Olen myös lisännyt vuoden 2015 hankesuunnitelman tulokset sekä tietoa kaupunkitaloudellisesta analyysistä, joka osoittaa, että Raidejokerista on Helsingille tuloja enemmän kuin koko hanke, Espoon puolella oleva osuus mukaan lukien, yhteensä maksaa.
Kaupunkitaloudellisen arvioinnin suurin luku eli 341 M€ on tosin sikäli ongelmallinen, että siinä myös moottoritiemäisten alueiden (kaupunkibulevardien) rakentamispotentiaalin hyödyt on laskettu täysimääräisesti Raide-Jokerille niiltä osuuksilta, jotka ovat tarkastelun (melko laajalla) vaikutusalueella. Osa näistä hyödyistä kyllä kuuluu Jokerille, mutta todennäköisesti suurempi osa pitäisi kohdistaa bulevardien suuntaisiin raidainvestointeihin, jotta niillekin saadaan katetta.
Kokonaan ilman moottoritiemäisiä alueita hyödyt olisivat 121 M€ + 25 M€ yksityisen maan maankäyttösopimuksista. Oikea luku olisi kahden vaihtoehdon valissä, mutta alarajakin riittää kattamaan Helsingin investointiosuuden ja tarvittaessa myös radan kunnossapidon 30 vuodeksi. Tämä on sikäli hyvä asia, ettei Raide-Jokerin kannattavuus välttämättä edellytä kytkentää kaupunkibulevardeihin, joista ei vielä ole lopullisia päätöksiä.
Arvioitujen hyötyjen pääosa on ymmärtääkseni lisärakentamista. Joka tapauksessa toteutuvan rakentamisen arvon nousua on arvioitu vähemmän.