. Voin siis helposti jättää Helb:in välistä, tai tehdä saman matka toisen yhtiön kyydissä, ja jatkaa Nobinalla tai PL:llä.

Eipä ole HelB:ltä takaisin soiteltu vaikka niin luvattiin, eikä myöskään sähköpostiviestiini ole tullut miltään taholta vastausta. Onko asian selvittely kesken, vai eikö HelB:llä ole rohkeutta myöntää kuljettajansa virhe? Veikkaan ensimmäistä kyllä. Se Vesa HelB:ltä jolle soitettiin vaikutti kuitenkin siltä että halusi selvittää asian ja pahoitteli jo silloin tilannetta, ja lupasi vakuuttavasti ottaa heti yhteyttä kun asia on selvitetty. Jäädään odottelemaan vielä ensi viikko yhteydenottoa.

PS. Ei ole kyllä ainakaan h79:llä sitä rasistista kuljettajaa näkynyt :smile:
 
Varmaankin Åbergin Linja tai Helsingin Bussiliikenne. Syynä pääosin hyväkuntoiset ja siistit autot, yleisestiottaen ystävälliset kuskit ja erinomainen asiakaspalvelu erityisesti palautevastauksissa.
Åbergin Linjalla kuljettajat ja asiakaspalvelu erinomaisella tasolla ja kuskit todellakin välittävät matkustajistaan ja työstään.


Nobinan taas nimittäisin huonoimmaksi, sillä kalusto osin huonossa ja epäsiistissä kunnossa, suuri firma; huonompi asiakaspalvelu. Myös usein epämiellyttävä tai epäsujuva ajotyyli.
Plussaa kuitenkin kaluston suht alhainen keski-ikä (jos vertaa esim. HelBiin) ja hyvin toimiva linjakierto.
 
Omasta mielestä Åbergin Linja sekä Pohjolan liikenne. Hyvät autot ja ystävälliset kuljettajat. Etenkin Pohjolan liikenteellä on alkanut viime aikoina näkyä yhä enemmän ja enemmän tervehtiviä kuljettajia, ainakin Espoossa. Eihän sitä tiedä, jos osa PKL:n nykyisistä kuljettajista ovat entisiä kaukoliikennekuljettajia, jotka ovat siirtyneet PKL:n puolelle töihin. Isoista firmoista Pohjolan liikenteen kuljettajat ovat mielestäni parhaita asiakaspalvelussa, ja autotkin ovat suurimmaks osaks hyvässä kunnossa. :)
 
Mielestäni Åbergin Linja koska ystävälliset kuljettajat ja hyvät bussit sekä pienen perheyhtiön tunnelma
 
Takaisin
Ylös