Pysäkkikuulutukset tulevat

Se pysäkki, minkä itse nimeäisin uudestaan, on juuri tuo "Kansaneläkelaitos". Miksi juuri tuo Kelan toimisto vaatii oman nimisensä pysäkin? Toki tuo Töölön halli voisi myös olla jotain muuta, varsinkaan kun tietty linjattomuus näkyy tässäkin: Vallilassa ei olekaan halli, vaan varikko...

En tiedä onko asia enää näin, mutta ainakin vielä viime vuosisadalla paikassa oli Kansaneläkelaitoksen (KELA) pääkonttori. Ja onhan tuo KELA senverran iso pulju että sillä on oma rautatieasemakin joten miksipä ei ratikkapysäkkikin ;)
 
Viimeksi muokattu:
Se pysäkki, minkä itse nimeäisin uudestaan, on juuri tuo "Kansaneläkelaitos". Miksi juuri tuo Kelan toimisto vaatii oman nimisensä pysäkin?
Designed by Alvar Aalto.

t. Rainer

---------- Viestit yhdistetty klo 11:46 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 11:24 ----------

Taisi olla sama kansallismuseon kanssa (sanottiin vissiin Nationalmuseum ja pysäkin nimi Nationalmuseet)
Kieliopillisesti pitäisi olla kuulutuksissa ja seuraavasta pysäkistä kertovassa infonäytössä museet, koska ajatellaan sitä objektina jota kohti liikutaan, mutta painetuissa kartoissa ja aikatauluissa perusmuodossa museum koska ollaan paikallaan museoon nähden.

t. Rainer
 
Olen tottunut, että "Kallion virastotalo" on ollut ruotsiksi "Ämbetshuset i Berghäll" mutta kuulutuksissa onkin siirrytty genetiivimuotoon: "Berghälls ämbetshus".
 
Just joo... Toivottavasti kuulutusten asennus viivästyy! Kauheaa kuunnella koko 50 min matka minuutin väleistä melusaastetta! 😡

Kyllä se on ihanaa, kun jokainen matkustaja saa kuulla PERÄKYLÄNTIE BÄCKBYVÄGEN 30 sekunnin välein siksi, että joku näöllisesti estynyt henkilö saattaa matkustaa kerran kuukaudessa 2 pysäkinväliä. Loistavaa, HSL. Aivan loistavaa.
 
Viimeksi muokattu:
Kyllä se on ihanaa, kun jokainen matkustaja saa kuulla PERÄKYLÄNTIE BÄCKBYVÄGEN 30 sekunnin välein siksi, että joku näkövammainen matkustaa kerran kuukaudessa 2 pysäkinväliä. Loistavaa, HSL. Aivan loistavaa.



Siitä en pidä, että sanot näkövammaisista noin pahasti mutta muuten olen sitä mieltä, että jos bussissa on pari vakiomatkustajaa , niin kyllä kuskilla täytyy olla oikeus kytkeä toitotus pois päältä.
 
Mitäs pahaa tuossa on? Sehän on tosiasia, että tuo melusaaste on tuotu näkövammaisten takia ratikoihin ja ilmeisesti nyt sitten busseihinkin. Mitättömän pienen vähemmistön takia kiusataan valtavan suurta enemmistöä, kuten nykymuotiin kuuluu. Ja tosiasia on sekin, että näkövammaisia on häviävän pieni osuus matkustajista, voipi olla vähemmänkin kuin mitä tuossa esitettiin.
 
En ymmärrä tätä itkua. Maailmalla aivan arkea ja hyvää palvelua nuo kuulutukset. Äkkiä niihin tottuu, eikä niitä enää juuri kuule, ellei erikseen kuuntele.
 
Voin sanoa.että raitiovaunuissa olen niihin jo tottunut ja ilmeisesti on löydetty sopiva volyymi. Mutta ensimmäinen kerta oli kaamea, ääni oli taatusti laitettu niin kovaksi kuin mahdollista.
 
Soveltuisikohan tämä asetuksen säännös nyt kysymyksessä olevaan meluhaittaan?

Asetus ajoneuvojen käytöstä tiellä

8 §
Radio- ja televisiovastaanottimen käyttö
1 momentti on kumottu A:lla 19.12.2002/1243.

2. Radio- ja televisiovastaanottimen sekä muun äänentoistolaitteen käyttö luvanvaraisessa henkilötilausliikenteessä käytettävässä henkilöautossa (M1- luokka) ja linjaliikenteessä olevassa linja-autossa (M2- ja M3-luokka) on kielletty, jos laitteen käyttö häiritsee matkustajaa.
 
En ymmärrä tätä itkua. Maailmalla aivan arkea ja hyvää palvelua nuo kuulutukset. Äkkiä niihin tottuu, eikä niitä enää juuri kuule, ellei erikseen kuuntele.

Täysin samaa mieltä ja kuulutukset palvelevat paljon suurempaa joukkoa kuin pelkästään näkövammaisia.
 
Takaisin
Ylös