Oletko tutustunut allianssimallin käytäntöihin? Innovointi sekä jatkuvan kehittämisen ja parantamisen periaate ovat aivan keskeisiä työkaluja allianssihankkeissa ja mahdollistavat ne yhteistä tavoitetta palvelevat kustannus- ja aikasäästöt.
Toki, jos on oikeasti aikaa.
---------- Viestit yhdistetty klo 08:18 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 08:07 ----------
Aikatauluhaasteista puhuminen muutaman kuukauden kestäneiden rakennustöiden jälkeen kuulostaa melko perusteettomalta väitteeltä, etenkin kun se koskee sellaista vaihetta rakentamisessa, jonka tarkoituksena on sujuvoittaa ja nopeuttaa rakentamistöitä kokonaisuudessaan. Allianssimallissa yksi töitä nopeuttava elementti on se, että rakentamistyöt voidaan käynnistää aikaisessa vaiheessa ja suunnittelua jatkaa töiden edetessä ja mahdollisiin ongelmakohtiin voidaan etsiä ja löytää yhdessä ratkaisut joustavasti. Niin kauan kuin työt etenevät aikataulussa, kyynisyydellesi ei oikein löydy katetta. Palataan asiaan muutaman vuoden kuluttua, mikäli aikataulut siinä vaiheessa näyttävät paukkuvan.
Ajattelin hyväuskoisesti, että maailmalta löytyy tietotaitoa kiskojen kiinni ruuvaamisesta ja tarvittavista materiaaleista. Tosin hiidenkourujenkiillottajat, liitorottien hyysääjät ja ja kaikenlaiset pajamäkinimbyt voivat hidastaa touhua niin paljon, että on aikaa vaikka kehittää aivan uusi kiskoprofiili ja siihen sopiva metalliseos.
https://raidejokeri.info/raide-jokerin-ensimmaiset-kiskot-on-asennettu-ravitielle/
Toisaalta voihan tuo olla vain projektin kilvenkiillotusta ja todellisuudessa vain vähän harjoitellaan kiskojen kanssa etukäteen.
Joka tapauksessa toivon projektin etenemistä sujuvasti ja hyvää teknistä lopputulosta, jolloin päättäjät voisivat olla suopeampia uusille raitiotiehankkeille.