339-DF
Tunnistettu jäsen
- Liittynyt
- 8 Elokuu 2005
- Viestit
- 8,470
Kun miettii, millä resursseilla ja millaisilla aikatauluilla meillä asioita suunnitellaan, niin en lähtisi nyt panemaan paukkuja Hesarin asemaan. Mieluummin nopeuttaisin pisaran toteuttamista. Sinänsä toi Hesarin asema on ihan hyvä juttu, mutta tässä suunnittelutilanteessa mieluummin pisara kuin se. Virkamiehet eivät sitä Hesarin asemaa halua, sillä jos haluaisivat, se olisi tehty jo. Kun eivät halua, niin aloite sen tekemisestä johtaisi kuitenkin vaan siihen, että seuraavat kymmenen vuotta virkamiehistö haraa vastaan tuottamalla selvitystä selvityksen perään, jossa hanke todetaan mahdottomaksi, kalliiksi tai mahdottoman kalliiksi. Ei sellaista taistelua kannata aloittaa nyt.
Radanvarsien suoria keskustabusseja on perusteltu sillä, että rataa pitkin pääsee vain Pasilaan ja "keskustaan", lue: Töölönlahdelle ja Kaisaniemen puistoon, kun taas busseilla pääsee Manskun ja Hämeentien kohteisiin. Pisara muuttaa tilannetta sikäli, että sen valmistuttua junalla pääsee oikeasti keskustaan sekä lisäksi Oopperalle ja Hakikseen. Nämä kolme asemaa antavat minusta oikeutuksen katkaista ne bussilinjat.
Käpylän liityntäterminaalin ja tehokkaan ykkösen ratikan voisi tehdä jo ennen pisaraa. Pisaran kanssa sen palvelutaso kuitenkin on parempi kuin ilman sitä, ja siten se on helpompi "myydä".
Lännessä minua todella harmittaa, ettei pisaraa voitu suunnitella alkavaksi Huopalahdesta, asemina Ruskeasuo, Tullinpuomi, Ooppera jne, jolloin se olisi korvannut bussit todella hyvin. Nyt minipisara ja bussiterminaali Oopperalla vaikuttaa aika huonolta kompromissilta. Toki on parempi katkoa ne bussit Oopperalle kuin ajaa ne keskustaan, mutta parasta olisi katkoa ne jo Ruskeasuolle.
Radanvarsien suoria keskustabusseja on perusteltu sillä, että rataa pitkin pääsee vain Pasilaan ja "keskustaan", lue: Töölönlahdelle ja Kaisaniemen puistoon, kun taas busseilla pääsee Manskun ja Hämeentien kohteisiin. Pisara muuttaa tilannetta sikäli, että sen valmistuttua junalla pääsee oikeasti keskustaan sekä lisäksi Oopperalle ja Hakikseen. Nämä kolme asemaa antavat minusta oikeutuksen katkaista ne bussilinjat.
Käpylän liityntäterminaalin ja tehokkaan ykkösen ratikan voisi tehdä jo ennen pisaraa. Pisaran kanssa sen palvelutaso kuitenkin on parempi kuin ilman sitä, ja siten se on helpompi "myydä".
Lännessä minua todella harmittaa, ettei pisaraa voitu suunnitella alkavaksi Huopalahdesta, asemina Ruskeasuo, Tullinpuomi, Ooppera jne, jolloin se olisi korvannut bussit todella hyvin. Nyt minipisara ja bussiterminaali Oopperalla vaikuttaa aika huonolta kompromissilta. Toki on parempi katkoa ne bussit Oopperalle kuin ajaa ne keskustaan, mutta parasta olisi katkoa ne jo Ruskeasuolle.