- Liittynyt
- 22 Lokakuu 2005
- Viestit
- 3,382
Yleisönosastoilla on kritisoitu olemattomia poikittaisyhteyksiä Koilliskeskuksen seudun (Leinola, Atala ym.) ja Hervannan välillä. Ihmisten on käytännössä käytettävä autoa, kun esimerkiksi matka Atalasta Hervantaan kestää 50 minuuttia ja on vaihdollinen. Autolla matka taittuu murto-osassa tästä.
Mm. vihreitä arvoja lähes kaikessa toiminnassaan toteuttava appeni joutuu talvisin ajamaan Holvastista Ruskoon (Volvon bussitehtaalle) omalla autolla (n. 15 min), vaihtoehtona on joko talvipyöräily tai vaihdollinen, noin tunnin työmatka linja-autolla.
Esitänkin nyt luonnokseni Itä-Tampereen poikittaisliikenteen kehittämiseksi, eli linjan 6 TAYS-Hervanta-Hatanpää-yhteyden rinnalle uusi Atala-Hervanta-linja, käyttäköön vaikka linjanumero 8:a, mitä alueen poikittaislinjaksi on muutenkin kaavailtu, mutta mummojen asiointilinjan sijaan ihan oikeaksi, kokopäiväiseksi työmatka- ja asiointilinjaksi. Vuoroväliksi ruuhka-aikaan 30 min, keskipäivällä ja alkuillasta 60 min. Samalla linjan 6 palvelutasoa nostetaan niin, että myös keskipäivällä ja alkuillasta on liikennettä.
Yhden sivun pituudeksi laskin Ve1:ssä 40 min ja Ve2:ssa 37 min. Eli 45-60 minuutin vuorovälillä tapahtuvassa liikenteessä tarvitaan kaksi autoa ja puolen tunnin vuorovälillä kolme autoa. Jos linjan jatkaa Vuorekseen, selvittäneen 60 min vuorovälillä yhä kahdella autolla, mutta 30 min vuorovälillä tarvitaan jo neljä autoa.
Kartta linjavaihtoehdoista (sori, jos on liian iso): http://www.uta.fi/~sk82151/Kasilinja.png
Mm. vihreitä arvoja lähes kaikessa toiminnassaan toteuttava appeni joutuu talvisin ajamaan Holvastista Ruskoon (Volvon bussitehtaalle) omalla autolla (n. 15 min), vaihtoehtona on joko talvipyöräily tai vaihdollinen, noin tunnin työmatka linja-autolla.
Esitänkin nyt luonnokseni Itä-Tampereen poikittaisliikenteen kehittämiseksi, eli linjan 6 TAYS-Hervanta-Hatanpää-yhteyden rinnalle uusi Atala-Hervanta-linja, käyttäköön vaikka linjanumero 8:a, mitä alueen poikittaislinjaksi on muutenkin kaavailtu, mutta mummojen asiointilinjan sijaan ihan oikeaksi, kokopäiväiseksi työmatka- ja asiointilinjaksi. Vuoroväliksi ruuhka-aikaan 30 min, keskipäivällä ja alkuillasta 60 min. Samalla linjan 6 palvelutasoa nostetaan niin, että myös keskipäivällä ja alkuillasta on liikennettä.
Yhden sivun pituudeksi laskin Ve1:ssä 40 min ja Ve2:ssa 37 min. Eli 45-60 minuutin vuorovälillä tapahtuvassa liikenteessä tarvitaan kaksi autoa ja puolen tunnin vuorovälillä kolme autoa. Jos linjan jatkaa Vuorekseen, selvittäneen 60 min vuorovälillä yhä kahdella autolla, mutta 30 min vuorovälillä tarvitaan jo neljä autoa.
Kartta linjavaihtoehdoista (sori, jos on liian iso): http://www.uta.fi/~sk82151/Kasilinja.png
Viimeksi muokattu: