Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom.: This feature may not be available in some browsers.
Liittyisiköhän tähän:Räisälänsillan (silta joka ylittää Kehä I:n Laajalahdessa) ja Lahdenpohjan pysäkin välisen osuuden 70 km/h:n rajoitus on jossain välissä korvattu tilapäisellä 30 km/h:n rajoituksella. Merkeiksi on asennettu työmaarajoitusmerkit.
Niin oliko kyseessä kumpi ympyrä? Viikinkaaren ja Viikintien välillä on kaksi liikenneympyrää. Itäinen ja läntinen. Jos läntisessä ajaa ratikan kanssa samaan aikaan (bussin ajaessa) Itäkeskusta kohti, on linja-auto ajanut päin punaista.Olipas täynnä tänään ratikka.... Viikintien ympyrässä meinasi käydä mälli kun bussi meni vaunun edessä Viikinkaarta kohti IKta ja vetäisi sitten ympyrästä kiertäen suoraan eteen ratikkaa, joutui sitten peruuttelemaan takaisin päin että pääsimme jatkamaan....
Viikinkaarelta Viikintielle kun ajaa kohti Itäkeskusta eli onko siis itäinen, siinä bussi ajaa edellä kuitenkin, eihän siinä ole valoja jos pitää väistää ratikaa edeltä, valothan on aina ennen ympyrää?Niin oliko kyseessä kumpi ympyrä? Viikinkaaren ja Viikintien välillä on kaksi liikenneympyrää. Itäinen ja läntinen. Jos läntisessä ajaa ratikan kanssa samaan aikaan (bussin ajaessa) Itäkeskusta kohti, on linja-auto ajanut päin punaista.
Kiitos lisätiedoista. Itäinen tämä siis on näistä kahdesta. Tässä, kuten muissakin vastaavissa kohteissa, joissa raitiovaunu ajaa sekaliikenteestä omalle kaistalleen tai päinvastoin, raitiovaunun valovaihe on vain toiseen suuntaan kerrallaan. Tästä on käyty aiemminkin keskustelua. Tässä kyseisessä tapauksessa (vain toisen suunnan raitiovaunu) ei ole mitään syytä toiseen ajosuuntaan olla näyttämättä punaista valoa.Viikinkaarelta Viikintielle kun ajaa kohti Itäkeskusta eli onko siis itäinen, siinä bussi ajaa edellä kuitenkin, eihän siinä ole valoja jos pitää väistää ratikaa edeltä, valothan on aina ennen ympyrää?Näytä liitetiedosto 8428
Tilanne oli siis se, että bussi ja ratikka olivat tässä järjestyksessä menossa Itäkeskuksen / Latokartanon suuntaan niin, että oltiin tulossa eläinsairaalan luona olevaan kiertoliittymään? Bussinhan on käytännössä pakko päästä pois Viikinkaarelta, jotta tilanne ei jumittuisi. Nyt kun siellä oli ratikka tulossa välittömästi bussin takana, bussin olisi pitänyt ajaa ympyrän puolelle vain sen verran että ratikka mahtuu ohittamaan sen. Mutta ei liian pitkälle, jottei tule uutta konfliktia ympyrän toisella puolella. Tällä tavoin käsitin asian olleen aiempien viestien perusteella.Mutta jos bussi ratikan edessä on sen mentävä pois edestä jotta ratikka pääsee eteenpäin, vai onko siinä tilaa ohittaa punaisissa oleva bussi ennen liikenneympyrää?
Linja 15, Poikkeusreitti: Ajetaan väleillä Itäkeskus - Oulunkylän asema ja Keilaniemi - Hämeenlinnanväylä. Ei liikennettä välillä Oulunkylän asema - Hämeenlinnanväylä, Syy: Este raiteilla, Paikka: Kustaankartano, Arvioitu kesto: 10:00 - 11:00
Voiko "este raiteella" tarkoittaa joskus vikaantunutta raitiovaunua? En siis tiedä, mitä tuolla on tapahtunut.Liikenne näytti olevan sekaisin ja poikkeusinfossa oli tällainen:
Onko Kustaankartanossa paikkaa jäädä autolla jumiin, vai mistä on kyse?
Jo ennen tuota 553:a linjan 61 lähtö Rautatientorilta klo 9:02 on ollut 45 minuuttia pysähtyneenä tuolla paikalla, mutta Pohjolan Liikenteen 249 ei sovi kuvassa olevaan bussiin. Jotain muuta hämminkiä varmaan ollut.Instasta löyty vastaus: https://www.instagram.com/autotkiskoilla/p/C5VNVajIM7Z/
Sinne oli bussi ajanut ja jäänyt kiinni
Reittilokissa näyttäisi olevan linjan 553 lähtö 9:27 Leppävaarasta eli Nobinan 1179 matka päättyneen siihen.