Raide-Jokeri

Yhden vuoron lähtöjäkin on peruttu aamulla ja aamupäivällä. Onkohan vaunutilanne niin kireä, että yhdenkin vaunun vikaantuminen ruuhkassa pahimmillaan aiheuttaa lähtöjen perumisia? Haagan liikenneympyrän luona kolarissa vaurioitunut vaunu lienee edelleen korjattavana.
Yksi vaunu kyykähti aamulla Keilaniemessä ja piti siirtää tyhjänä varikolle korjattavaksi. Siitä ajamattomat vuorot. Näitä ei ehdi paikkaamaan edes varikolta.
 
20240319_131234.jpg
612 ajoi juuri varikolle lännen suunnasta. Kuvan mukaan mennyt rikki. Ajoi Viikin suoralla ainakin selkeästi hitaampaa kuin normaalisti, ehkä 40 kmh tai jotain sitä luokkaa.
 
Näytä liitetiedosto 8413
612 ajoi juuri varikolle lännen suunnasta. Kuvan mukaan mennyt rikki. Ajoi Viikin suoralla ainakin selkeästi hitaampaa kuin normaalisti, ehkä 40 kmh tai jotain sitä luokkaa.
Raitiovaunut: 15. Mahdollisesti myöhässä. Syy: Tekninen vika. Paikka: Aalto yliopisto. Arvioitu kesto: 11:32 - 12:00
Viesti yhdistetty automaattisesti:

Linja 15, Poikkeusreitti: Ajetaan Itäkeskus - Leppävaara. Ei liikennettä välillä Leppävaara - Keilaniemi, Syy: Tekninen vika, Arvioitu kesto: 11:38 - 12:30
 
Eilen illalla välistä puuttui vuoroja. Viat ovat jonkun verran yleistyneet. Mutta ei kuitenkaan häiritsevän laajasta. Silloin kun kulkee niin kulkee hyvin aikataulussa
 
Näin aamupäivällä 24.3.24 ensimmäistä kertaa Itäkeskuksen päättärillä kahta vaunua, yhtäaikaa niin että kumpikin raide oli varattuna
 
Näin aamupäivällä 24.3.24 ensimmäistä kertaa Itäkeskuksen päättärillä kahta vaunua, yhtäaikaa niin että kumpikin raide oli varattuna
On tuo suhteellisen yleinen, monta kertaa päivässä toistuva. Ellet tarkoita, että 3. vaunu olisi jonossa pysäkille vielä.

Toistan vielä, kun kaikille ei välttämättä ole toiminta päätepysäkeillä selkeä. Vaihteenohjaus ohjaa aina vaunun tulosuunnasta katsottuna vasemmalle raiteelle (eli lähtösuunnassa oikealle), jos se on vapaa ja täten toinen raide on se "vararaide".
 
On tuota ollut poikkeustilanteissa ja helkkarin vaikea matkustajalle kun ei tiedä kumpi lähtee, kerran päättelin että toinen lähtee joka oli väärällä raiteella ja sitten kun minä menin uskalsi kaikki tulla sisään lipan alta.....
 
On tuota ollut poikkeustilanteissa ja helkkarin vaikea matkustajalle kun ei tiedä kumpi lähtee, kerran päättelin että toinen lähtee joka oli väärällä raiteella ja sitten kun minä menin uskalsi kaikki tulla sisään lipan alta.....
Kun tuo asia on osattu hoitaa vaikkapa Lontoon metrossa sata vuotta sitten, niin on aika yllättävää, että sitä ei osata hoitaa Höselin toimesta tänä päivänä. Tai no, eipä se nyt oikeastaan ole yhtään yllättävää. Kuvastaapahan vain sitä mentaliteettia, jolla norsunluutorni asioitaan hoitaa.

Veikkauksia tuleeko asia kuntoon ennen kuin jokerilla on kuljetettu matkustajia vuoden päivät?
 
toinen tapaus - näin se kuskikin toivoi kun joskus kysyin häneltä kumpi lähtee, sillä kertaa toinen oli mustana valoittaa toisella raiteella ja hänen vaununsa oli lähdössä sitten lipan edestä normiraiteelta....
 
aika yllättävää, että sitä ei osata hoitaa Höselin toimesta tänä päivänä.
HSL ei hoida joukkoliikenneinfraa, vaan kunnat. Helsinki on tuossa kohtaa siirtänyt infran rakentamisen ja hoidon osakkuusyhtiölleen Kaupunkiliikenteelle. HSL saa kyllä kauniisti pyytää kuntia tekemään asioita infran eteen, kunnat sitten tekevät jos tekevät.
 
HSL ei hoida joukkoliikenneinfraa, vaan kunnat. Helsinki on tuossa kohtaa siirtänyt infran rakentamisen ja hoidon osakkuusyhtiölleen Kaupunkiliikenteelle. HSL saa kyllä kauniisti pyytää kuntia tekemään asioita infran eteen, kunnat sitten tekevät jos tekevät.
Yksi idea mitä HSL voisi tehdä, on "Ei matkustajille" tekstit linjakilpiin, jos lähtöaikaa ennen on muitakin lähtöjä. Kai tuo ohjelmoitavissa olisi, vai onko jotain mitä en keksi? Lisäksi, onhan noita "Täynnä" mahdollista kuskin laittaa, kai nyt voisi olla jokin muukin "En lähde vielä" tyyppinen. Ei vaatisi muuta kuin ohjelmointia ja dataa, ei mitään uutta tarvitsisi rakentaa
 
Takaisin
Ylös