Pysäkkinappulan painaminen päättärille saavuttaessa

Tuota HSL voisi kyllä seurata lokin kautta, ajoiko vuoro päätepysäkille asti.
Siitä tulee automaattinen poikkeus, joka tulee selvittää liikennöitsijän kanssa. Siihen syyllistyneelle kuljettajalle ei hyvä heilu.

---------- Viestit yhdistetty klo 20:46 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 20:45 ----------

Minulle on käynyt toistuvasti niin, ettei kuljettaja ole jaksanut ajaa päätepysäkille ensinkään, vaan on lähtenyt ajamaan varikolle, toiselle linjalle tai muualle ennen sitä matkustajat kyydissä. Tämä ei ainakaan lisää uskoani siihen, että päätepysäkillä voi jättää painamatta nappia. :wink: Yleensä tulee kuitenkin jätettyä painamatta ja seurattua herkeämättä päätepysäkille ajoa siltä varalta että kuljettaja yrittää ajaa ohi.
Millä linjoilla näin on tapahtunut?

---------- Viestit yhdistetty klo 20:52 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 20:46 ----------

Jos kuski ajaa toiselle linjalle kesken edellisen linja matkustaja kyydissä, niin voisi olettaa että aikamoinen meteli asiasta olisi iltapäivälehdissä sekä liikennöitsijän varikolla.
Tällä hetkellä tilanne on se, että linjat tulee ajaa päästä päähän ja päätepysäkille (tai purkulaiturille) asti, vaikka koko linjasivun aikana kyydissä ei olisi ainuttakaan matkustajaa. Vain silloin suorite on 100% ja linjakorvaukset maksetaan. Esimerkiksi Leppävaaran terminaalissa näkee ajoittain sitä, että matkustajat puretaan johonkin muuhun (esimerkiksi Sellon puolella oleviin lähtölaitureihin) kuin varsinaiseen purkulaituriin. Tämä ei ole 100% suorite ja johtaa sanktioihin.

Ei tietysti koske ko. terminaalin kautta ajavaa heilurilinjaa 202.
 
Takaisin
Ylös