Raide-Jokeri

Alkuperäistä?
Nämä vuosituhannen alkuvaiheen vihersiniset vai?
Näytä liitetiedosto 9998

Jos uuden runkovärin Scaloja meinaat, eihän niitäkään ole kuin muutamia KAH:lla. En toki tiedä saataisiinko niitäkään 99V:ltä vapautettua.
No joo oikeassa olet. Tarkoitin lähinnä runko scaaloja,voihan noitakin ehkä jostain saada. Eiköhän niitä tule, sillä 99v:llä ei ole ollut jokainen runko scala. Sitä paitsi olihan raidejokerin korvauksessa sinisiä busseja paljon Nobinalta vuosi sitten.
 
Tähän liittyen, eikö siltarempan korvaus onnistuisi helpommin jos Laajasalon ratikan jatkaisi Herttoniemen asemalle asti? Ei luulisi ainakaan katujen leveydestä olevan kiinni.

Voisin kuvitella, että tuo olisi tehokkaampaa, koska niille alueille Laajasalossa, joita raitiovaunu palvelee, tulee menemään melkoinen bussiarmada, jotta kaikilta alueilta on tiheä ja vaihdoton yhteys Herttoniemen metroasemalle.

laajasalon-linjasto_paivitetty.png

Eli jos raitiovaunu kulkisi Herttoniemen metroasemalle, linjoja 87 ja 88 ei tarvitsisi ajaa.
 
Voisin kuvitella, että tuo olisi tehokkaampaa, koska niille alueille Laajasalossa, joita raitiovaunu palvelee, tulee menemään melkoinen bussiarmada, jotta kaikilta alueilta on tiheä ja vaihdoton yhteys Herttoniemen metroasemalle.

Näytä liitetiedosto 9999

Eli jos raitiovaunu kulkisi Herttoniemen metroasemalle, linjoja 87 ja 88 ei tarvitsisi ajaa.
Mikä ton 808:n idea on?
 
Voisin kuvitella, että tuo olisi tehokkaampaa, koska niille alueille Laajasalossa, joita raitiovaunu palvelee, tulee menemään melkoinen bussiarmada, jotta kaikilta alueilta on tiheä ja vaihdoton yhteys Herttoniemen metroasemalle.

Näytä liitetiedosto 9999

Eli jos raitiovaunu kulkisi Herttoniemen metroasemalle, linjoja 87 ja 88 ei tarvitsisi ajaa.
Jos 87 ja 88 eivät ajaa, ei ole vaihdoton yhteys Kruunuvuorenrannan, Kaitalahden ja Herttoniemen välillä.
 
Jos 87 ja 88 eivät ajaa, ei ole vaihdoton yhteys Kruunuvuorenrannan, Kaitalahden ja Herttoniemen välillä.

Viittasin tähän viestiin:

Tähän liittyen, eikö siltarempan korvaus onnistuisi helpommin jos Laajasalon ratikan jatkaisi Herttoniemen asemalle asti? Ei luulisi ainakaan katujen leveydestä olevan kiinni.

Eli jos käyttäjän Matkalainen esittämällä tavalla jatkettaisiin raitiotietä Herttoniemen asemalle asti, linjoja 87 ja 88 ei tarvittaisi. Mahdollinen taloudellinen säästö tulisi siitä, että jatkamalla osaa raitiovaunulinjan 12 vuoroista 2,2 kilometrin verran voitaisiin korvata kaksi bussilinjaa, joiden molempien pituus on selvästi enemmän kuin 2,2 kilometriä.
 
Ei linjan 15 MLPRV2-vaunuissa tosiaan matkustajatiloissa ole lämpötilaan liittyviä ongelmia - paitsi päätepysäkeillä vaunun ohjaamoa lähimmän oven luona, koska ovi on päättäreillä todella usein auki - pakkasillakin.
Korjataan kirjoitusvirhe reilun vuoden takaa. Linjan 15 vaunut ovat MLPRV1:siä, kakkosia tuli Helsinkiin vasta reilu vuosi tuon siteeratun tekstin kirjoittamisen jälkeen, ja nekin muuhun kuin Raide-Jokerin liikenteeseen.
 
Korjataan kirjoitusvirhe reilun vuoden takaa. Linjan 15 vaunut ovat MLPRV1:siä, kakkosia tuli Helsinkiin vasta reilu vuosi tuon siteeratun tekstin kirjoittamisen jälkeen, ja nekin muuhun kuin Raide-Jokerin liikenteeseen.
Positiivinen ongelma kylläkin, mutta joskus tuntuu että vaunuissa olisi liiankin tehokas ilmastointi. Kesällä saattaa tulla t-paidassa vilu ratikassa.
 
Positiivinen ongelma kylläkin, mutta joskus tuntuu että vaunuissa olisi liiankin tehokas ilmastointi. Kesällä saattaa tulla t-paidassa vilu ratikassa.

Se tosiaan on positiivinen ongelma. Kanssamatkustajien hien hajussa saa kärventyä monissa muissa kulkuvälineissä ihan riittävästi, joten pieni vilu on oikeastaan ihan positiivista vaihtelua kuumilla kesäkeleillä.
 
Takaisin
Ylös