Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom.: This feature may not be available in some browsers.
Kai Vantaa pitää huolen siitä, että tämä voidaan halutessa yhdistää esim. Raide-Jokeriin?
Jep. Hyvältä näyttää itäpuolella, josta löytyy paljon täydennyspotentiaalia.
Kun ratikan suunnittelu kuitenkin karkaa käsistä, tässä mahdollinen kartta on Tikkurila- Hakunila välistä. Tässä linjaus menee Tikkurilatien ja Kyytitien välissä. (Muutama rakennus/tontti on toki tiellä. Yleensä ottaen teollisuusalueiden muutos asuntoalueeksi ei ole kuitenkaan mahdotonta.)
Näytä liitetiedosto 2800
Väritetyn täydennysrakennusalueen pinta-ala on noin 3,1 neliökilometriä. Toki osa on rakennettu, mutta suuri osa on peltoa tai muuten rakentamatonta maata. Toki alueella on myös teollisuuskiinteistöjä, jotka joutuisivat sitten väistymään.
Kesken rakenteilla olevan logistiikkakeskuksen lisäksi tuo reitti jyräisi muinaismuistoalueen Keravanjoen laaksossa. Tuskin onnistuuTuollainen ratikkalinja tonttien halki on täysin poissuljettu. Kyytitien, Sammaltien, Vanhan Porvoontien ja Tikkurilantien väliselle alueelle ja siitä länteen täydennysrakennetaan juuri valtaisaa Keskon logistiikka-aluetta. Kartan katuja on suljettu ja bussireititkin ajavat kiertoteitä.
Kalliimpaa toki, mutta kyllähän Jokeri 1:ssakin tunnelia kaivetaan.
Patterinmäkeen louhittaisiin joka tapauksessa kaupungin kunnossapitovarikko. Käsittääkseni nämä on tarkoitus toteuttaa yhdessä.
Niinpä. Koska kaikki mahdollinen maa-ala käytetään asuntorakentamiseen, on muut yhteiskunnan välttämättömät toiminnot sijoitettava maan alle louhittaviin luoliin.
Niinpä. Koska kaikki mahdollinen maa-ala käytetään asuntorakentamiseen, on muut yhteiskunnan välttämättömät toiminnot sijoitettava maan alle louhittaviin luoliin.
Ja tämä on ongelma siksi että?
Tämä toki parempi kuin että asunnot sijoitettaisiin luoliin.
Paloheinän tunneli Jokeri 2:lle (1,2km) kustansi lähikatuineen 30m€.
Tikkurilassa on paljon rakentamisen kannalta ongelmallista maaperää, ja jopa kerrostaloja on jouduttu purkamaan, kun ne ovat liikkuneet paikoiltaan. Joku osaa varmaan paremmin sanoa, vaikuttaako tällainen savisuus tunnelirakentamiseen. Ilmeisesti ainakin peruskallio on melko syvässä.
...tai asua, aivan oikein. Asunto- ja metropolihysteerikot eivät ole pystyneet esittämään uskottavaa suunnitelmaa vastaavasta määrästä työpaikkoja. En näe järkevänä kasvattaa Helsingin asukasmäärää itsearvoisesti ja haalia Helsinkiin lisää työttömiä, tulevat he sitten Suomesta tai muualta.
Ilman asemia. Maanalainen raideliikenteen asema luokkaa 50 milliä, ja 1,2 kilometrin matkalle keskusta-alueella niitä tarvittaisiin pari kappaletta.