- Liittynyt
- 2 Tammikuu 2007
- Viestit
- 629
Vs: Pohjoinen metrolinja vs Pisara
Pasilasta pohjoiseen kulkeva metrolinja tulee ajankohtaiseksi kun Pasilan pohjoispuolta aina lentoasemalle kaavoitetaan asuntorakentamiselle sekä olemassa olevien asuntoalueiden täydennysrakentamista. Metro kannattaa kaavoittaa samassa jotta linjalle ja asemille saadaan paras hyöty. Pohjoinen metrolinja voi jatkaa Meilahdesta / Pasilasta myös muita reittejä kuin piirtämässäni kartassa.
Se on selkeää, ettei Itämetrosta kannata vetää metrohaaraa Pasilaan, ellei metrolinja jatka Pasilasta jonnekin. Ja sitähän suunnitellaan jatkettavaksi. Keskusta - Pasila yhdistetään Töölön ja Meilahden metroasemilla.
Pohjoisella metrolinjalla on suuri matkustajamäärä ja lisärakentaminen tuo sitä lisää. Ei olemassa olevat metro- tai lähijunat ole täysiä muutoin kuin ruuhka-aikaan, eli aamun ja iltapäivän muutamat tunnit. Pitäisikö metroa ja junia liikennöidä vain ruuhka-aikaan koska muulloin ne eivät ole täysiä?
Pohjoisen metrolinjan vastustaminen on sama asia kuin vastustaisi Kehän pikaratikkaa. Kummassakin on kysymys seudullisesta poikittaisliikenteestä. Yhtä hyvin voisin väittää ettei pikaratikkaa tarvita koska Pukinmäelle menee jo juna ja muun liikenteen voi hoitaa toimivasti busseilla. Ehkä pikaratikka pitäisi panna kokonaan jäihin ja selvittää kehän ruuhkia ja liikennettä muilla keinoilla. Esimerkiksi lisäämällä bussilinjoja, ei vain pelkkä jokeribussi. Kehä ykköstä ja kolmosta voidaan liikennöidä busseilla vaikka 2050-luvulle.
Täällä foorumissahan on usein todettu, että busseilla voi hoitaa pääkaupunkiseudun paikallisliikenteen erinomaisesti.
tässä vielä viimeisten suunnitelmien pohjalta tehty kartta
Pasilasta pohjoiseen kulkeva metrolinja tulee ajankohtaiseksi kun Pasilan pohjoispuolta aina lentoasemalle kaavoitetaan asuntorakentamiselle sekä olemassa olevien asuntoalueiden täydennysrakentamista. Metro kannattaa kaavoittaa samassa jotta linjalle ja asemille saadaan paras hyöty. Pohjoinen metrolinja voi jatkaa Meilahdesta / Pasilasta myös muita reittejä kuin piirtämässäni kartassa.
Se on selkeää, ettei Itämetrosta kannata vetää metrohaaraa Pasilaan, ellei metrolinja jatka Pasilasta jonnekin. Ja sitähän suunnitellaan jatkettavaksi. Keskusta - Pasila yhdistetään Töölön ja Meilahden metroasemilla.
Pohjoisella metrolinjalla on suuri matkustajamäärä ja lisärakentaminen tuo sitä lisää. Ei olemassa olevat metro- tai lähijunat ole täysiä muutoin kuin ruuhka-aikaan, eli aamun ja iltapäivän muutamat tunnit. Pitäisikö metroa ja junia liikennöidä vain ruuhka-aikaan koska muulloin ne eivät ole täysiä?
Pohjoisen metrolinjan vastustaminen on sama asia kuin vastustaisi Kehän pikaratikkaa. Kummassakin on kysymys seudullisesta poikittaisliikenteestä. Yhtä hyvin voisin väittää ettei pikaratikkaa tarvita koska Pukinmäelle menee jo juna ja muun liikenteen voi hoitaa toimivasti busseilla. Ehkä pikaratikka pitäisi panna kokonaan jäihin ja selvittää kehän ruuhkia ja liikennettä muilla keinoilla. Esimerkiksi lisäämällä bussilinjoja, ei vain pelkkä jokeribussi. Kehä ykköstä ja kolmosta voidaan liikennöidä busseilla vaikka 2050-luvulle.
Täällä foorumissahan on usein todettu, että busseilla voi hoitaa pääkaupunkiseudun paikallisliikenteen erinomaisesti.
tässä vielä viimeisten suunnitelmien pohjalta tehty kartta
Viimeksi muokannut moderaattori: