Pendolinojen tekniset ongelmat

Nyt vasta tajusin, että Pendolinojen uusia kytkimiä ei saa vedettyä vanhojen tapaan korin sisään ollenkaan. Olen viattomasti luullut, että Pendoilla on ajeltu kytkimet ulkona siksi, että suojaluukkumekanismi on jotenkin ongelmallinen ja sitä ei haluta käyttää niillä vuoroilla, joilla yksiköitä liitetään ja erotetaan väliasemalla. Mutta siis uusi kytkinhän on aivan sysiruma laitos, jos ja kun sitä ei saa piiloon. Esim. http://vaunut.org/kuva/87541
 
Sm3 jossain, tialla sinijuna ja matkustajat hukkuvat sontaan.. http://www.iltalehti.fi/uutiset/2014011817944749_uu.shtml
Heijari vaan selittelee: "VR:n viestintäpäällikkö Mika Heijari ei tunne tapauksen yksityiskohtia"
Kyllä itelle AuK:ssa opetettiin että pitää tietää kaikki asiat ja paljon paremmin kuin alaiset. Vastuun pakoilua tuo on.

Voihan se olla sitäkin, mutta ennen kaikkea se on talon tapa ja tyyli, "näin meillä on viimeiset vuosikymmenet tehty ja tullaan tekemäänkin".
Asiakaskin oli lehtijutun mukaan aivopesty jo siihen, että monopolilaitoksen romuja ei saada liikkeelle kun "on pakkasta" tai milloin mitäkin uutta ja yllättävää estettä, joten sitä kuuluukin ymmärtää. Pendolinojakaan ei ole ollut kuin vasta 20 vuotta totutusajossa osaavissa käsissä.

Jokapäiväistä touhua kun vielä punaisen lokakuun rautateiden ainoan perillisen palveluja käytin.
 
Takaisin
Ylös