Eli puolustat sitä että on pakko jatkaa nykyisellä sekoittavan ja arvauspolitikkaan perustuvan informaation linjalla.
Ei ollut tarkoitus puolustella (vaikka nyt kun uudestaan luen, se vaikuttikin vähän siltä), vaan avoimesti kertoa, mistä tässä nyt on kyse ja miksi HSL:n touhu näyttää "maastossa" siltä kuin se näyttää. Kiitän kaikkia keskusteluun osallistuneita ideoista, yritetään saada niitä myös käyttöön. Voin sanoa suoraan, että ennen HSL-aikojani en olisi uskonut, millainen härdelli kaikkeen voikaan liittyä.
Pysäkki-informaation uusimisessa menee yleensä noin kaksi kuukautta asennuksineen, mittavissa tapauksissa vähän pidempäänkin. Rahalla tietysti saisi ja hevosella pääsisi, mutta normaalitilanteessa tämä riittää oikein hyvin. Suuret linjasto- ja linjanumeromuutokset ovat yleensä kuukausia etukäteen täsmällisesti tiedossa. Niin nytkin, kunnes sitten yhtäkkiä eivät olleetkaan. Meidät yllätettiin ihan täysin housut kintuissa kesäkuussa.
Menee jossitteluksi, mutta nämä kesä-heinäkuussa tehdyt inforatkaisut eivät nyt ehkä olleet ihan täysosuma. Se oli kuitenkin senhetkisillä tiedoilla parasta, mihin kykenimme. Esimerkiksi Pohjois-Espoon linjanumerouudistusta olisi voitu lykätä, jolloin tämän ristiriitaisen julisteinfon tarve olisi varmaan vähentynyt reilusti yli puolella. Liikaa systeemilähtöistä ajattelua, ehkä.
Nyt saatan taas laittaa selittely- ja puolusteluvaihteen päälle (pahoittelut siitä), mutta täytyy muistaa, että tämä oli poikkeustilanne. Vantaan linjastouudistus 2015 meni tämän osalta suunnitellusti, ja Espoossa oltiin matkalla samaan kunnes koitti kesäkuun kymmenes. Toinen huomionarvoinen asia on, että emme ole saaneet Espoon infoista mitenkään erityisen paljon palautetta. Siksi ne ehkä ovatkin jääneet vähän taustalle, epäakuuteiksi.
Mutta pakko on pystyä parempaan. En ole itse ehtinyt tehdä mitään Espooseen liittyvää näiden viestien lisäksi, mutta hyvä että tämä tuli nyt puheeksi. Lisätään listalle.
---------- Viestit yhdistetty klo 13:39 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 13:36 ----------
Vielä jatkoksi, että Espoon linjakilvet on nyt ilmeisesti saatu asennettua (Etelä-Espoon tapauksessa niin, että uusien kilpien päälle on nippusiteillä kiinnitetty vielä vanhat). Ja jos näin on, niin nämä "saattaa olla virheitä" -laput ovat ainakin Leppävaaran ympäristössä täysin tarpeettomia. Täytynee jossain vaiheessa käydä omin silmin katsomassa, missä mennään.